R1200GS

Wel eens zin om met een andere motor te rijden. Pen hier uw bevindingen van uw testritten neer.

Moderator: Abeloos

Gesloten
ARTHUR
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

R1200GS

Bericht door ARTHUR »

Eigenlijk had ik mijnen buik vol van bmw :evil: , maar omdat mijne makker Alano(FRJ alain) zich nen GS had gekocht kon ik niet anders dan op dat ding eens te rijden. Het eerste gedacht dat door mijn grijze massa(ke) ging was "brrrrrr...lelijk ding" :? .
Al? daar ging hij dan.....starten en juuuuuuu!! :D :D
Het eerste wat me opviel was dat de duitse ingenieurskunst niet heeft geslapen de laatste jaren, het blok loop veel soepelder dan dat van de r1150rt die ik vroeger had. Ik weet dat een GS geen RT is, maar het is ook geen FJR. De GS leek op rails te rijden, en al snel merkte ik dat er veel minder moest "gewerkt " worden om het ding door een bocht te krijgen. Dat alles aan een enorm confortabel niveau en tegen niet legale snelheden. De ophanging doet zijn werk goed en zorgt voor een strak en levendig weggedrag.
Het vermogen van de FJR is super, daar kan de GS niet aan tippen, maar wat me wel verbaasde was dat je al vlot 160 aan het rijden bent voor dat de FJR zijn achterlicht aan de GS kan laten zien. Al bij al is dit ook niet belangrijk.....je mag toch maar 50, 70,...rijden :wink: ...goede remmen dat is belangrijk, en die heeft de GS zeker. Met een boxer rijden is ook weer net even iets anders dan met een vier pitter.....je bent er voor of je bent er tegen, smaken verschillen h? (wat een geluk, of we zouden allemaal achter de zelfde vrouw zitten)
"Goesting is koop" zeggen ze bij ons, maar ik moet wel zeggen dat de GS veel kans maakt om mijn volgende motor te worden
den R1 zot
Clublid
Clublid

Bericht door den R1 zot »

Hoi Arthur,

Ik vind de GS ook niet mooi, maar dat het goed zal rijden daar twijfel ik niet aan. En inderaad de PK's komen pas boven bij hogere snelheden.

Laat nog wat van je horen. :D

Groetjes,

den R1 zot
Afbeelding
ARTHUR
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door ARTHUR »

JvuxR1 schreef:Hoi Arthur,

Ik vind de GS ook niet mooi, maar dat het goed zal rijden daar twijfel ik niet aan. En inderaad de PK's komen pas boven bij hogere snelheden.

Laat nog wat van je horen. :D

Groetjes,

den R1 zot
Hoi jvuxr1,

ja dat is waar, nu moet ik wel eerlijk zeggen des te meer ik er naar kijk des te mooier begin ik hem te vinden(vooral in het geel).
Maar ja, ik ben maar een arme luis h? :cry: kan dat niet betalen :cry: . In ieder geval zeker een aanrader om eens een test rit mee te doen.

grtzz
den R1 zot
Clublid
Clublid

Nee Arthur het blijft ne lelijke moto die GS. :D
Ge hebt wa last van koorts. :lol:

Ik heb ook al een 2 stoemper gehad (VTR), maar ik vind de boxer motor echt niet te doen. Ik blijf het hangtieten vinden. :?

En een testritje zeg je?
Daar begin ik niet aan, ik heb zo eens een testritje gedaan met een R1 en ge ziet wat ervan komt h?. :lol:

:D :D :D :D :D :D :D

Veel fun met de GS zou'k zeggen, je kan er in alle geval meer meedoen dan met een FJR. :?

Groetjes,

den R1 zot moar niet zot van de GS. :D :D
Afbeelding
stropke
1300 cc
1300 cc

Bericht door stropke »

je kan een gs niet vergelijken met een fjr ,dat is appels met peren vergelijken ,concurrenten van de gs zijn: yamaha tdm,honda varadero,suzuki v-storm,ducati multistrada,triumph tiger,ktm 950 adventure s,kawasaki klv 1000.
concurrenten van de fjr:bmw r 1200 rt,ducati st4s abs,honda st 1300 abs
dat de gs een goede motor is weten we wel ,maar je zit wel bijna volledig in de wind, bij de fjr word dit een van de grootste nadelen genoemd bij de gs word er niet over gesproken :?:
ik vind de fjr een zeer goede motor,maar ik weet nog niet of mijn volgende weer een fjr word maar wel eerlijk blijven met de vergelijkingen :wink:

groeten uit gent
stropke

FUN...IS NOT A STRAIGHT LINE
ARTHUR
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door ARTHUR »

stropke schreef:je kan een gs niet vergelijken met een fjr ,dat is appels met peren vergelijken ,concurrenten van de gs zijn: yamaha tdm,honda varadero,suzuki v-storm,ducati multistrada,triumph tiger,ktm 950 adventure s,kawasaki klv 1000.
concurrenten van de fjr:bmw r 1200 rt,ducati st4s abs,honda st 1300 abs
dat de gs een goede motor is weten we wel ,maar je zit wel bijna volledig in de wind, bij de fjr word dit een van de grootste nadelen genoemd bij de gs word er niet over gesproken :?:
ik vind de fjr een zeer goede motor,maar ik weet nog niet of mijn volgende weer een fjr word maar wel eerlijk blijven met de vergelijkingen :wink:

groeten uit gent
stropke

FUN...IS NOT A STRAIGHT LINE
Stropke,

indien ik wou vergelijken had ik alle pro's en contra's van de gs en de fjr in som gezet. En zou dit geen eerlijke vergelijking zijn daar het twee verschillende type motoren zijn. Maar de naam van dit forum is:"Test forum" en dat heb ik gedaan. Ik rij al een tijdje met de fjr en vindt dit een super motor(anders had ik hem ook niet gekocht), maar we moeten ook durven toegeven dat er nog andere motors bestaan die ook hun kwaliteiten hebben. Waarom koopt iemand een gsxr 1000?(pk's?, imago?, circuit rijden?) Waarom koopt iemand een gold wing?(wind bescherming?, cd speler?, reizen?) Smaken verschillen, voor-nadelen en goesting is koop. Ik heb enkel mijn ervaring met de gs op het forum gezet en zeker geen appelen met peren vergeleken. Trouwens dit heb ik al eerder vermeld, lees: " Ik weet dat een GS geen RT is, maar het is ook geen fjr"
T'is maar dat het duidelijk is zodat u geen appelen met peren gaat vergelijken :wink:

Grtzzz
Ago

Bericht door Ago »

Ik ben het helemaal met je eens Arthur. Al moet gezegt worden dat sommigen de lelijkheid (is ook mijn mening, vooral met die afschuwelijke maar practische koffers ) nu net "uitstraling" noemen.

En Stropke, die windbescherming valt best mee hoor, en op warme dagen een groot voordeel t.o.v. de hete FJR.
seabiker

Bericht door seabiker »

Ago schreef:Ik ben het helemaal met je eens Arthur. Al moet gezegt worden dat sommigen de lelijkheid (is ook mijn mening, vooral met die afschuwelijke maar practische koffers ) nu net "uitstraling" noemen.

En Stropke, die windbescherming valt best mee hoor, en op warme dagen een groot voordeel t.o.v. de hete FJR.

@ Peet,

Rij jij geen FJR1300???? :?: :?: :?:
Waarom niet inloggen onder uw 'gebruikersnaam' i.p.v. 'Ago' gast??? :( :( :(
ex-fjrboy-dirk
75 cc
75 cc

Bericht door ex-fjrboy-dirk »

Hoi,

een GS is ook voor mij geen al te mooi ogende motor maar ik wens hem wel eens uit te testen opzoek naar een nieuwe uitdaging na 4 jaar FJR rijden :wink:
Peet
500 cc
500 cc

Bericht door Peet »

Seabiker,

Ik had gewoon per ongeluk uitgelogd en was mijn paswoord kwijt, en
de eerste de beste bijnaam gebruikt uit mij jeugdjaren. Ondertussen nieuw paswoord aangevraagd en weer ingelogd . Goed zo ??
seabiker

Bericht door seabiker »

@ Peet,

Je kon eveneens als Peet 'gast' gereplyd hebben, zou ik nog logischer vinden maar..........

met een mailtje naar mezelf moest je geen nieuwe gebruikersnaam aanvragen, wij kunnen u gewoon een interim paswoord geven dat je toelaat om direct nadien zelf een nieuw paswoord aan te maken zonder dat u een nieuwe gebruiker dient aan te maken.Kan handig zijn in de toekomst om dit te weten.
seabiker

Bericht door seabiker »

@ Arthur,

Bedankt om uw bevindingen over de GS1200 hier neergeschreven te hebben.

Francis
ARTHUR
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door ARTHUR »

Heren, de kogel is door de kerk......lees "algemeen"
den R1 zot
Clublid
Clublid

Ondertussen is den Arthur zijne GS terug verkocht. :cry:
Na vele heerlijke KM's heeft hij deze verkocht voor iets euh... anders.... :lol:

Ondertussen heb ik vorige week zelf uiteindelijk na veel zagen en zeveren eens een testritje gedaan met de GS 1200.
Ik heb dat altijd al een lelijk ding gevonden die wratten of hangtieten... :lol:
Over het model valt nog te discusi?ren maar die hangtieten zie ik niet zitten.
Het rijden zelf?
What the F...k :shock: :shock: :shock: :shock:
Zo'n wild ding.... dat rijdt zelfs helemaal nie soepel.... zo bokkig als dat is. :shock:
De VTR SP1 of 1000F, zelfs de TL 1000 waren zachte motoren als je het over 2 cilinders hebt.
Echt waar das nie normaal.... ik dacht dat het een degelijke afgeveerde motor ging zijn. Zo'n beetje een mega tourder met enduro eigenschappen zeg maar.
Niets van dit alles, tussengas geven resulteert in onbalans van de motor.
De snuit dijkt helemaal niet tijdens het remmen, heel raar gevoel vind ik dat.
Die jongens kappen altijd op onze jappen maar euh..... het enig wat ge kunt zeggen is dat ge er voor zijt of niet er is geen weg tussen. Het heeft euh..... karakter zal ik zeggen.
Ik had er veel meer van verwacht... het is toch een van de meest verkochte motoren he.
Dat valt me dik tegen van BMW... :?

Groetjes,

den jap lover :headbang:
Afbeelding
Arthur 2

Bericht door Arthur 2 »

den R1 zot schreef:Ondertussen is den Arthur zijne GS terug verkocht. :cry:
Na vele heerlijke KM's heeft hij deze verkocht voor iets euh... anders.... :lol:

Ondertussen heb ik vorige week zelf uiteindelijk na veel zagen en zeveren eens een testritje gedaan met de GS 1200.
Ik heb dat altijd al een lelijk ding gevonden die wratten of hangtieten... :lol:
Over het model valt nog te discusi?ren maar die hangtieten zie ik niet zitten.
Het rijden zelf?
What the F...k :shock: :shock: :shock: :shock:
Zo'n wild ding.... dat rijdt zelfs helemaal nie soepel.... zo bokkig als dat is. :shock:
De VTR SP1 of 1000F, zelfs de TL 1000 waren zachte motoren als je het over 2 cilinders hebt.
Echt waar das nie normaal.... ik dacht dat het een degelijke afgeveerde motor ging zijn. Zo'n beetje een mega tourder met enduro eigenschappen zeg maar.
Niets van dit alles, tussengas geven resulteert in onbalans van de motor.
De snuit dijkt helemaal niet tijdens het remmen, heel raar gevoel vind ik dat.
Die jongens kappen altijd op onze jappen maar euh..... het enig wat ge kunt zeggen is dat ge er voor zijt of niet er is geen weg tussen. Het heeft euh..... karakter zal ik zeggen.
Ik had er veel meer van verwacht... het is toch een van de meest verkochte motoren he.
Dat valt me dik tegen van BMW... :?

Groetjes,

den jap lover :headbang:

ja, dat klopt ..............na 12maanden en 46OOO km dienst is hij verkocht..........wat de volgende gaat worden.... :roll: :roll: heb mij voorgenomen om op 14 januari op het salon ??n te bestellen voor mijne verjaardag (15 jan) maar wat vertel ik nog niet :tongue:

grtzzz,
the XXX lover
Gesloten