Problemen met het forum wegens verbeteringswerken.

Mededelingen van het bestuur naar de FJRijders toe.

Moderator: Abeloos

Black SteFJR
125 cc
125 cc

verbeteringswerken...

Bericht door Black SteFJR »

@ Chief...
Ik wou ff vragen welke server aan te raden is om probleemloos te surfen op t forum..
Ik gebruik altijd Mozilla.. en ondervind toch enige probleempjes, bv : bij het inloggen, moet ik het soms twee keer doen, om ingelogd te geraken.. en dan krijg ik soms ook niet het oplichten van de nieuwste berichten...
Door omstandigheden, heb ik mij vandaag moeten inloggen op de laptop van mijn vrouw, en zij werkt alleen maar met Internet Explorer.. en ik moet zeggen dat het er anders uitziet en geen probleem om in ??n keer in te loggen..
Ben ik nu verplicht om de Explorer te gebruiken of gaat het probleem met Firefox opgelost geraken?
Groetjes Steph. :wink:
Vini Vidi Vici ... op mijn FJR !
Abeloos
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: verbeteringswerken...

Bericht door Abeloos »

Black FstephJR schreef:@ Chief...
Ik wou ff vragen welke server aan te raden is om probleemloos te surfen op t forum..
Ik gebruik altijd Mozilla.. en ondervind toch enige probleempjes, bv : bij het inloggen, moet ik het soms twee keer doen, om ingelogd te geraken.. en dan krijg ik soms ook niet het oplichten van de nieuwste berichten...
Door omstandigheden, heb ik mij vandaag moeten inloggen op de laptop van mijn vrouw, en zij werkt alleen maar met Internet Explorer.. en ik moet zeggen dat het er anders uitziet en geen probleem om in ??n keer in te loggen..
Ben ik nu verplicht om de Explorer te gebruiken of gaat het probleem met Firefox opgelost geraken?
Groetjes Steph. :wink:
Ik werk enkel met Firefox om te :computer: naar fjrijders.net. Dit omdat voorheen enkele problemen bleven bestaan bij het werken met IE, zeker vanaf versie 7. Elk ander website gebeuren doe ik nog steeds met IE 6.2, betere interface vind ik persoonlijk. Ondertussen zijn de grote mankementen aan ons forum opgelost en kan er weer vlot en aangenaam gewerkt worden onder IE x. De problemen die jij omschreef heb ik nog nooit voor gehad. Bij inloggen kan je die zo instellen dat je steeds auto komt ingelogd, je kan zelfs instellen dat je via een snelkoppeling op het bureaublad, direct en auto ingelogd op het forum komt zonder de startpagina van de website te passeren. Kopieer de startpagina van het forum (maak wel dat die openstaat nadat er is ingelogd) naar de regel in instellingen om de startpagina van je browser te vermelden. Wat de oorzaak kan zijn dat je de blauw, oplichtende knoppen niet krijgt van de onderwerpen met nieuwe berichten in kan volgende zijn: Je schrijft hierboven dat je soms tot 2x toe moet inloggen. Als de eerste keer toch wordt ingelogd zonder dat je het zelf weet, beschouwen de instellingen van het forum alle berichten als bekeken bij de 2e login en zijn er zogezegd geen nieuwe berichten sinds je laatste bezoek :!:

kopieer volgende regel eens: http://fjrijders.net/forum/index.php
en stel die in als startpagina.
Maak eerst een snelkoppeling van Firefox op je bureaublad,
open die snelkoppeling,
surf naar ons forum en maak dat je bent ingelogd,
klik op 'EXTRA'
klik op 'OPTIES'
plaats in het vakje na 'STARTPAGINA' de kopie van bovenstaande URL.
klik op 'OK'
sluit de browser af en start die opnieuw op... Normaal kom je nu automatisch ingelogd op het forum.
Als je die snelkoppeling nog deze :fjr: -afbeelding als icoon wilt geven, kan ik je dat per mail bezorgen met beschrijving hoe in te stellen.

groeten, Arne :salute:
Mvg, Abeloos :walk:
Afbeelding
Motorrijden is steeds een beetje reizen!
Black SteFJR
125 cc
125 cc

Bericht door Black SteFJR »

@ Arne, bedankt voor de info, werkt perfekt zoals jij het uitgelegd hebt.. Die snelkoppeling met de :fjr: mag je me altijd uitleggen, hoe ik da moet doen .
Groetjes en bedankt. :wink:
Vini Vidi Vici ... op mijn FJR !
Flitser
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door Flitser »

@Black FstephJR,

een snelkoppeling maken op je bureaublad staat hier uitgelegd:

http://fjrijders.net/forum/viewtopic.php?t=1820

Groetjes Flitser
Abeloos
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Abeloos »

Flitser schreef:@Black FstephJR,

een snelkoppeling maken op je bureaublad staat hier uitgelegd:

http://fjrijders.net/forum/viewtopic.php?t=1820

Groetjes Flitser
Deze is de uitleg omtrent het oude FJR logo :!:
Het nieuwe logo heb ik bewerk naar een .ico-bestand en aan het bestuur overgemaakt,
dit is nu ongeveer een vijftal weken geleden.
Met goedkeuring van het bestuur kan ik het nieuwe logo bezorgen.
Ondertussen kan ik wel het :fjr: -icoon bezorgen. Mailke is al vertrokken zie :!: :!: :!:

Grtz, :salute:
Afbeelding
Abeloos
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Abeloos »

Om niemand tegen de schenen te schoppen en om geen voer voor de haaien te gooien,
laat ik langs deze weg weten dat het bestuur mij heeft laten weten dat door de drukte om
het forum op punt te krijgen, het er nog niet tot gekomen is om het nieuwe logo online te plaatsen.

Arne.
Afbeelding
FJR-Freak Max
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door FJR-Freak Max »

abeloos schreef:Het nieuwe logo heb ik bewerk naar een .ico-bestand en aan het bestuur overgemaakt,
dit is nu ongeveer een vijftal weken geleden.
Met goedkeuring van het bestuur kan ik het nieuwe logo bezorgen.
Ondertussen kan ik wel het :fjr: -icoon bezorgen. Mailke is al vertrokken zie :!: :!: :!:

Grtz, :salute:
Arne :wink:

Zoals iedereen weet zijn we reeds enkele weken bezig met de aanpassingen op het forum door te brengen en begonnen met de grootste problemen eerst op te lossen :idea:
Ook zal in ??n van de komende dagen het nieuwe .ico bestand met het nieuwe logo van de club aan de beurt komen zodat onze leden dit dan op hun bureaublad kunnen plaatsen om het op te fleuren en tevens ook te gebruiken als link om op de site van de FJRijders te geraken :P
Dus....nog even geduldig zijn zodat we de kans hebben om alles bij te werken :!:

Alvast bedankt voor het begrip :wink:

Groetjes,

Max 8)
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

Afbeelding
Firechief
1300 cc
1300 cc

Bericht door Firechief »

@ Black FstephJR

Wat bedoel je met anders uitzien in Firefox dan IE? Je mag iedere browser gebruiken om FJRijders te bezoeken, maar aangezien het grote deel IE gebruikt om te surfen op het net, werd de site en het forum aangepast dat het terug normaal werkt onder IE7 en alles terug zichtbaar is. Bij Firefox is er mij momenteel ??n probleem bekend en dat is dat de banner bovenaan het forum niet in het midden staat. Ikzelf test alles in IE7 en Firefox en dat geeft bij mij geen problemen.

Firechief
The most beautifull thing on earth is "FIRE": it's something alive, unpredictable and... very much like a woman :D

Afbeelding
Firechief
1300 cc
1300 cc

Bericht door Firechief »

Beste Leden,

Wat betreft het icoontje:

Je kan het downloaden op onderstaande link:

www.fjrijders.net/FJRijders.ico

Firechief
The most beautifull thing on earth is "FIRE": it's something alive, unpredictable and... very much like a woman :D

Afbeelding
Firechief
1300 cc
1300 cc

Bericht door Firechief »

Beste leden,

Zoals jullie kunnen zien is het icoontje in de adresbalk ook aangepast naar een FJR.
Ook is de link in de topic die Flitser aanhaalde aangepast naar het nieuwe icoontje.

Firechief

Afbeelding
Thunderace
125 cc
125 cc

Bericht door Thunderace »

Om icoontjes van links te verkrijgen of up te daten ?n internetlinks na te zien op werking in je favorieten,hieronder een goed progje ( AM Deadlink ),zowel voor Firefox,IE,Opera.....
http://www.aignes.com/deadlink.htm

Greetzz
Dream
1300 cc
1300 cc

Bericht door Dream »

voila ik heb snelkoppelingspijltje al vervangen door icoontje op bureaublad

groetjes, Dream
Firechief
1300 cc
1300 cc

Bericht door Firechief »

Beste Leden,

Zoals jullie ongetwijfeld al gemerkt zullen hebben zijn er problemen met posten en PM op het forum. Hier wordt hard aan gewerkt om het probleem zo snel mogelijk te verhelpen, maar het zal blijkbaar wat meer tijd vergen dan we gehoopt hadden. De webmasters doen hun uiterste best om deze problemen zo snel mogelijk te verhelpen.

Wij danken jullie voor het begrip.

Afbeelding
Thunderace
125 cc
125 cc

Sinds de komst van de "sneeuw" en de komst van de "aanvulling" van het fotoalbum dus...
Een beetje over de capaciteit van de server...?
Firechief
1300 cc
1300 cc

Bericht door Firechief »

Thunderace schreef:Sinds de komst van de "sneeuw" en de komst van de "aanvulling" van het fotoalbum dus...
Een beetje over de capaciteit van de server...?
Neen Thunderace. We zijn bezig met een inschrijvingsformulier op de site aan het plaatsen en blijkbaar heeft dat voor wat problemen gezorgd met de mailinstellingen die ervoor zorgen dat je een berichtje in je mailbox krijgt bij het krijgen van een PM of bij een reactie op een topic die je gemarkeerd hebt om op te volgen. Fotoalbum hangt volledig los van het forum en het sneeuweffect is een klein script met 1 afbeelding die loopt telkens je de pagina oproept en dus samen met de pagina gegenereerd word. Telkens een bericht gepost wordt, kijkt de mailserver van het forum of iemand geabonneerd is op dit topic en verstuurd dan de mail naar diegenen, en daar loopt het ergens fout.

Of was het omdat je je avatar hebt veranderd ???? :roll: 8) :lol:

Firechief

Afbeelding
Thunderace
125 cc
125 cc

Nee fire,niet van avatar,maar misschien van motor?
Firechief
1300 cc
1300 cc

Bericht door Firechief »

Thunderace,

Het is jammer te moeten horen dat de FJR je uiteindelijk niet bevalt en ik hoop dat je snel een koper vind voor je machine.

Afbeelding
Firechief
1300 cc
1300 cc

Bericht door Firechief »

Voorlopig heb ik de problemen kunnen oplossen zodat jullie geen foutmeldingen meer zullen krijgen. Het nadeel is echter dat jullie ook voorlopig geen mail meer zullen krijgen indien er een antwoord komt op een topic waarvoor je mailnotificatie had aangevinkt. Ik ben er echter van overtuigd dat jullie dit minder storend zullen ervaren dan telkens het lange wachten na het plaatsen van een antwoord op een topic en dan nog eens een foutmelding op je scherm ziet verschijnen. We blijven er echter aan werken en zoeken zo spoedig mogelijk naar een oplossing zodat alles weer wordt zoals vroeger.
Niet meteen een goed begin van het nieuwe jaar, maar zoals jullie zien, we werken eraan.

Mvg
Firechief

Afbeelding
El Staff
Banned User

Bericht door El Staff »

Firechief schreef: Het nadeel is echter dat jullie ook voorlopig geen mail meer zullen krijgen indien er een antwoord komt op een topic waarvoor je mailnotificatie had aangevinkt.

Mvg
Firechief
Nochtans van deze topic 1 gekregen :idea:

El Staff .
Afbeelding
Firechief
1300 cc
1300 cc

Bericht door Firechief »

Wie was de afzender? Ben nog steeds bezig met testen

Firechief.

Afbeelding
Gesloten