amai das belg
Moderator: Abeloos
amai das belg
Een Brit, een Nederlander en een Belg raken betrokken bij een kettingbotsing. Ze stappen uit. De Brit zegt: "I'm sorry." De Nederlander zegt: "I'm sorry too." Zegt de Belg: "I'm sorry three."
Voor info: info @ Softidesign.com
een belg en een nederlander wonen al jaren vreedzaam naast elkaar ten noorden van antwerpen.
de nederlander zou geen nederlander zijn als hij geen kiekes had rondhuppelen zijne jardin
tot op een dag ??n van die kippen een ei legt in den belg zijne hof,de nederlander eist onmiddellijk dat ei op omdat het van zijn kieke kwam,de belg zegt natuurlijk: ja maar dat ei ligt in mijne tuin,ze geraken er niet uit en den belg doet een voorstel:
wel,je laat je broek zakken, steekt je reet door de haag,je doet je beentjes open en ik mag in je klokkenspel trappen zo hard ik kan,daarna is het jou beurt en diegene die een kik geeft is verloren.Zo gezegd zo gedaan,de nederlander steekt zijne derni?re door de haag,onze belg neemt een aanloop van twintig meter en trapt zo hard als hij maar kan in het klokkenspel van zijn buur,die vijf meter voorruit vliegt,groen uitslaat,half bewusteloos een kwartier blijft kronkelen maar zijn tanden op elkaar houdt en geen kik geeft
nadat de nederlander is bekomen zegt hij trots en nou is het mijn beurt
waarop de belg zegt nee nee je mag dat eitje hebben
de nederlander zou geen nederlander zijn als hij geen kiekes had rondhuppelen zijne jardin
tot op een dag ??n van die kippen een ei legt in den belg zijne hof,de nederlander eist onmiddellijk dat ei op omdat het van zijn kieke kwam,de belg zegt natuurlijk: ja maar dat ei ligt in mijne tuin,ze geraken er niet uit en den belg doet een voorstel:
wel,je laat je broek zakken, steekt je reet door de haag,je doet je beentjes open en ik mag in je klokkenspel trappen zo hard ik kan,daarna is het jou beurt en diegene die een kik geeft is verloren.Zo gezegd zo gedaan,de nederlander steekt zijne derni?re door de haag,onze belg neemt een aanloop van twintig meter en trapt zo hard als hij maar kan in het klokkenspel van zijn buur,die vijf meter voorruit vliegt,groen uitslaat,half bewusteloos een kwartier blijft kronkelen maar zijn tanden op elkaar houdt en geen kik geeft
nadat de nederlander is bekomen zegt hij trots en nou is het mijn beurt
waarop de belg zegt nee nee je mag dat eitje hebben
een duitser,een nederlander en een belg worden in Egypte veroordeeld voor het gebruik van alcohol.Ze krijgen alle drie vijftig stokslagen op ontblote rug, maar mogen elk nog twee wensen doen
frits den duitser zijn wensen zijn een bord met worst en zuurkool plus drie liter bier zodat hij de slagen niet meer voelt als hij dronken is
joop de nederlander vraagt of hij ??ntje mag roken en eveneens ??n pintje,zodat hij zowel stoned als zat niets zal voelen
max,den belg ,ene uit het betere houtsoort gesneden en voorzitter van een obscuur motoclubke zijn eerste wens is,dat hij geen vijtig maar honderd stokslagen wilt,de Egyptenaren met verstomming geslagen beginnen spontaan te applaudiseren,ze vragen en wat is jou tweede wens max de grootte
waarop max zegt,bind die hollander maar op mijne rug
frits den duitser zijn wensen zijn een bord met worst en zuurkool plus drie liter bier zodat hij de slagen niet meer voelt als hij dronken is
joop de nederlander vraagt of hij ??ntje mag roken en eveneens ??n pintje,zodat hij zowel stoned als zat niets zal voelen
max,den belg ,ene uit het betere houtsoort gesneden en voorzitter van een obscuur motoclubke zijn eerste wens is,dat hij geen vijtig maar honderd stokslagen wilt,de Egyptenaren met verstomming geslagen beginnen spontaan te applaudiseren,ze vragen en wat is jou tweede wens max de grootte
waarop max zegt,bind die hollander maar op mijne rug
een moto'tje kpen
Een zwerver staat op straat en ziet een belg een duitser en een nederlander in een motoshop stappen.
Na 5min komt die duitser tevreden op een BMW naar buiten.
Na nog eens 5 min komt die belg dolgelukkig met een Yamaha naar buiten
Na 30 min komt die nederlander woedend naar buiten.
De zwerver vraagt aan de nederlander wat er is.
Waarop de nederlander zegt "ze verkopen daar geen appels"
groetjes
Na 5min komt die duitser tevreden op een BMW naar buiten.
Na nog eens 5 min komt die belg dolgelukkig met een Yamaha naar buiten
Na 30 min komt die nederlander woedend naar buiten.
De zwerver vraagt aan de nederlander wat er is.
Waarop de nederlander zegt "ze verkopen daar geen appels"
groetjes
Voor info: info @ Softidesign.com
Op de Trein
Op een morgen gaan twee Hollanders en twee Belgen met de trein naar hun werk.
De twee Hollanders kopen twee kaartjes. De twee Belgen kopen samen ??n Kaartje.
"Nu ben ik toch wel eens benieuwd hoe ze dat gaan flikken", zeggen de Hollanders.
Op de trein: net voor de kaartjsknipper komt gaan de twee Belgen samen op het toilet zitten.
Na eerst bij de Hollanders de kaartjes te hebben geknipt, loopt de kaartjesknipper naar het toilet en zegt: "kaartje, alstublieft"
De Belgen steken het kaartje onder de deur en de kaartjesknipper knipt het.
De volgende morgen kopen de Hollanders 1 kaartje en de Belgen Geen kaartje.
Weer zijn de Hollanders benieuwd.
Net voor de kaartjesknipper komt, gaan de 2 Hollanders op 1 toilet zitten.
De Belgen kloppen op de deur en zeggen: "kaartje Alstublieft".
De Hollanders schuiven het kaartje onder de deur, de Belgen pakken het en kruipen samen in een ander toilet tot de kaartjesknipper komt.
Op een morgen gaan twee Hollanders en twee Belgen met de trein naar hun werk.
De twee Hollanders kopen twee kaartjes. De twee Belgen kopen samen ??n Kaartje.
"Nu ben ik toch wel eens benieuwd hoe ze dat gaan flikken", zeggen de Hollanders.
Op de trein: net voor de kaartjsknipper komt gaan de twee Belgen samen op het toilet zitten.
Na eerst bij de Hollanders de kaartjes te hebben geknipt, loopt de kaartjesknipper naar het toilet en zegt: "kaartje, alstublieft"
De Belgen steken het kaartje onder de deur en de kaartjesknipper knipt het.
De volgende morgen kopen de Hollanders 1 kaartje en de Belgen Geen kaartje.
Weer zijn de Hollanders benieuwd.
Net voor de kaartjesknipper komt, gaan de 2 Hollanders op 1 toilet zitten.
De Belgen kloppen op de deur en zeggen: "kaartje Alstublieft".
De Hollanders schuiven het kaartje onder de deur, de Belgen pakken het en kruipen samen in een ander toilet tot de kaartjesknipper komt.
Hoe opent men een deur
Een Hollander tankt in Antwerpen bij een self-service station.
Hij gaat naar binnen om te betalen, gaat naar buiten en komt direkt daarna in paniek weer binnen.
Weet ge, zegt hij, nu heb ik mijne waage gesloten en de sleutels erop laten steken.
Geen paniek, zegt de bediende, dat gebeurt wel vaker.
U krijgt van mij een schroevedraaier, een doekje en een ijzerdraadje mee.
Met de schroevendraaier duwt u het raamrubber opzij, u doet het doekje ertussen, om niets te beschadigen en met het ijzerdraadje, hengelt u het pinnetje van de deur open.
De Hollander is helemaal opgelucht en loopt weer naar buiten.
5 Minuten later komt een Antwerpenaar binnen.
Dees kan nu niet, zegt hij, verbaast tegen de bediende.
Ja, wat dan, vraagt deze.
Staat er buiten een Hollander, met een ijzerdraadje z'n deur open te hengelen.
En vraagt de Bediende, dat maken wij hier regelmatig mee.
Ja, zegt de Antwerpenaar, maar toch niet dat de vrouw in de auto zit en roept: Beeeetje naar linnnnks, beeeetje naar reeechts.
Een Hollander tankt in Antwerpen bij een self-service station.
Hij gaat naar binnen om te betalen, gaat naar buiten en komt direkt daarna in paniek weer binnen.
Weet ge, zegt hij, nu heb ik mijne waage gesloten en de sleutels erop laten steken.
Geen paniek, zegt de bediende, dat gebeurt wel vaker.
U krijgt van mij een schroevedraaier, een doekje en een ijzerdraadje mee.
Met de schroevendraaier duwt u het raamrubber opzij, u doet het doekje ertussen, om niets te beschadigen en met het ijzerdraadje, hengelt u het pinnetje van de deur open.
De Hollander is helemaal opgelucht en loopt weer naar buiten.
5 Minuten later komt een Antwerpenaar binnen.
Dees kan nu niet, zegt hij, verbaast tegen de bediende.
Ja, wat dan, vraagt deze.
Staat er buiten een Hollander, met een ijzerdraadje z'n deur open te hengelen.
En vraagt de Bediende, dat maken wij hier regelmatig mee.
Ja, zegt de Antwerpenaar, maar toch niet dat de vrouw in de auto zit en roept: Beeeetje naar linnnnks, beeeetje naar reeechts.
Lunch op Wolkenkrabber
Een Belg, Amerikaan en een Hollander werken op een wokenkrabber, en gaan aan de rand zitten lunchen.
De Amerkikaan, "Bah, alweer hamburger, als da morgen weer zo is, spring ik naar beneden.
De Belg, Bah, alweer kaas, Als da morgen weer zo is, spring ik met je mee.
Den Hollander, Bah, alweer Jam, en belooft hetzelfde.
De volgende dag doet de Amerikaan zijn broodtrommel open en ja hoor : Hamburgers en springt.
De Belg doet zijn broodtrommel open en ja, kaas en springt ook.
En met de Hollander gaat het ook zo.
Na een week komen de drie weduwen samen.
De Amerikaanse; "Als hij eens wat anders had gewild had hij dat moeten zeggen".
De Belgische; "Na 20 jaar getrouwd te zijn wist ik niet dat hij niet van kaas hield".
Zegt de Hollandse: "Ik snap er helemaal niets van.
Hij maakt elke ochtend zelf zijn brood klaar.
Een Belg, Amerikaan en een Hollander werken op een wokenkrabber, en gaan aan de rand zitten lunchen.
De Amerkikaan, "Bah, alweer hamburger, als da morgen weer zo is, spring ik naar beneden.
De Belg, Bah, alweer kaas, Als da morgen weer zo is, spring ik met je mee.
Den Hollander, Bah, alweer Jam, en belooft hetzelfde.
De volgende dag doet de Amerikaan zijn broodtrommel open en ja hoor : Hamburgers en springt.
De Belg doet zijn broodtrommel open en ja, kaas en springt ook.
En met de Hollander gaat het ook zo.
Na een week komen de drie weduwen samen.
De Amerikaanse; "Als hij eens wat anders had gewild had hij dat moeten zeggen".
De Belgische; "Na 20 jaar getrouwd te zijn wist ik niet dat hij niet van kaas hield".
Zegt de Hollandse: "Ik snap er helemaal niets van.
Hij maakt elke ochtend zelf zijn brood klaar.
Slimme Belg
In een fabriekshal werken allemaal Nederlanders.
Alleen de directeur is een Belg.
Op een dag is er een Nederlander die zich afvraagt hoe dat komt.
Dus hij naar de directeur : Nou, waarom ben jij een Belg en zijn wij, uw werknemers, allemaal Nederlanders.
Dat komt, zegt de Belg, omdat wij slimmer zijn dan de Nederlanders.
Dat begrijpt de Nederlander niet, Ik zal het je uitleggen, zegt de Belg.
Hij legt zijn hand tegen de muur en zegt tegen de Nederlander,
Nu moet jij met je vuist zo hard mogelijk op mijn hand slaan?
Dat laat de Nederlander zich geen tweede keer zeggen. Hij haalt uit en net op het moment dat hij wil slaan haalt de Belg zijn hand weg.
Die Nederlander met zijn vuist vol op de muur.
Snap je het nu, vraagt de Belg.
De Nederlander knikt pijnlijk en gaat weer naar de werkvloer.
Zijn collega's vragen: En, wat zei ie?
Dat het komt omdat ie slimmer is en ie heeft me nog een voorbeeld gegeven ook.
De Nederlander kijkt om zich heen maar nergens een muur in de buurt.
Dus hij legt zijn hand op zijn gezicht en zegt tegen zijn collega's :
"En nou moet jij zo hard mogelijk op mijn hand slaan".
In een fabriekshal werken allemaal Nederlanders.
Alleen de directeur is een Belg.
Op een dag is er een Nederlander die zich afvraagt hoe dat komt.
Dus hij naar de directeur : Nou, waarom ben jij een Belg en zijn wij, uw werknemers, allemaal Nederlanders.
Dat komt, zegt de Belg, omdat wij slimmer zijn dan de Nederlanders.
Dat begrijpt de Nederlander niet, Ik zal het je uitleggen, zegt de Belg.
Hij legt zijn hand tegen de muur en zegt tegen de Nederlander,
Nu moet jij met je vuist zo hard mogelijk op mijn hand slaan?
Dat laat de Nederlander zich geen tweede keer zeggen. Hij haalt uit en net op het moment dat hij wil slaan haalt de Belg zijn hand weg.
Die Nederlander met zijn vuist vol op de muur.
Snap je het nu, vraagt de Belg.
De Nederlander knikt pijnlijk en gaat weer naar de werkvloer.
Zijn collega's vragen: En, wat zei ie?
Dat het komt omdat ie slimmer is en ie heeft me nog een voorbeeld gegeven ook.
De Nederlander kijkt om zich heen maar nergens een muur in de buurt.
Dus hij legt zijn hand op zijn gezicht en zegt tegen zijn collega's :
"En nou moet jij zo hard mogelijk op mijn hand slaan".
Bouwfraude
Er staan 3 aannemers bij de hemelpoort; een Nederlander een Belg en een Duitser. Zegt Petrus tegen hen: "Heren voordat u hier naar binnen mag, moet ik jullie toch nog iets vragen. God wil graag dat er na al die eeuwen iets aan de hemelpoort wordt gedaan, wat moet dat volgens jullie kosten?".
"Nou,zeggen die heren, we willen eerst weten wat er moet gebeuren." "Ok?, zegt Petrus, er moet een nieuw kozijntje in en wat nieuwe bestrating". Petrus laat de Belg bij zich komen om een prijsje in te dienen. "Nou, zegt de Belg,ik doe het voor 3000". "Zo!, roept Petrus, en hoe kom je zo aan dat bedrag?" "Ach, zegt de Belg, dat is 1000 voor het materiaal, 1000 voor de arbeid en 1000 voor in de broekzak".
Petrus roept de Duitser erbij en vraagt hem hetzelfde. De Duitser noemt ook een prijsje: 6000! "Hoe kom je daar nou bij?", vraagt Petrus. Zegt de Duitser:" 2000 voor het materiaal, 2000 voor de arbeid en 2000 voor in de broekzak".
Petrus denkt bij zichzelf, dan die slimme Nederlander maar, die zal het wel beter weten. De Nederlander komt bij Petrus staan en vermeld niet eens te hoeven kijken, hij weet het allemaal al. "Ok?, zegt Petrus, en wat is jouw prijs dan?". "9000", zegt de Nederlander. Petrus snapt er helemaal niets meer van en vraagt: "Hoe kom je dan aan die prijs?". Zegt de Nederlander: "Dat is heel simpel, 3000 voor jou, 3000 voor mij, en we laten die Belg het werk doen!!"
Er staan 3 aannemers bij de hemelpoort; een Nederlander een Belg en een Duitser. Zegt Petrus tegen hen: "Heren voordat u hier naar binnen mag, moet ik jullie toch nog iets vragen. God wil graag dat er na al die eeuwen iets aan de hemelpoort wordt gedaan, wat moet dat volgens jullie kosten?".
"Nou,zeggen die heren, we willen eerst weten wat er moet gebeuren." "Ok?, zegt Petrus, er moet een nieuw kozijntje in en wat nieuwe bestrating". Petrus laat de Belg bij zich komen om een prijsje in te dienen. "Nou, zegt de Belg,ik doe het voor 3000". "Zo!, roept Petrus, en hoe kom je zo aan dat bedrag?" "Ach, zegt de Belg, dat is 1000 voor het materiaal, 1000 voor de arbeid en 1000 voor in de broekzak".
Petrus roept de Duitser erbij en vraagt hem hetzelfde. De Duitser noemt ook een prijsje: 6000! "Hoe kom je daar nou bij?", vraagt Petrus. Zegt de Duitser:" 2000 voor het materiaal, 2000 voor de arbeid en 2000 voor in de broekzak".
Petrus denkt bij zichzelf, dan die slimme Nederlander maar, die zal het wel beter weten. De Nederlander komt bij Petrus staan en vermeld niet eens te hoeven kijken, hij weet het allemaal al. "Ok?, zegt Petrus, en wat is jouw prijs dan?". "9000", zegt de Nederlander. Petrus snapt er helemaal niets meer van en vraagt: "Hoe kom je dan aan die prijs?". Zegt de Nederlander: "Dat is heel simpel, 3000 voor jou, 3000 voor mij, en we laten die Belg het werk doen!!"