DodeHoek FRJ 2006

Hier kan je terecht voor alle topics omtrent toebehoren, accesoires. Heb je vragen of nieuwe ontdekkingen, laat het onder deze rubriek na

Moderator: Abeloos

Gesloten
Gorky-GSA
500 cc
500 cc
Contacteer:

DodeHoek FRJ 2006

Bericht door Gorky-GSA »

Ik rij nu al een dikke maand met de nieuwe FJR1300A 8) Echt een tof machien ,pouwer en koppel in overvloed een versnelling hoger of lager het maakt niet uit.
Een een nogal groot minpunt is de dodehoek van de spiegels.
ik heb al een paar keer geluk gehad bij het inhalen ,gelukkig dat ik steeds eens opzij kijk naar afkomend verkeer,maar ik ben toch al een paar keer geschrokken :shock:
Bij mijn vorig machien waren de spiegels perfect ,niet dat het mooie spiegels waren maar ze deden prima hun werk.
Bij de FJR 2006 zie ik mijn armen die bijna de helft van het zicht wegnemen :? Ik heb nu mijn linker spiegel proberen regelen op ver zicht en de linker op zicht nabij .Dit lukt aardig maar heb nog steeds last van die dode hoek.

Zijn er spiegels die een bredere hoek hebben of welke systemen gebruiken de forumgebruikers hier :wink:
Wat zijn de bevindingen met die opplak dingen :?:
Hoe regel je je best je spiegels :?:

alvast bedankt.
Honda four f550 -Suzuki GS-750 -Kawazaki ZX-10 -BMW R1100GS Desierto
YAMAHA FJR1300A - BMW R1200GSA
FJRrider38
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door FJRrider38 »

Er zijn verlengingen te verkrijgen zodat je spiegels verder uitsteken en zodus een beter zicht bieden. Ik weet wel niet of die al bestaan voor model 2006. Voor modellen tot 2005 zeker en vast.

Groeten,

Hans
"Never argue with a stupid man, he will drag you down to his level and beat you because of his experience..."
www.coppenshans.be
yamaha
1000 cc
1000 cc
Contacteer:

Bericht door yamaha »

Ik maak gebruik van die opplakspiegeltjes, zeer tevreden over en kost slechts enkele ? voor 2 stuks.

Afbeelding
FJR-Groetjes
Luc & Sabien
Afbeelding
Gorky-GSA
500 cc
500 cc
Contacteer:

Bericht door Gorky-GSA »

ik heb mij bij auto5 van die opplakbare spiegeltjes gekocht 3euro stuk (ik zal eens een fotoke nemen) en ze voldoen prima ,thanks Yamaha voor den info. :wink:
Julle
Clublid
Clublid

Bericht door Julle »

Ik gebruik die plak-dode-hoek-spiegeltjes al jaren en dit tot volle tevredenheid. Ik verlies er soms eens eentje vooral wanneer de motor een nachtje heeft buiten gestaan en er daarna stevig wordt gegast. Maar voor de prijs moet je het zeker niet laten. (+/- 3?)
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
spider
Clublid
Clublid

Bericht door spider »

Ik gebruik die ook in de makro 1.18 euro rond mod en zeer tevreden van.
Groetjes , Rudy :thumbup:
witse
Moderator
Moderator

Bericht door witse »

Dat moet ik ook eens proberen want langs de linkse kant zie ik eigelijk ook weinig ,wel mijn armen maar dat is niet genoeg he . Ga straks ook spiegeltje halen om op te plakken . Bedankt voor de info :!: :!:

Grtjs Luc
In Extremo
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door In Extremo »

witse schreef:Dat moet ik ook eens proberen want langs de linkse kant zie ik eigelijk ook weinig ,wel mijn armen maar dat is niet genoeg he . Ga straks ook spiegeltje halen om op te plakken . Bedankt voor de info :!: :!:

Grtjs Luc
Probeer eens andere spiegels, bv van ne Fazer 600.
Dan verkrijg je een bijna panoramisch zicht naar achter, ipv je ellebogen.
Ik dacht dat ze bij Hein-Gericke lagen voor 20? het stuk.

Ik rijd er al een hele tijd mee en ben wreed content!

Groetjes,
Michel

* There are no strangers,
* Just friends who have never met !

* You might as well live before you die !
edje
Clublid
Clublid

Bericht door edje »

In Extremo schreef:
witse schreef:Dat moet ik ook eens proberen want langs de linkse kant zie ik eigelijk ook weinig ,wel mijn armen maar dat is niet genoeg he . Ga straks ook spiegeltje halen om op te plakken . Bedankt voor de info :!: :!:

Grtjs Luc
Probeer eens andere spiegels, bv van ne Fazer 600.
Dan verkrijg je een bijna panoramisch zicht naar achter, ipv je ellebogen.
Ik dacht dat ze bij Hein-Gericke lagen voor 20? het stuk.

Ik rijd er al een hele tijd mee en ben wreed content!

Groetjes,
Michel
Dag Michel,

Kom jij met den brommer zondag? Ik zou die spiegels wel eens willen bewonderen als het mag

Grtjs
Eddy :P
In Extremo
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door In Extremo »

edje schreef:
Dag Michel,

Kom jij met den brommer zondag? Ik zou die spiegels wel eens willen bewonderen als het mag

Grtjs
Eddy :P
Dat zit er dik in.
Tot straks

* There are no strangers,
* Just friends who have never met !

* You might as well live before you die !
Filesurfer
75 cc
75 cc
Contacteer:

Bericht door Filesurfer »

In verband met het dodehoek probleem wil ik mijn ervaring daarover delen met de FJR rijders.
Ook op een Fazer 600 is er ook een dodehoek-probleem doordat de ellebogen altijd het zicht in de spiegels belemmeren.
Door het feit dat ik dagelijks woon-werkverkeer rijd door de files op de E314, E40 naar centrum Brussel, wil ik wel mijn moto zo smal mogelijk houden (ik wil ook in de stad tussen de rijvakken kunnen filesurfen zonder voeten aan de grond). Het monteren van Fazer 1000 spiegels die breder komen, leek voor mij niet aantrekkelijk.

Ik heb dat ook opgelost door een typisch opkleefspiegeltje op mijn rechter spiegel te plakken. Het moet dan niet zoals bij een auto op de binnenkant maar wel op het uiteinde van de spiegel worden gekleefd.
Ik heb gezocht naar een opkleefspiegeltje met slechts een lichte kromming zodat het beeld erin niet te veel wordt verkleind.
Ik gebruik dit spiegeltje al sedert maart 2000, nu ongeveer 130.000 km op mijn 2 Fazers 600.

Foto 1 met de elleboog die het zicht belemmert in de normale houding; de opkleefspiegel geeft toch een voldoende zicht naar achter.

Afbeelding

Foto 2 om het verschil in beeldgrootte tussen gewone spiegel en opkleefspiegel te tonen.

Afbeelding

PS. Ik rijd nooit zonder beschermende kledij. De foto?s (jeansvest) zijn stilstaand voor mijn deur genomen.

Mvg,
pesseyur
250 cc
250 cc

Bericht door pesseyur »

Filesurfer schreef:In verband met het dodehoek probleem wil ik mijn ervaring daarover delen met de FJR rijders.
Ook op een Fazer 600 is er ook een dodehoek-probleem doordat de ellebogen altijd het zicht in de spiegels belemmeren.
Door het feit dat ik dagelijks woon-werkverkeer rijd door de files op de E314, E40 naar centrum Brussel, wil ik wel mijn moto zo smal mogelijk houden (ik wil ook in de stad tussen de rijvakken kunnen filesurfen zonder voeten aan de grond). Het monteren van Fazer 1000 spiegels die breder komen, leek voor mij niet aantrekkelijk.

Ik heb dat ook opgelost door een typisch opkleefspiegeltje op mijn rechter spiegel te plakken. Het moet dan niet zoals bij een auto op de binnenkant maar wel op het uiteinde van de spiegel worden gekleefd.
Ik heb gezocht naar een opkleefspiegeltje met slechts een lichte kromming zodat het beeld erin niet te veel wordt verkleind.
Ik gebruik dit spiegeltje al sedert maart 2000, nu ongeveer 130.000 km op mijn 2 Fazers 600.

Foto 1 met de elleboog die het zicht belemmert in de normale houding; de opkleefspiegel geeft toch een voldoende zicht naar achter.

Afbeelding

Foto 2 om het verschil in beeldgrootte tussen gewone spiegel en opkleefspiegel te tonen.

Afbeelding

PS. Ik rijd nooit zonder beschermende kledij. De foto?s (jeansvest) zijn stilstaand voor mijn deur genomen.

Mvg,
Volgens mij kijkt u gewoon achter u (manier waarop u de spiegels hebt gekleefd), en heeft dit geen enkel nut ivm de dode hoek :shock:
Gorky-GSA
500 cc
500 cc
Contacteer:

Bericht door Gorky-GSA »

Ik heb dezefde spiegels aangeschaft, en heb deze de binnenkant gekleeft. ik denk ook dat dit de juiste plaats is. :roll:
Ik stel nu vast wanneer ik in de gewone spiegel kijk en de wagen niet meer zie deze tevoorschijn komt in de dodehoekspiegel :wink: .
Het is een beetje wennen ,maar wel praktisch .
Ik weet niet of er al spiegelverbreders bestaan voor het model 2006 :?:
Ik ben wel deze week een spiegeltje verloren :? dus kzal deze week nog eens gaan piepen bij auto5. ik geloof dat dit zo'n 3 euro was.
pesseyur
250 cc
250 cc

Bericht door pesseyur »

Gorky schreef:Ik heb dezefde spiegels aangeschaft, en heb deze de binnenkant gekleeft. ik denk ook dat dit de juiste plaats is. :roll:
Ik stel nu vast wanneer ik in de gewone spiegel kijk en de wagen niet meer zie deze tevoorschijn komt in de dodehoekspiegel :wink: .
Het is een beetje wennen ,maar wel praktisch .
Ik weet niet of er al spiegelverbreders bestaan voor het model 2006 :?:
Ik ben wel deze week een spiegeltje verloren :? dus kzal deze week nog eens gaan piepen bij auto5. ik geloof dat dit zo'n 3 euro was.
Ik kocht mijn spiegeltjes bij vanderschueren in smeerebbe-vloerzegem 1,80 euro/stuk. En inderdaad, in het begin een beetje verwarrend maar nu
zeer tevreden.

P.S : ik kleefde ze wel aan de binnenkant maar 180? gedraaid ten opzichte van hierboven
Gesloten