100 naar 143 of omgekeerd

Allerlei onderwerpen die niet specifiek onder een andere rubriek kunnen ondergebracht worden

Moderator: Abeloos

Gesloten
Spy Fox
75 cc
75 cc
Contacteer:

100 naar 143 of omgekeerd

Bericht door Spy Fox »

Ik sta op het punt een machine van 2001 tweedehands aan te kopen, doch de verkoper heeft me laten weten dat de fjr" full power" op papier staat.

t' zal misschien wel dom klinken, maar kan dit teruggebracht worden naar een 100pk versie louter en alleen voor de kostprijs van verzekering en taksen :?: , eventueel enkel op papier?

Scheelt dit dan echt zoveel in kosten ? Ik ben 40 jaar dus betaal niet de max zoals de jonge gasten.

Spy Fox
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

De machine kan NIET op papier worden teruggebracht naar 100 pk.
In de praktijk kan dat wel, maar niet op de offici?le papieren, voor zo'n operatie is een ganse herkeuring nodig, met een nieuw PVG voor het Ministerie van Verkeer.
Verzekering : navraag doen, er zijn verzekeringsmaatschappijen die per CC verzekeren (de meesten), anderen verzekeren naar pk's, weer anderen nog naar een bepaalde sportklasse, zo is bv. de Hayabusa 1300 een sportklasse, terwijl de Yamaha FJR1300 een toerklasse is.
Zoveel verschillende verzekeringen, zoveel verschillende vuistregels ... goed informeren kan een flinke duit schelen.

Inschrijving ((BIV) : deze is verschuldigd wanneer het voertuig in het verkeer wordt gebracht, en dat is dus al gebeurd in 2001. Toen is de volle pot betaald (ongeveer 760 euro), maar het is nu een 2?de handsvoertuig, dwz. dat er elk jaar een klad afgaat. Ook voor motoren geldt deze regeling, en na 10 jaar bedraagt deze BIV nog maximaal 62 euro.

Het volledige correcte antwoord zal wel ergens staan op http://www.mobilit.fgov.be/nl/index.htm , dit is een site die ik ook wel eens raadpleeg, maar t'is er ?ne om goed diep in te zoeken, het staat allemaal niet zo logisch gerangschikt.
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
Spy Fox
75 cc
75 cc
Contacteer:

Bericht door Spy Fox »

bedankt, heb ondertussen mijn verzekeringsmakelaar eens onder druk gezet, en wonder bij wonder, dat scheelt me al een pak. :wink:
Den Boete
Clublid
Clublid

Bericht door Den Boete »

Taksen, boetes en belastingen. Zie ook hier eens : http://www.febiac.be/nl/content/default ... 10&FID=309
Verzekeringen. Zie ook hier eens : http://www.mag.be/ -lidmaadschap-verzekeringen...
Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A
Raketman
75 cc
75 cc

Bericht door Raketman »

Spy Fox schreef:bedankt, heb ondertussen mijn verzekeringsmakelaar eens onder druk gezet, en wonder bij wonder, dat scheelt me al een pak. :wink:
Wat betreft verzekeringen is er bij mij geen verschil tussen 50, 100 of 200 Pk. Ben verzekerd bij Argenta/Aras. Het enige onderscheid dat er gemaakt wordt is cylinderinhoud + en - 250cc, zonder vermogensopgave.
Als je maatschappij wel cc-of vermogensklasses hanteert kan je idd eens proberen leuren bij je makelaar.

Maar die gaat niets kunnen veranderen aan de taksen, en die zijn voor een full-power ingeschreven FJR niet mis...
Nil volentibus arduum
edje
Clublid
Clublid

Bericht door edje »

Bij mijn verzekering spreken ze ook tot 500cc en alles boven 500cc

Grtjs
Edje :P
Gesloten