Motor aanhangwagen
Moderator: Abeloos
Motor aanhangwagen
Ik heb een nieuwe proff moto aanhangwagen aangekocht
zeer laag bij de grond met winch en gesloten bodeplaat in traanplaat.
ik heb wel problemen om de FJR er op te zetten - rijden mischien doe ik wel ietsje fout
kan me iemand die zelf een remork heeft even met raad en daad bijstaan
het is mischien maar ietsje onnozel doch ik vind het nogal gevaarlijk om de fjr er op te zetten
ik heb reeds een mailtje naar een lid gestuurd doch zonder antwoord
is mischien in verlof
graag een beetje hulp hier i?n grobbendonk
zeer laag bij de grond met winch en gesloten bodeplaat in traanplaat.
ik heb wel problemen om de FJR er op te zetten - rijden mischien doe ik wel ietsje fout
kan me iemand die zelf een remork heeft even met raad en daad bijstaan
het is mischien maar ietsje onnozel doch ik vind het nogal gevaarlijk om de fjr er op te zetten
ik heb reeds een mailtje naar een lid gestuurd doch zonder antwoord
is mischien in verlof
graag een beetje hulp hier i?n grobbendonk
@ Pieter,
Eerst en vooral proficiat met je aankoop.
Wat betreft het oprijden en vastmaken van je FJR op een trailer kan ik je enkel doorverwijzen naar het filmpje dat je kan vinden op volgende link. Buiten het neerlaten van de trailer en het nadien weer op positie brengen van de trailer, krijg je hier ook een beeld van hoe je het best een moto op een trailer vastmaakt. Ikzelf heb er geen ervaring mee, maar hoop je hiermee toch al een idee te kunnen geven. Voor de eerste keren raad ik je echter wel aan om dit niet alleen te proberen, maar iemand in de buurt te hebben die een handje kan toesteken.
http://www.vanvossen.nl/nl_instructies.htm
Kan je eventueel een foto posten van je trailer en een richtprijs erbij zetten? Ik overweeg ook een aankoop.
Firechief
Eerst en vooral proficiat met je aankoop.
Wat betreft het oprijden en vastmaken van je FJR op een trailer kan ik je enkel doorverwijzen naar het filmpje dat je kan vinden op volgende link. Buiten het neerlaten van de trailer en het nadien weer op positie brengen van de trailer, krijg je hier ook een beeld van hoe je het best een moto op een trailer vastmaakt. Ikzelf heb er geen ervaring mee, maar hoop je hiermee toch al een idee te kunnen geven. Voor de eerste keren raad ik je echter wel aan om dit niet alleen te proberen, maar iemand in de buurt te hebben die een handje kan toesteken.
http://www.vanvossen.nl/nl_instructies.htm
Kan je eventueel een foto posten van je trailer en een richtprijs erbij zetten? Ik overweeg ook een aankoop.
Firechief
The most beautifull thing on earth is "FIRE": it's something alive, unpredictable and... very much like a woman 

- den R1 zot
- Clublid
Hallo Pieter,
Ik heb een gewone aanhangwagen en ik start de motor (staat op zijpoot) zet 'm in 1 en laat de koppeling zachtjes opkomen terwil ik er naast sta. Ik laat de motor dan op eigen kracht de oprijplaat oprijden, halverwege knijp ik effe in de rem en stap dan zelf op de aanhangwagen en laat dan de koppeling terug opkomen.
Simpel, dit doe ik zowel met de R1 als met de FJR.
R1 moet ik niet starten, die is wa lichter en het vrouwke duwt mee.
Ik heb een gewone aanhangwagen en ik start de motor (staat op zijpoot) zet 'm in 1 en laat de koppeling zachtjes opkomen terwil ik er naast sta. Ik laat de motor dan op eigen kracht de oprijplaat oprijden, halverwege knijp ik effe in de rem en stap dan zelf op de aanhangwagen en laat dan de koppeling terug opkomen.
Simpel, dit doe ik zowel met de R1 als met de FJR.
R1 moet ik niet starten, die is wa lichter en het vrouwke duwt mee.

- den R1 zot
- Clublid
- In Extremo
- 1300 cc
- Contacteer:
@ Pieter,Firechief schreef:@ Pieter,
Firechief
Ik ben ook op zoek naar zoiets, is het mogelijk om een fotootje te posten?
Groetjes,
Michel
* There are no strangers,
* Just friends who have never met !
* You might as well live before you die !
Fotos op internet
Voilla op deze link staan enkele fotokes van de remork
http://users.pandora.be/picoul/remork/index.html
De remork, is ook te huur 50 ? per week
info 0476 60 83 56
hopelijk komt deden R1 zot eens langs om mijn onkunde voor het laden wat te verbeteren
Greetz
Pieter
Grobbendonk
http://users.pandora.be/picoul/remork/index.html
De remork, is ook te huur 50 ? per week
info 0476 60 83 56
hopelijk komt deden R1 zot eens langs om mijn onkunde voor het laden wat te verbeteren
Greetz
Pieter
Grobbendonk
- den R1 zot
- Clublid
Amai Pieter,
Deftige remorque.....
En nog wel bij de Louben gekocht.... dure vogel, maar goe gerief zeggen ze.
Zo te zien moet dat zeker lukken he. (zonder omvallen
)
Zede dit weekend thuis of volgende week op nen avond?
Dan kom ik eens af (zal eerst bellen natuurlijk) en dan moet je maar gewoon de remorque aan uwen auto aanpikken en dan kunnen we uwe moto er eens opzetten.
Heb je deze al gekocht bij Hein Gericke?
Dit heb je zeker nodig en ook nog 3 of 4 sjorbanden.

Groetjes,
den R1 zot
Deftige remorque.....

En nog wel bij de Louben gekocht.... dure vogel, maar goe gerief zeggen ze.
Zo te zien moet dat zeker lukken he. (zonder omvallen

Zede dit weekend thuis of volgende week op nen avond?
Dan kom ik eens af (zal eerst bellen natuurlijk) en dan moet je maar gewoon de remorque aan uwen auto aanpikken en dan kunnen we uwe moto er eens opzetten.
Heb je deze al gekocht bij Hein Gericke?
Dit heb je zeker nodig en ook nog 3 of 4 sjorbanden.

Groetjes,
den R1 zot

- den R1 zot
- Clublid
Uitermate interessant , de " les " die den Johnny gaat geven om onzen
op een karreke te plaatsen
Zou er graag bijzijn : valt dat te regelen Johnny ?? No prob Pieter als ik erbij zou zijn ??
Ben uitermate geinteresseerd om dienen aanhanger ooit eens te huren
Was aan het overwegen zelf nen aanhanger te kopen maar waar die weeral wegzetten ??
Heb nu ne groten , volledig overdekte aanhanger waarin je gemakkelijk 2 FJR's kan plaatsen
Problemen echter zijn
- om de FJR's goed vast te sjorren in dienen overdekten aanhanger : ik overweeg om er vaste weelklemmen in te plaatsen
- zijspiegels nodig zoals op caravan
- zwaar gewicht om te trekken dus heel wat PK's nodig in uwen
Voordeel is wel
- heel gemakkelijk om motos in & uit te rijden
- no worries voor mogelijke diefstal als je de motos op vakantie wegzet
Allez , ik hoor het wel wanneer de les plaatsvindt (enkel woensdagavond gaat niet voor mij)
M&M

Zou er graag bijzijn : valt dat te regelen Johnny ?? No prob Pieter als ik erbij zou zijn ??
Ben uitermate geinteresseerd om dienen aanhanger ooit eens te huren
Was aan het overwegen zelf nen aanhanger te kopen maar waar die weeral wegzetten ??
Heb nu ne groten , volledig overdekte aanhanger waarin je gemakkelijk 2 FJR's kan plaatsen
Problemen echter zijn
- om de FJR's goed vast te sjorren in dienen overdekten aanhanger : ik overweeg om er vaste weelklemmen in te plaatsen
- zijspiegels nodig zoals op caravan
- zwaar gewicht om te trekken dus heel wat PK's nodig in uwen

Voordeel is wel
- heel gemakkelijk om motos in & uit te rijden
- no worries voor mogelijke diefstal als je de motos op vakantie wegzet
Allez , ik hoor het wel wanneer de les plaatsvindt (enkel woensdagavond gaat niet voor mij)
M&M
- den R1 zot
- Clublid
Voor mij is dat ook geen probleem... ook al ben ik nen hele verlegen mens.
Met hoe meer volk we zijn hoe beter....
Het is maar om die moto vast te houden h?...
Morgen zondag later op den avond rond 19:00 in Grobbendonk bij Pieter?
Dan kunnen de mensen nog weg gaan in de dag....
Of liever op maandag 19:00?
Groetjes,
den R1 zot

Met hoe meer volk we zijn hoe beter....
Het is maar om die moto vast te houden h?...

Morgen zondag later op den avond rond 19:00 in Grobbendonk bij Pieter?
Dan kunnen de mensen nog weg gaan in de dag....
Of liever op maandag 19:00?
Groetjes,
den R1 zot

Ik gebruik dezelfde techniek als R1zot hier al beschrijft, de motor 'recht' achter de aanhanger stallen, starten, ontkoppelen en in 1?ste versnelling langzaam omhoog. Mijn aanhanger helt wat af naar achteren, de hoogte bedraagt ongeveer 20 centimeter, zodat je gemakkellijk erop kan stappen met de motor aan de hand. Op de remorque, gaat de jiffy naar beneden, de motor valt daardoor stil, koppeling los en de motor staat 'vast' , en rechtop met het voorwiel geklemd.
Zorg ervoor dat je de motor IN zijn vering trekt, maar niet helemaal ten einde trekken, zodat er toch nog wat veerweg overblijft.
Losmaken idem, langzaam koppeling intrekken en de motor komt langzaam naar achter gereden. Hierbij zeker opletten dat uw "ramp", vet- en vlekvrij is, zodat de motor er niet als een kinderpoepke op ne schuif-af naar beneden glijdt.
1100 euro .... da's ne gouden precies
Mijn aanhanger is 1,90m breed, ruim plaats voor 2 FJR's met koffers of 3 gewone motoren waarbij er ??ntje geschranst staat ... 640 euro.
Ik heb wel g??n takel, maar voor 39 euro vindt je die bij Brico, zonder staalkabel. Het disselslot heb ik zelf geconstrueerd, t'is een mechanische vergrendeling met een stukje draadloze electronica erin.
Succes met het transport !
Zorg ervoor dat je de motor IN zijn vering trekt, maar niet helemaal ten einde trekken, zodat er toch nog wat veerweg overblijft.
Losmaken idem, langzaam koppeling intrekken en de motor komt langzaam naar achter gereden. Hierbij zeker opletten dat uw "ramp", vet- en vlekvrij is, zodat de motor er niet als een kinderpoepke op ne schuif-af naar beneden glijdt.
1100 euro .... da's ne gouden precies

Mijn aanhanger is 1,90m breed, ruim plaats voor 2 FJR's met koffers of 3 gewone motoren waarbij er ??ntje geschranst staat ... 640 euro.
Ik heb wel g??n takel, maar voor 39 euro vindt je die bij Brico, zonder staalkabel. Het disselslot heb ik zelf geconstrueerd, t'is een mechanische vergrendeling met een stukje draadloze electronica erin.
Succes met het transport !
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Motorrijders doen het op kanaal 3 !
- den R1 zot
- Clublid