motorgroet

Allerlei onderwerpen die niet specifiek onder een andere rubriek kunnen ondergebracht worden.
Plaats reactie
lucske
Status: Offline

Re: motorgroet

Bericht door lucske »

Jo de mannen,

Hier efkes een reactie van een (niet-HD)chopper rijder. En ik heb ook geen eierdoppeke op mijne kop.
Ik heb als vaste regel dat ik elke motorrijder groet, meestal ook (zwaardere) scooterrijders. Als je dan net in groep rijd, krijg je wel eens de opmerking: ge steekt toch uw hand niet op naar die brommerkes ... so what.

@ Stekkie. Mag ik hier nog eentje aan toevoegen: Goldwing-surfers groeten alleen maar naar andere Goldwing-surfers.
En als ik zo'n mannen (of vrouwen) tegenkom waarvan ik vermoed dat ze niet zullen terug groeten, doe ik het al van ver en redelijk duidelijk. Groeten ze niet terug, dan krijgen ze het vingerke van Den Boete zijn 2de plaatje als extra net voor we elkaar passeren.

@ Flitser. Het is niet altijd evident om te stoppen bij een motorrijder die stil staat langs de weg. Maar als ik het op tijd zie, minder ik wat snelheid en steek mijn duim omhoog. Krijg ik een duim terug dan rijd ik door. Krijg ik een Nee-knikkend hoofd, dan stop ik wat verder en draai ik terug.
Zo stopte ik een dikke maand terug bij zo een Nee-knikkende en bleek dat hij juist een plasstop gedaan had ... een sigaret wou opsteken ... en zijne aansteker niet meer vond. Ik heb die sukkelaar dan maar verder geholpen en (sociaal als ik ben) samen met hem eentje gepaft langs de kant.

Lucske,
groet nog steeds

PS: En ja, ik zondig soms ook wel eens als ik enkel een jeans en mijn (color)vestje over een pilotenvest aan heb tijdens het rijden
Gebruikersavatar
incognito
250 cc
250 cc
Berichten: 106
Lid geworden op: 15 mar 2008 06:50
Mijn motor is: Andere
Regio: Antwerpen
Locatie: Borgerhout
Status: Offline

Re: motorgroet

Bericht door incognito »

Het zwaaien van motorrijders


De motorrijdergroet



De oorsprong van de motorrijdergroet ligt in het stenen tijdperk.
Er waren toen maar heel weinig motorrijders. Er waren nauwelijks verharde wegen en de wielen waren van steen. Alleen echte bikkels verdroegen de ongemakken van het motorrijden.
Wanneer twee zulke bikkels elkaar tegenkwamen, stopten ze, stapten af en lieten elkaar de geopende hand zien, om zo te bewijzen dat ze er geen vuistbijl in hadden verborgen.
Zo is de motorrijdergroet ontstaan.


Winterrijders en softies (ook wel mietjes genaamd).

Onder dezelfde moeilijke omstandigheden zijn op de dag van vandaag nog de winterrijders onderweg. Motorrijders zijn oftewel winterrijders of softies.
Softies kom je in April in het kantoor van de verzekeringsmaatschappij tegen, waar ze hun afgemelde bike weer aanmelden. Winterrijders daarentegen rijden door. Hun aantal is gering.
Als twee winterrijders elkaar tegenkomen zijn ze heel blij en groeten.
Vanaf April groeten winterrijders niet meer. Want winterrijders groeten geen softies.
Softies herken je daaraan, dat ze in de eerste weken van de lente wild en met twee handen alles groeten wat zich op twee wielen voortbeweegt.
Ze zijn zo opgewonden, dat ze vergeten dat iets verderop een bocht ligt. Ze hebben altijd schoon ondergoed aan - je zou eventueel in het hospitaal kunnen belanden.

De verboden groet.

Het groeten door motorrijders is aan strenge regels gebonden en wordt door beginnelingen terecht als uiterst ingewikkeld ervaren. Het is omgeven door allerlei geboden en verboden.
Het bekendste verbod luidt als volgt: Groet nooit een tweewieler die minder als 250 cc cilinderinhoud heeft. Zoiets is geen motor. Wie uit nonchalance scooters of lichte motoren groet, staat voor schut en verliest zijn zelfrespect.


Een aparte categorie: Oldtimers.

Oldtimers worden in principe vriendelijk en vol bewondering gegroet ongeacht de cilinderinhoud. Oldtimers worden meestal door technisch begaafde oudere heren bereden, de zogenaamde ouwe techneuten. Die worden met respect behandeld. Kom je een ouwe techneut tegen, wacht je af of hij groet. Vanaf de lente tot de herfst groeten velen niet omdat het winterrijders zijn - en winterrijders groeten geen softies.


Het groeten op de autosnelweg.

Niet geregeld en daarom eigenlijk niet bestaand is de cultuur van motorrijdergroet op de autosnelweg. Zelfs zeer ervaren motorrijders kunnen niet zeggen of men tegemoetkomende motorrijders over zes rijstroken en de middenberm heen, groeten moet.
Rijtechnisch wordt het groeten een probleem bij het inhalen. De klassieke linkerhand wordt door degene die ingehaald wordt, niet gezien. Groet je met de linkerhand voor het lichaam langs naar rechts, denken automobilisten dat je last hebt van een zwerm sprinkhanen of kramp in de onderarm.


De "Rossie-groet"

De "Rossi-groet" (zo plat mogelijk op z'n kant, een knie raakt het asfalt) geldt als zijnde z鳬r riskant. In het algemeen wordt hij als bewijs van extreme stuurkunst gezien, maar het is aan te raden in ieder geval van tevoren schoon ondergoed aan te trekken (zie boven).
"Rossi-groet"-rijders rijden uitsluitend op het buitenste profiel en vergelijken met elkaar wie de scherpst afgesleten voetsteunen heeft.
Wie de kunst van de "Rossi-groet" niet beheerst en hem toch uitvoert, riskeert zijn allerlaatste, de zogenaamde "Gouden Groet".


Redenen waarom Harley-rijders niet teruggroeten.

1. De garantie vervalt als hij een niet Amerikaans product groet.
2. Met het dikke leer en de nieten krijgt hij zijn arm niet omhoog.
3. Hij groet uit principe geen rijders, die hun bike al geheel hebben betaald.
4. Hij is bang dat zijn stuur eraf trilt als hij het loslaat.
5. De rijwind zou de nieuwe tatoeages eraf kunnen blazen.
6. Hij heeft een eeuwigheid nodig om aansluitend, vanwege de vibraties zijn handvat weer terug te vinden.
7. Hij kan niet onderscheiden of de ander groet of zijn oren dichthoudt.
8. Hij heeft vanwege de vibraties klittenband tussen handvat en zijn handschoen.
9. Hij heeft zojuist in het economisch gedeelte van de krant gelezen, dat Honda voor 60% participeert in Harley.
10.Sedert de openbare verkoop van zijn vorige Harley haat hij alle mensen die een hand opsteken.
11.Zijn Bangkok-Rolex zou nat kunnen worden.
12.De linkerhelft van zijn stuur zou gejat kunnen worden.
13.De linkerhelft van zijn stuur werd reeds gejat en nu houdt hij zich aan de kilometerteller vast.
14.Hij houdt met zijn linkerhand zijn rechterspiegel vast om te voorkomen dat die er af trilt.
15.Hij heeft twee handen nodig om met zijn vingers de volgende afbetaling na te tellen.
16.Hij poetst net zijn chromen luchtfilterdeksel.
17.Als hij maar met 鳬n hand zijn stuur vasthoudt gaat ie op z'n bek.


Redenen waarom rijders van een Gold Wing niet groeten.

1. Volgens het Honda-instructieboekje mag hij zijn stuur pas loslaten als de bike stilstaat, de sleutel uit het contactslot is getrokken, de middenbok is uitgeklapt en de radio uitgeschakeld is.
2. Op het instrumentenpaneel is geen knop voor "automatisch terugzwaaien"aanwezig.
3. Hij is net ingedut.
4. Hij krijgt zijn arm wegens ouderdomsklachten niet meer omhoog.
5. Hij heeft via zijn handy een conferentieschakeling met zijn brooker en de ING-bank.
6. 't Vrouwtje heeft hem verboden vreemden te groeten.
7. Hij is net bezig alle lampjes van zijn "kerstboom" te tellen.
8. Hij sorteert op dit moment zijn CD verzameling.
9. De hand voor de antenne stoort de Tv-ontvangst.
10.Hij ruimt net de vaatwasser in.
11.Vanwege zijn Alzheimer weet hij aansluitend niet meer waar hij zijn hand moet laten.
12.Hij vindt aansluitend tussen alle knopjes, lampjes, schakelaars en hendeltjes zijn stuur niet meer.
13.Hij verwisselt juist de batterij van zijn pacemaker.
14.Hij zoekt net in zijn boordcomputer, wat "opgestoken hand van een vreemde motorrijder" betekent.
15.Hij groet wel altijd, maar vanwege de troep rond zijn stuur ziet niemand zijn hand.



Alle gekheid op een stokje,wat ik de laatste tijd prachtig vind is dat kinderen die langs de kant van de weg staan soms heel spontaan beginnen te zwaaien met hun beide handjes :wav:
Er wordt dan zeker terug gezwaaid (met één handje) :thefinger:

____________________________________________________________________________

i don't need sex,the gouverment fucks me every day
Eddy K
Status: Offline

Re: motorgroet

Bericht door Eddy K »

witse schreef:Ik groet zelfs naaar de flikken :D :)
wel ik ook, en de meeste groeten zelfs terug. :cool:
Gebruikersavatar
terdonkske
1300 cc
1300 cc
Berichten: 1896
Lid geworden op: 11 nov 2008 13:57
Mijn motor is: FJR1300 AS __ 2015
Regio: Limburg
Locatie: Zonhoven
Status: Offline

Re: motorgroet

Bericht door terdonkske »

Voor mij is een motorijder een motorijder, als hij nu rijd op een scooter of een 125 cc of eender welk merk, of nu een chopper of toermachine of een snelheidsbike is, bij deze doe ik de groet, groet hij of zij niet terug , dat is hun probleem, het voornaamste is ik heb mijn plicht als motorijder gedaan, en verder geniet ik van mijn motorit.
Of ik nu alleen rijd of in groep, is voor mij eender.
Je bent wie je bent en een groet of een praatje op een parking of zo met een ander motard , dat kost niks alleen een beetje moeite.


Groetjes Terdonkske :salut: :salut: :thumbright: :thumbright:
Suzuki GS 750 / Kawasaki GPZ 1100/Yamaha FJ 1100
Yamaha Fjr 2007 simpley the best/ Yamaha Fjr 2010 still simpley the best
Yamaha Fjr AS 2015 the best you can get
flitser
Status: Offline

Re: motorgroet

Bericht door flitser »

lucske schreef:Maar als ik het op tijd zie, minder ik wat snelheid en steek mijn duim omhoog. Krijg ik een duim terug dan rijd ik door. Krijg ik een Nee-knikkend hoofd, dan stop ik wat verder en draai ik terug.
Dat is de spirit :thumbleft:

Groetjes Flitser
spurs
Status: Offline

Re: motorgroet

Bericht door spurs »

hey,
net ritje achter de rug van 3 dagen naar mont saint michel,
meest alle rijders groeten,schoppers,racers,tourings,ze groeten zelfs
van aan den andere kant van de autostrade lol,en aan de peage
werkte een bepaalde slagboom niet ,kwam er ene met bmw aangereden
en duwde direct zijne kaart in da machien en konden we met 2 motards door rijden
toofe typ

grtz
divvy
Status: Offline

Re: motorgroet

Bericht door divvy »

http://www.youtube.com/watch?v=e2RhMoLUDdU motorgroet of hoe het niet moet
Plaats reactie