Woon werkverplaatsingen met de FJR

Hier komen alle posts waar al lang geen reply meer op geweest is. Op verzoek kunnen ze terug op de juiste plaats worden geplaatst.

Moderator: Abeloos

seabiker

Bericht door seabiker »

PatrickFJ schreef:Hallo allemaal
toch eventjes de cijfertjes op een rijtje
Eerst een RT:
Prijs motor : 15450 Euro
Valbeugels: 99,30 Euro
Topkoff + rugsteun 390,96 Euro
Totaal: 15940,26 Euro incl BTW

Yamaha FJR
Prijs motor: 14800 Euro
Topkoff GIVI 400 Euro
Voetschermen 205 Euro
Handvatverw. 312 Euro
Hoge ruit Yam 285 Euro
Totaal 16002 Euro incl.BTW

Beide dealers geven 1000 Euro korting
beide motoren heben hetzelfde BIV bedrag: 129 Euro
Om de yam op volle vermogen te laten ombouwen: 150 Euro
Een Corbin zadel kost 577 Euro
Een Givi verhoogde ruit ipv Yam kost 70 Euro

Dus ik denk dat er geen prijsverschil is en als dit al een criterium zou zijn , het voordeel overhelt naar BMW gezien zijn hogere inruilwaarde ...

Dit toch maar even om te illusteren hoe marketingjongens soms heel handig weten tewerk te gaan ...
@ PatrickFJ

Je mag het zo niet interpreteren:

1.De ombouw van de Yam (150?) heeft u direct een andere motor, de BMW kan onmogelijk een gelijk vermogen/koppel etc... halen want deze kan niet .........worden.(FJR dient vergeleken met 1200 RS)
2.Waarom direct de optie 'verhoogde ruit'? Neem zeker geen Givi want dan blijf je beter met de standaard ruit en indien deze geen voldoening heeft kan je nog terecht bij Ceebaileys etc...
3. Corbin zadel voor RT kost minstens evenveel- momenteel kost de corbin geen 577? voor de Yam.
4.Handvatverwarming & voetbeschermers neemt u erbij omdat eerste standaard aanwezig is op RT maar tweede is naar mijn mening niet nodig, niet wanneer je uw voetjes juist plaatst.
5.Kijk de occasiemarkt eens na, de inruilwaarde ( uw verkoopswaarde)van een RT (staat bij hoopjes op de occasiemarkt) is zeker niet hoger dan deze van een FJR (vindt je bijna niet in occasie)
6.De onderhoudskost (die van primordiaal belang is) zal bij de RT stukken hoger liggen dan de FJR.

Ik denk dat je appels met appels moet vergelijken, je kan onmogelijk een 4 cilynder sporttourmotor met 143pk vergelijken met een 2 cylinder tourmotor met een 95tal pk's.
Het is een keuze die iedereen voor zichzelf uitmaakt en zoals altijd zullen er nog andere factoren meespelen, o.a. wat ziet moeder de vrouw graag, naambekendheid, imago, etc.........

Gelijk wat men ook kiest, als het maar op twee wielen staat!

Vriendelijke groeten,
Seabiker
PatrickFJ

Bericht door PatrickFJ »

Tja ... Carla zit natuurlijk als een princes op de RT .
Ze heeft nog nooit op de Yam gezeten.
Ik heb eeb beetje schrik dat ze de voetsteuntjes wat te hoog gaat vinden. Ze is niet bepaald van de kleinsten . Ik weet ondertussen wel dat je die voetsteuntjes kan verlagen ... maar eerlijk ... dat zijn weer kosten bij.
Ik hoop dat ik ergens een goede deal kan krijgen voor een FJR en ik blijf zoeken. 8% korting lijkt me misschien wel haalbaar ... wie weet.
Firechief
1300 cc
1300 cc

Bericht door Firechief »

Ik heb bij mijn dealer 10% op de moto ehad en 15% op accessoires.

Firechief
The most beautifull thing on earth is "FIRE": it's something alive, unpredictable and... very much like a woman :D

Afbeelding
seabiker

Bericht door seabiker »

PatrickFJ schreef:Tja ... Carla zit natuurlijk als een princes op de RT .
Ik heb eeb beetje schrik dat ze de voetsteuntjes wat te hoog gaat vinden. Ze is niet bepaald van de kleinsten . Ik weet ondertussen wel dat je die voetsteuntjes kan verlagen ... maar eerlijk ... dat zijn weer kosten bij.
Ik hoop dat ik ergens een goede deal kan krijgen voor een FJR en ik blijf zoeken. 8% korting lijkt me misschien wel haalbaar ... wie weet.
@PatrickFJ,

Ik wil je wel helpen :wink:
Kan wel iets voor u versieren hoor!

Seabiker
Gast

Bericht door Gast »

PatrickFJ schreef:Tja ... Carla zit natuurlijk als een princes op de RT .
Mijn madam is 1,75m groot (haar cup is hier niet van belang :D ) en was een beetje bang dat het voor haar niet beter kon dan meerijden op de RT.
Toen ze plaats nam als duo op de FJR was ze blij verrast: geen verschil, ook niet op de lange afstand. De ruit moet wel omhoog staan.
Mr.Bubble

Bericht door Mr.Bubble »

@ PatrickF,

Als jou dame nog niet op een FJR heeft gezeten, laat staan honderden km tourplezier heeft beleeft, kan ik je zeggen wat de reactie van mijn dame was.

Wij kwamen van een Honda Deauville, een motor die zeer aangenaam is voor de duo. De eerste reactie was ook " ik zat liever op de deau"

Als ik haar nu deze vraag zou stellen, zou ze zeggen laat mij nu maar de FJR, dit is pas aangenaam toeren. Het enige wat volgens haar ontbreekt, is een knopje om haar rugleuning te laten zakken zodat ze al liggende van het zonnetje kan genieten. ( grapje)

Ook wij hebben inderdaad de voetsteunverlagers geplaatst, en dit heeft gans haar zithouding verbeterd tot een luxe zitplaats.

'k zou zeggen probeer het maar eens uit, maar vergeet niet....
??nmaal FJR gereden, willen zowel jij als mevrouw niet meer veranderen.
PatrickFJ

Bericht door PatrickFJ »

Dag allen
Binnenkort ga ik nog eens een bezoekje brengen aan een paar dealers.
Ik heb opgevangen dat er op 15 november een dealermeeting gaat plaatsvinden en ik (hoop) dat er een "aktie" gaat uitkomen voor de FJR.
Als er iemand al iets weet zou ik voorstellen om ons op de hoogte te houden ...
Wordt vervolgd ...
Julle
Clublid
Clublid

Bericht door Julle »

@ Patrick,
Als ik de vorige berichten eens doorlees denk ik dat je maar ??n fout hebt in je denkpatroon en dat is het vergelijken van de prijs. Je vergelijkt de aankoopprijs van beide motoren en schrijft dat het waarschijnlijk de RT zal worden omdat de herverkoopprijs van deze hoger zou liggen. Ooit al eens gedacht aan de periode tussen de aankoop en de verkoop? Dit is waar het hem echt om gaat. Vergeet die paar eurocentjes verschil maar maak de juiste keuze over dat waar je de volgende jaren je been wil overgooien en plezier mee wil beleven. Als dat dan in jouw geval en na vergelijken van alle parameters nog de RT is dan pas kan je zeggen dat je de juiste keuze hebt gemaakt. Ik wens je in ieder geval veel succes.
(hopelijk tot bij de FJRijders)
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Gesloten