

Al? daar ging hij dan.....starten en juuuuuuu!!


Het eerste wat me opviel was dat de duitse ingenieurskunst niet heeft geslapen de laatste jaren, het blok loop veel soepelder dan dat van de r1150rt die ik vroeger had. Ik weet dat een GS geen RT is, maar het is ook geen FJR. De GS leek op rails te rijden, en al snel merkte ik dat er veel minder moest "gewerkt " worden om het ding door een bocht te krijgen. Dat alles aan een enorm confortabel niveau en tegen niet legale snelheden. De ophanging doet zijn werk goed en zorgt voor een strak en levendig weggedrag.
Het vermogen van de FJR is super, daar kan de GS niet aan tippen, maar wat me wel verbaasde was dat je al vlot 160 aan het rijden bent voor dat de FJR zijn achterlicht aan de GS kan laten zien. Al bij al is dit ook niet belangrijk.....je mag toch maar 50, 70,...rijden

"Goesting is koop" zeggen ze bij ons, maar ik moet wel zeggen dat de GS veel kans maakt om mijn volgende motor te worden