MRV - 3 Cursus

Plaats reactie
Dolf
Status: Offline

MRV - 3 Cursus

Bericht door Dolf »

Beste club- en forumleden

................. " Rijd ik wel zo goed als ik denk "..? ? ?
Zoals eerder reeds gezegd hadden wij dit jaar geopteerd om twee MRV cursussen te laten doorgaan.
De MRV-2 cursus ligt al enige tijd achter ons. De deelnemers die aan deze cursus hebben deelgenomen zullen met lof kunnen beamen dat het zeer leerrijk is.

Laten we het nu vooral hebben over de MRV-3 die wij voor jullie hebben voorzien op

...................................Zaterdag 27 augustus 2011

De MRV-3 betreft een dagcursus waarbij richtlijnen en bochtentechnieken centraal staan. Deze cursus sluit aan op de cursus MRV-2. De cursus is voornamelijk toegangkelijk voor diegenen met weinig ervaring met het rijden in een bochtige omgeving en hun algemene bochtentechniek willen verfijnen.

Cursus:
Na een stevig ontbijt krijgt u een theoretische uiteenzetting van de basis bochtentechniek en een diavoorstelling van de verschillende types bochten. Daarna volgen een reeks specifieke oefeningen op het terrein waarbij de kijk- en bochtentechniek centraal staan. Na deze oefeningen volgt er een gevarieerde rit op de openbare weg.Een instructeur zal gedurende deze rit de ideale en veilige bochtenlijnen voorrijden zodat u meer vertrouwd geraakt met het correct inschatten van snelheid, afstanden, rempunten en het vlot rijden in een bochtige omgeving.
Je staat steeds onder begeleiding van een instructeur, hierbij gebruik makend van een intercom systeem. Iedere deelnemer staat dus rechtstreeks in verbinding met zijn instructeur.
Na het beëindigen van de rondrit wordt de kandidaat geëvalueerd over zijn prestatie. Het rijden in bochten zou nu geen geheimen meer mogen hebben.
Een certificaat wordt u overhandigd waarbij u bij sommige verzekeringsmaatschappijen korting kan krijgen.

Om u van de maximale ondersteuning te kunnen voorzien wordt er gewerkt in groepen van 4 cursisten per instructeur.

Dagschema

Tijdspanne cursus: 1 dag (08.45 u tot 18.00 u)

Normale prijs: € 125 (incl ontbijt - koffie en frisdrank)
.........................alle prijzen zijn incl BTW

Wat kost u deze cursus als clublid: € 125 - 20% = € 100

Wat kost u deze cursus als forumlid: € 125 - 10% = € 112,5

De inschrijvingen kunnen vanaf nu van start gaan. Wie eerst is is eerst.

De deelnemers:

01. StefaanH :D
02. Dzjiepie :D
03.
04.
05.
06.
07.
08.
09.
10.
StefaanH
Clublid
Clublid
Mijn motor is: FJR1300 A __ 2013
Regio: Antwerpen

Re: MRV - 3 Cursus

Bericht door StefaanH »

Dolf, ge moogt mij alvast op de lijst zetten! :D :D :razz: :lol:

Groetjes,

Stefaan
Historiek: Honda CM 125 T (1979); Honda CX 500 C (1980); Honda VF 1100 C (1985)(occ 1983); Honda Magna 650 (2007)(occ 1986); Honda CBF 1000 A (2010)(occ 2009); Yamaha FJR 1300 A (2010); Yamaha FJR 1300 A (2013)
witse
Moderator
Moderator
Mijn motor is: FJR1300 AE __ 2020

Bericht door witse »

De spits is afgebeten door Stefaan ,wie volgt :?: :?:

Grtjs Luc
Wie regelmatig beweegt , sterft gezonder !!!
FJR-Freak Max
Site Admin
Site Admin
Mijn motor is: FJR1300 AS __ 2020 Ultimate Edition
Regio: Vlaams-Brabant

Bericht door FJR-Freak Max »

Oei oei :?

Er is precies niet veel reactie op deze topic :oops: , al was er toch redelijk veel vraag naar dat we deze nog is wilde organiseren :downtown:
Meer kunnen wij als bestuur niet doen dan jullie deze mogelijkheid en kans te geven om hieraan te kunnen deelnemen :dontknow: :notworthy:

Zet jullie drempelvrees aan de kant en schrijf je hiervoor in, het zal je heel veel bijbrengen om in de toekomst technieken te gebruiken waardoor het motorijden veel aangenamer en makkelijker zal worden om in bochtige parcours te gaan rijden :cheers: :salut:

Onze StefaanH heeft het voorbeeld al gegeven, nu wachten we op de rest nog om zich in te schrijven die de afwachtende houding hebben aangenomen :evil5: :help:

Groetjes :wave01:

Max :cool:
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

Afbeelding
dzjiepie

Bericht door dzjiepie »

Zet mij er ook maar bij.
Abeloos
Site Admin
Site Admin
Mijn motor is: FJR1300 A __ 2015
Regio: West-Vlaanderen

Bericht door Abeloos »

dzjiepie schreef:Zet mij er ook maar bij.
Staat genoteerd ;)
Mvg, Abeloos :walk:
Afbeelding
Motorrijden is steeds een beetje reizen!
StefaanH
Clublid
Clublid
Mijn motor is: FJR1300 A __ 2013

Bericht door StefaanH »

Ik heb daarnet het bedrag van € 100 overgemaakt naar de FJRijders rekening.

Wel jammer dat er zo weinig respons is, een mens is nooit te oud om te leren en de MRV 2 was ook een zeer leuke en leerrijke dag.

CU

Stefaan
Historiek: Honda CM 125 T (1979); Honda CX 500 C (1980); Honda VF 1100 C (1985)(occ 1983); Honda Magna 650 (2007)(occ 1986); Honda CBF 1000 A (2010)(occ 2009); Yamaha FJR 1300 A (2010); Yamaha FJR 1300 A (2013)
dzjiepie

Bericht door dzjiepie »

Gaat de MRV-3 gewoon door met zo weinig inschrijvingen?
Omdat ik niets meer hoorde had ik al iets anders ingepland :oops:
terdonkske
1300 cc
1300 cc
Mijn motor is: FJR1300 AS __ 2015
Regio: Limburg

Bericht door terdonkske »

Normaal gezien gaat deze cursus door .
Daar er van de club weinig interesse is , hebben we Arthuur van MRV verwittigd en deze heeft op zijn website de cursus online gezet .
Deze was eerst gereserveerd voor de Fjrijders .
Het enige verschil is dat er andere personen bij zullen zijn , die eveneens willen bijleren en zodoende kun je ook ervaringen uit wisselen met niet Fjrijders .
We hopen dat je weer een mooie ervaring rijker bent na zo een dagje bochten techniek .

Grzt Patrik
Suzuki GS 750 / Kawasaki GPZ 1100/Yamaha FJ 1100
Yamaha Fjr 2007 simpley the best/ Yamaha Fjr 2010 still simpley the best
Yamaha Fjr AS 2015 the best you can get
dzjiepie

Bericht door dzjiepie »

Ik maak morgen de centjes over en ga zaterdag lekker bochtjes leren maken :cool:
Plaats reactie