In verband met het dodehoek probleem wil ik mijn ervaring daarover delen met de FJR rijders.
Ook op een Fazer 600 is er ook een dodehoek-probleem doordat de ellebogen altijd het zicht in de spiegels belemmeren.
Door het feit dat ik dagelijks woon-werkverkeer rijd door de files op de E314, E40 naar centrum Brussel, wil ik wel mijn moto zo smal mogelijk houden (ik wil ook in de stad tussen de rijvakken kunnen filesurfen zonder voeten aan de grond). Het monteren van Fazer 1000 spiegels die breder komen, leek voor mij niet aantrekkelijk.
Ik heb dat ook opgelost door een typisch opkleefspiegeltje op mijn rechter spiegel te plakken. Het moet dan niet zoals bij een auto op de binnenkant maar wel op het uiteinde van de spiegel worden gekleefd.
Ik heb gezocht naar een opkleefspiegeltje met slechts een lichte kromming zodat het beeld erin niet te veel wordt verkleind.
Ik gebruik dit spiegeltje al sedert maart 2000, nu ongeveer 130.000 km op mijn 2 Fazers 600.
Foto 1 met de elleboog die het zicht belemmert in de normale houding; de opkleefspiegel geeft toch een voldoende zicht naar achter.
Foto 2 om het verschil in beeldgrootte tussen gewone spiegel en opkleefspiegel te tonen.
PS. Ik rijd nooit zonder beschermende kledij. De foto?s (jeansvest) zijn stilstaand voor mijn deur genomen.
Mvg,