MRV - 3 Cursus

terdonkske
1300 cc
1300 cc
Mijn motor is: FJR1300 AS __ 2015
Regio: Limburg
Status: Offline

Re: MRV - 3 Cursus

Bericht door terdonkske »

Hallo Stefaan en Dzjeppie ,

Onze voorzitter den Max , gaat jullie een mail toesturen met de nodige info en rendez-vous punt , waar jullie dienen aanwezig te zijn op het afgesproken uur , aanstaande zaterdag .
Verder wensen we jullie nog een leerrijke dag met de nodige humor en vooral de technieken van de bochtenstage .
Hou ons verder op de hoogte via deze topic .

Grzt Patrik
Suzuki GS 750 / Kawasaki GPZ 1100/Yamaha FJ 1100
Yamaha Fjr 2007 simpley the best/ Yamaha Fjr 2010 still simpley the best
Yamaha Fjr AS 2015 the best you can get
dzjiepie

Bericht door dzjiepie »

OK ik wacht deze mail wel af.
De Eurootjes zijn ondertussen overgemaakt.
snelle eddy
In Memoriam
In Memoriam
Mijn motor is: FJR1300 AS __ 2007
Regio: Antwerpen

Bericht door snelle eddy »

de snelle mag ook nog indien mogelijk op de lijst gezet worden , ik zal de nodige centjes storten en het stortings bewijs afprinten en meebrengen .

P.s stefaan mischien kunnen we afspreken aan de kerk in tongel of herentals prima lux ??
FJR-Freak Max
Site Admin
Site Admin
Mijn motor is: FJR1300 AS __ 2020 Ultimate Edition
Regio: Vlaams-Brabant

Bericht door FJR-Freak Max »

Hallo Eddy,

Je bent aan het lijstje van deelnemers toegevoegd :thumbleft:
Maak dan de 112.50€ maar over op ons gekend rekening nr, we regelen het wel :arrow:
Als deelnemers gaan jullie de nodige info vannacht of morgen in jullie mailbox terug vinden :idea:
We wensen jullie alvast een fijne en zeker een leerrijke cursus toe :headbang:

Groetjes,

Max :cool:

P.S: Eddy, kan je me eens al je gegevens per mail doorsturen zodat ik deze kan overmaken aan Arthur :salut:
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

Afbeelding
snelle eddy
In Memoriam
In Memoriam

de nodige pleuro's zijn overgeschreven .

nu moet ik mezelf morgen sterk maken om op de avondmarkt te tongerlo ne brave jongen te spelen :)
FJR-Freak Max
Site Admin
Site Admin
Mijn motor is: FJR1300 AS __ 2020 Ultimate Edition
Regio: Vlaams-Brabant

Bericht door FJR-Freak Max »

@ StefaanH, Dzjiepie & Snelle Eddy,

Jullie zullen een mail terug vinden in je mailbox met alle nodige info die je nodig hebt om zaterdag aan de MRV3 cursus te gaan deelnemen :idea: :arrow:

Groetjes en tot wederhoren :wave01:

Max :cool:

P.S: Andy, kan je me zo vlug als mogelijk de gevraagde gegevens bezorgen
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

Afbeelding
StefaanH
Clublid
Clublid
Mijn motor is: FJR1300 A __ 2013

Bericht door StefaanH »

Ziezo, we zijn weer thuis ....

Wel, net zoals vorige week leken de weergoden niet gunstig gezind en toch is het allemaal goed meegevallen en hebben we veel stralende zon gezien. Toegegeven, op een bepaald moment zijn we eventjes gaan schuilen op de parking waar we oefeningen aan het doen waren, maar dat was dan ook het enige water dat op onze hoofden is gekletterd. Enkele natte straten later was het alweer vergeten en voor de rondrit om het geleerde in de praktijk om te zetten alleen maar goed weer.

O ja, nog even vermelden dat we privé les gekregen hebben van Tuur. Enkel wij drietjes (Andy, JP en ik dus) waren van de partij, er waren geen vreemde inschrijvingen meer binnengekomen bij MRV.

En ge gaat het niet geloven, we hebben onze diploma's reeds in bezit !!

Over de oefeningen zelf: alweer de eigen grenzen verlegd, vooral vertrouwen in de machine en de wetten van de natuur. Een beetje lef hoort erbij, maar voorzichtigheid en gezond verstand blijft primeren. Een prachtige rondrit nadien waarbij we om beurten ook hebben mogen voorrijden heeft deze toffe dag afgesloten.

JP heeft enige foto's die hier dan ook weldra op het forum te bewonderen zullen zijn.

Deze cursus heeft wel zijn sporen nagelaten ... enkele krassen zowel links als rechts ... aan mijn voetsteunen !! :twisted:
Voorzichtig als ik ben waren deze namelijk nog maagdelijk ...

Een aanrader voor iedereen, 't is tof en gezellig en vooral leerrijk, ook na meer dan 30 jaar motorijden ...

Greetings,

Stefaan
Historiek: Honda CM 125 T (1979); Honda CX 500 C (1980); Honda VF 1100 C (1985)(occ 1983); Honda Magna 650 (2007)(occ 1986); Honda CBF 1000 A (2010)(occ 2009); Yamaha FJR 1300 A (2010); Yamaha FJR 1300 A (2013)
snelle eddy
In Memoriam
In Memoriam

Vandaag was het een zeeeer leerlijke dag , ik kan stefaan hier enkel maar op aanvullen .Als ik voor mijn eigen mag spreken had ik de oefeningen die tuur zo vlot deed kwamen voor mij toch moeilijk uit om te evenaren dus hier is nog wat extra praktijk voor nodig :D ik moet toch is uit zien waneer ik mrv 2 kan gaan volgen ;)
gasten thanks voor deze leuke dag en kennismaking

tot volgende de snelle
dzjiepie

Bericht door dzjiepie »

Vroeger, op http://www.xjrcafe.nl" onclick="window.open(this.href);return false; werd er altijd een verslagje geschreven van een rit door 1 van de deelnemers.
Laat ik dit hier ook effe proberen.

Om 06:15 werd ik uit mijn dromen verlost door de wekker. Even in de ogen wrijven, en ..... beseffen dat je een dagje met de brommer gaat spelen. Plezant toch?
Ik wist de weg naar het meetingpoint, maar toch maar de Garmin ingeschakeld. Waaaaat 1:15 naar Grobbendonk?
Da kan nie!!!! Stond de Garmin nog op "snelwegen mijden"!
Kwart na 7 toch maar op de brommer gestapt en op het gemakje richting de Kempen getuft. Bij Q8 in Wommelgem nog even getankt. Hoezo dure benzine. Die wordt toch niet duurder? Ik tank altijd voor 25€ :cool:
Na een nicotineshot het laatste stukje naar Grobbendonk gereden.
Veeeeel te vroeg natuurlijk. Eindelijk komen er 2 motors aan. Bekend modeletje. Fjr-en.
Handen geschud met Stefaan en Andy, en maar wachten op de andere deelnemers. Uiteindelijk komt den Tuur aan. Andere deelnemers .................. die zijn er niet! Enkel jullie 3-en.
Wooooow, dat wordt een prive-les.
Eerst een stukje teorie.
ZOAB - HOAB - GOAB - Klinkers - kasseien - beton ............ alle wegdekken passeren de revue.
BBB ............ dit wil zeggen Buiten-Binnen-Buiten wordt uitgebreid behandeld.
Wat je moet doen wanneer het fout gaat komt ook aan bod. Over sommige zaken wordt uitgebreid doorgezeverd, zodat we pas tegen 12 uur richting de speeltuin gaan.
Op de speeltuin krijgen we eerst tekst en uitleg over: drukken (in Nederland betekent dit een drol leggen :oops: )
Druk opbouwen op het stuur aan de kant waar je naar toe wil, tegendruk aan de andere kant met je voet, kijken uiteraard en niet bang zijn om gas te geven.
Tsja ......... en dan krijg je een demootje van Den Tuur. Amaai mijne frak. moet ik dat ook gaan doen :evil:
Alle vrees, en het zweet in mijn handen is onterecht. Eigenlijk valt dit wel goed mee. Been aan de binnenzijde van de bocht naar buiten draaien en je voet goed tegen het frame drukken, uwen poep aan de andere kant over je zadel schuiven. Met andere woorden: een omgekeerde Rossi uitvoeren. Knie tegen de kuiprand en de arm aan de buitenzijde van de bocht gebogen houden. Rond een pilon. Eerst in een grote cirkel er omheen, dan de cirkel steeds kleiner maken en de snelheid opvoeren. En dan maar hopen dat je voetsteunen tegen de grond schrapen.
Tis mij gelukt zij Stefaan. Sorry Stefaan ............. dat heb ik niet gezien, en is ook niet te zien op de foto's.
OK, ik heb een foto met krassen op je voetsteunen, maar die heb je misschien gisteren gemaakt met een vijl :twisted: ! Grapje kerel, Den Tuur heeft de vonken gezien, dus proficiat!
Aan het eind van onze capriolen in de speeltuin begon het te regen. In de fietsenstalling heb ik mijnen plastieken overall dan maar aangedaan, waarna we terug gereden zijn naar ons meetingpoint om te genieten van een heerlijke maaltijd.
Toen we op het punt stonden te vertrekken, viel er weer nattigheid. Dan maar weer den plastieken overall aangedaan.
Toen begon het betere werk. Eerst Den Tuur voorop. We hadden alle 3 een intercom met een oortje gekregen. En Den Tuur maar uitleggen. Kraaaaak, pieeeeeeeeeeeep niets, maar ook niets kan ik verstaan.
Dus diende de eerste technische interventie zich aan. Even de intercom wisselen en we konden weer op weg.
Naderhand hebben we nog interventies gehad, maar geen enkele aan de brommers. Telkens was de intercom de boosdoener. BBB - bocht opofferen - BBB -BBB BBB-.....(BBB=Buiten-Binnen-Buiten) zo ging het maar door.
Tijdens 1 van onze technische interventies stopten we voor de boerderij van Boer Sjarel. Boer Sjarel wilde juist zijn mestkar leegmaken, maar we waren blij dat hij heeft gewacht tot wij weg waren. Op een gegeven moment kwam Boer Lowie er ook bij staan (volgens ons de broer van Boer Sjarel). Toen hij vroeg hoeveel zo een motor koste, heb ik een voorzichtig antwoord gegeven. Dit was voldoende om de sluitspier van Boer Lowie te ontspannen :pottytrain5:
En dan komt het moment dat WIJ moeten voorrijden. Ieder om beurt. Sh*t, Den Tuur rijd vlak achter mij :evil:
Buiten-buiten-buiten- buiten-nu insturen ... nee nog even buiten-buiten, en komt Den Tuur: Te laat ingestuurd!
Terechte opmerkingen, en opmerkingen waar je iets van leert.
Zo zijn we om beurten voorrijder.
In de omgeving van Merksplas was er een stuk weg met heeeerlijke bochten die we wel 3 keer hebben gereden, met telkens een andere gids. Van daaruit ging het richting Beerse om de dag af te sluiten op een terras.
3 Cola's een een "Choco Chaud" voor Stefaan! Met zijn 4-en nog lekker zitten babbelen over motos-motards en alles wat er bij komt kijken.
Tsja ............. aan alle leuke dingen komt een eind. Aan deze dag ook.
Aan de oprit van Den E34 nog even gezwaaid, en iedereen richting huis.
Den Tuur moest naar Deurne, en ik nog een stuk verder, dus reden we samen op.
Wie heeft er meegedaan met de MRV-2? Hoe moesten wij op de moto zitten?
Even herhalen: Bal van de voet op de steps, knietjes tegen de tank, rug recht, polsen geknikt en ellebogen moeten naar binnen wijzen.
Wie heeft ons dat verteld? Den Tuur!!!!!!
Wa doet Den Tuur zodra wij op den E34 kwamen?
Zijn voetjes werden uitgestoken naar voor, hij legde zijn kuiten op zijn cilinders.
Hij zakte lekker onderuit, en tufte met 160km over de autostrade. Even ontspannen mag toch?
Het enige ambetante aan dezen dag was mijnen douche ............... ik had mijn motopak nog aan, en ik was nog een kwartier van huis. Resultaat .......... er hangt een motopak uit te druipen in de garage, en ik heb nogmaals een douchke gepakt.
Nu ga ik doen wat Andy heeft geadviseerd.
Pakt nen 33-er en een zak chips, en gaat in de zetel zitten.
In de zetel zitten? OK
Nen 33-er? OK
Nen zak chips? Neen .............. nog nen 33-er

Mannekes, nen dikke merci veur dezen leutigen dag.
Ik ben ervan overtuigd dat er nog veel meer gaan komen.

Tot in den draai,

Dzjiepie
dzjiepie

Bericht door dzjiepie »

Merde ...... de extensie .JPG is niet toegelaten.
Hoe plaats ik de fotookes?
Plaats reactie