Pagina 1 van 1
DodeHoek FRJ 2006
Geplaatst: 22 sep 2006, 10:06
door Gorky-GSA
Ik rij nu al een dikke maand met de nieuwe FJR1300A

Echt een tof machien ,pouwer en koppel in overvloed een versnelling hoger of lager het maakt niet uit.
Een een nogal groot minpunt is de
dodehoek van de spiegels.
ik heb al een paar keer geluk gehad bij het inhalen ,gelukkig dat ik steeds eens opzij kijk naar afkomend verkeer,maar ik ben toch al een paar keer geschrokken
Bij mijn vorig machien waren de spiegels perfect ,niet dat het mooie spiegels waren maar ze deden prima hun werk.
Bij de FJR 2006 zie ik mijn armen die bijna de helft van het zicht wegnemen

Ik heb nu mijn linker spiegel proberen regelen op ver zicht en de linker op zicht nabij .Dit lukt aardig maar heb nog steeds last van die dode hoek.
Zijn er spiegels die een bredere hoek hebben of welke systemen gebruiken de forumgebruikers hier

Wat zijn de bevindingen met die opplak dingen
Hoe regel je je best je spiegels
alvast bedankt.
Geplaatst: 22 sep 2006, 10:30
door FJRrider38
Er zijn verlengingen te verkrijgen zodat je spiegels verder uitsteken en zodus een beter zicht bieden. Ik weet wel niet of die al bestaan voor model 2006. Voor modellen tot 2005 zeker en vast.
Groeten,
Hans
Geplaatst: 22 sep 2006, 15:09
door yamaha
Ik maak gebruik van die opplakspiegeltjes, zeer tevreden over en kost slechts enkele ? voor 2 stuks.

Geplaatst: 29 sep 2006, 11:45
door Gorky-GSA
ik heb mij bij auto5 van die opplakbare spiegeltjes gekocht 3euro stuk (ik zal eens een fotoke nemen) en ze voldoen prima ,thanks Yamaha voor den info.

Geplaatst: 29 sep 2006, 12:16
door Julle
Ik gebruik die plak-dode-hoek-spiegeltjes al jaren en dit tot volle tevredenheid. Ik verlies er soms eens eentje vooral wanneer de motor een nachtje heeft buiten gestaan en er daarna stevig wordt gegast. Maar voor de prijs moet je het zeker niet laten. (+/- 3?)
Julle
Geplaatst: 29 sep 2006, 13:33
door spider
Ik gebruik die ook in de makro 1.18 euro rond mod en zeer tevreden van.
Groetjes , Rudy

Geplaatst: 30 sep 2006, 04:55
door witse
Dat moet ik ook eens proberen want langs de linkse kant zie ik eigelijk ook weinig ,wel mijn armen maar dat is niet genoeg he . Ga straks ook spiegeltje halen om op te plakken . Bedankt voor de info
Grtjs Luc
Geplaatst: 03 okt 2006, 11:38
door In Extremo
witse schreef:Dat moet ik ook eens proberen want langs de linkse kant zie ik eigelijk ook weinig ,wel mijn armen maar dat is niet genoeg he . Ga straks ook spiegeltje halen om op te plakken . Bedankt voor de info
Grtjs Luc
Probeer eens andere spiegels, bv van ne Fazer 600.
Dan verkrijg je een bijna panoramisch zicht naar achter, ipv je ellebogen.
Ik dacht dat ze bij Hein-Gericke lagen voor 20? het stuk.
Ik rijd er al een hele tijd mee en ben wreed content!
Groetjes,
Michel
Geplaatst: 04 okt 2006, 17:49
door edje
In Extremo schreef:witse schreef:Dat moet ik ook eens proberen want langs de linkse kant zie ik eigelijk ook weinig ,wel mijn armen maar dat is niet genoeg he . Ga straks ook spiegeltje halen om op te plakken . Bedankt voor de info
Grtjs Luc
Probeer eens andere spiegels, bv van ne Fazer 600.
Dan verkrijg je een bijna panoramisch zicht naar achter, ipv je ellebogen.
Ik dacht dat ze bij Hein-Gericke lagen voor 20? het stuk.
Ik rijd er al een hele tijd mee en ben wreed content!
Groetjes,
Michel
Dag Michel,
Kom jij met den brommer zondag? Ik zou die spiegels wel eens willen bewonderen als het mag
Grtjs
Eddy

Geplaatst: 08 okt 2006, 11:19
door In Extremo
edje schreef:
Dag Michel,
Kom jij met den brommer zondag? Ik zou die spiegels wel eens willen bewonderen als het mag
Grtjs
Eddy

Dat zit er dik in.
Tot straks
Geplaatst: 12 nov 2006, 01:01
door Filesurfer
In verband met het dodehoek probleem wil ik mijn ervaring daarover delen met de FJR rijders.
Ook op een Fazer 600 is er ook een dodehoek-probleem doordat de ellebogen altijd het zicht in de spiegels belemmeren.
Door het feit dat ik dagelijks woon-werkverkeer rijd door de files op de E314, E40 naar centrum Brussel, wil ik wel mijn moto zo smal mogelijk houden (ik wil ook in de stad tussen de rijvakken kunnen filesurfen zonder voeten aan de grond). Het monteren van Fazer 1000 spiegels die breder komen, leek voor mij niet aantrekkelijk.
Ik heb dat ook opgelost door een typisch opkleefspiegeltje op mijn rechter spiegel te plakken. Het moet dan niet zoals bij een auto op de binnenkant maar wel op het uiteinde van de spiegel worden gekleefd.
Ik heb gezocht naar een opkleefspiegeltje met slechts een lichte kromming zodat het beeld erin niet te veel wordt verkleind.
Ik gebruik dit spiegeltje al sedert maart 2000, nu ongeveer 130.000 km op mijn 2 Fazers 600.
Foto 1 met de elleboog die het zicht belemmert in de normale houding; de opkleefspiegel geeft toch een voldoende zicht naar achter.
Foto 2 om het verschil in beeldgrootte tussen gewone spiegel en opkleefspiegel te tonen.
PS. Ik rijd nooit zonder beschermende kledij. De foto?s (jeansvest) zijn stilstaand voor mijn deur genomen.
Mvg,
Geplaatst: 12 nov 2006, 09:44
door pesseyur
Filesurfer schreef:In verband met het dodehoek probleem wil ik mijn ervaring daarover delen met de FJR rijders.
Ook op een Fazer 600 is er ook een dodehoek-probleem doordat de ellebogen altijd het zicht in de spiegels belemmeren.
Door het feit dat ik dagelijks woon-werkverkeer rijd door de files op de E314, E40 naar centrum Brussel, wil ik wel mijn moto zo smal mogelijk houden (ik wil ook in de stad tussen de rijvakken kunnen filesurfen zonder voeten aan de grond). Het monteren van Fazer 1000 spiegels die breder komen, leek voor mij niet aantrekkelijk.
Ik heb dat ook opgelost door een typisch opkleefspiegeltje op mijn rechter spiegel te plakken. Het moet dan niet zoals bij een auto op de binnenkant maar wel op het uiteinde van de spiegel worden gekleefd.
Ik heb gezocht naar een opkleefspiegeltje met slechts een lichte kromming zodat het beeld erin niet te veel wordt verkleind.
Ik gebruik dit spiegeltje al sedert maart 2000, nu ongeveer 130.000 km op mijn 2 Fazers 600.
Foto 1 met de elleboog die het zicht belemmert in de normale houding; de opkleefspiegel geeft toch een voldoende zicht naar achter.
Foto 2 om het verschil in beeldgrootte tussen gewone spiegel en opkleefspiegel te tonen.
PS. Ik rijd nooit zonder beschermende kledij. De foto?s (jeansvest) zijn stilstaand voor mijn deur genomen.
Mvg,
Volgens mij kijkt u gewoon achter u (manier waarop u de spiegels hebt gekleefd), en heeft dit geen enkel nut ivm de dode hoek

Geplaatst: 12 nov 2006, 12:01
door Gorky-GSA
Ik heb dezefde spiegels aangeschaft, en heb deze de binnenkant gekleeft. ik denk ook dat dit de juiste plaats is.
Ik stel nu vast wanneer ik in de gewone spiegel kijk en de wagen niet meer zie deze tevoorschijn komt in de dodehoekspiegel

.
Het is een beetje wennen ,maar wel praktisch .
Ik weet niet of er al spiegelverbreders bestaan voor het model 2006
Ik ben wel deze week een spiegeltje verloren

dus kzal deze week nog eens gaan piepen bij auto5. ik geloof dat dit zo'n 3 euro was.
Geplaatst: 12 nov 2006, 14:36
door pesseyur
Gorky schreef:Ik heb dezefde spiegels aangeschaft, en heb deze de binnenkant gekleeft. ik denk ook dat dit de juiste plaats is.
Ik stel nu vast wanneer ik in de gewone spiegel kijk en de wagen niet meer zie deze tevoorschijn komt in de dodehoekspiegel

.
Het is een beetje wennen ,maar wel praktisch .
Ik weet niet of er al spiegelverbreders bestaan voor het model 2006
Ik ben wel deze week een spiegeltje verloren

dus kzal deze week nog eens gaan piepen bij auto5. ik geloof dat dit zo'n 3 euro was.
Ik kocht mijn spiegeltjes bij vanderschueren in smeerebbe-vloerzegem 1,80 euro/stuk. En inderdaad, in het begin een beetje verwarrend maar nu
zeer tevreden.
P.S : ik kleefde ze wel aan de binnenkant maar 180? gedraaid ten opzichte van hierboven