De machine kan NIET op papier worden teruggebracht naar 100 pk.
In de praktijk kan dat wel, maar niet op de offici?le papieren, voor zo'n operatie is een ganse herkeuring nodig, met een nieuw PVG voor het Ministerie van Verkeer.
Verzekering : navraag doen, er zijn verzekeringsmaatschappijen die per CC verzekeren (de meesten), anderen verzekeren naar pk's, weer anderen nog naar een bepaalde sportklasse, zo is bv. de Hayabusa 1300 een sportklasse, terwijl de Yamaha FJR1300 een toerklasse is.
Zoveel verschillende verzekeringen, zoveel verschillende vuistregels ... goed informeren kan een flinke duit schelen.
Inschrijving ((BIV) : deze is verschuldigd wanneer het voertuig in het verkeer wordt gebracht, en dat is dus al gebeurd in 2001. Toen is de volle pot betaald (ongeveer 760 euro), maar het is nu een 2?de handsvoertuig, dwz. dat er elk jaar een klad afgaat. Ook voor motoren geldt deze regeling, en na 10 jaar bedraagt deze BIV nog maximaal 62 euro.
Het volledige correcte antwoord zal wel ergens staan op
http://www.mobilit.fgov.be/nl/index.htm , dit is een site die ik ook wel eens raadpleeg, maar t'is er ?ne om goed diep in te zoeken, het staat allemaal niet zo logisch gerangschikt.