wassen Cordura

Hier komen alle posts waar al lang geen reply meer op geweest is. Op verzoek kunnen ze terug op de juiste plaats worden geplaatst.

Moderator: Abeloos

Gesloten
Flitser
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

wassen Cordura

Bericht door Flitser »

Hello forumleden,

Al enige tijd denk ik er over om eens onze cordurakledij zelf te wassen.
Zijn er mensen die hier ervaring in hebben? Waar let je op, uitnemen bescherming, enz.? Welk wasmiddel gebruik je hiervoor? Gebruik je iets om de kledij waterdicht te houden, een spoelmiddel, denk ik dan?
Graag uw ervaring!

Nathalie, Mariano's alias Flitser vrouwtje
Dukske

Bericht door Dukske »

Hallo,

Ik zou die kledij wassen boven bad met zacht borsteltje of spons en een heel klein beetje zacht wasmiddel.Daarna afspoelen met de handsproeier.Daarna boven bad laten uitdruppen en op het gemak laten drogen.Zeker niet in de buurt van een warmtebron.

Zou ze zeker niet in de wasmachine doen.

Groetjes,Dukske
slurf
Clublid
Clublid

Bericht door slurf »

en ni te vergeten GEEN WASVERZACHTER :!: gebruiken.
groetjes Slurf
erik
125 cc
125 cc

Bericht door erik »

Waspoeder van Jan Thys ! :lol:
fjrMarcel
Clublid
Clublid

Bericht door fjrMarcel »

Hallo flitser,
Ik heb een vest met cordura plus gore tex van IXS, voor het wassen heb ik raad ingewonnen bij RAD waar ik deze gekocht heb.
Volgende raad kreeg ik mee.
In ieder geval geen waspoeder maar vloeibaar wasmiddel!!

Onderhoud vest IXS

1. Voering plus protectie verwijderen
2. Geen wasverzachter
3. 30 ? wassen
4. Fijn wolwasmiddel (vloerbaar woollite )
5. Niet zwieren
6. Intensief spoelen
7. Plat drogen ( op een rek in bad )
8. Niet ophangen maar plat drogen
AfbeeldingAfbeelding
Hou het veilig en tot voorbij den bocht!!
The Boss, kwam zag en overwon!!
Wimme 4
75 cc
75 cc
Contacteer:

Bericht door Wimme 4 »

Hallo,

Mijn ervaring is toch om het beter niet met gewoon wasproduct te wassen, maar met een speciaal product voor gore tex (en andere membranen). Zelf gebruik ik gewoonlijk Nikwax Tech Wash, dat te vinden is bij AS Adventure (tja, die outdoorsporters weten natuurlijk ook maar al te goed hoe ze zich tegen weer en wind moeten beschermen) ( www.asadventure.com ).
Na het wassen spoel ik om de 2 ? 3 beurten ook nog eens na met Nikwax TX Direct. Hierdoor is mijn Dainese vest na al die jaren nog steeds waterdicht (en ziet ze er nog goed uit). Of dat nu volledig de verdienste is van dit product dan wel van Dainese, dat laat ik bij deze in 't midden. :lol:
En om god weet wat voor reden rijd ik momenteel weer liever in leer rond dan in cordura (ook dat verandert zo om de zoveel tijd eens)

Greetz

Wim DC
If the shit fits, wear it !
Flitser
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door Flitser »

Ja over dit laatste, Wim, daar had ik al eens iets over horen waaien :idea: , bij AS Adventure, maar ik wist niet de naam van de producten, dus nu nog even naar die winkel toe en dan ga ik aan de slag! Zal beginnen met ons oudste gerief eerst, ben eens benieuwd :scratch: ! Ik hou jullie op de hoogte, hoe het vestje d'r voor komt als't gewassen is! :color:

Greetz, Nathalie & Mariano
Gesloten