Ik ben nieuw op het forum maar ik volg de topics hier al een tijdje passief mee omdat ik al enige tijd op zoek ben naar een geschikte sporttourer. Het moet gezegd dat Yamaha prachtige en op z'n minst sportieve modellen op de markt brengt en daarmee denk ik dan ook dat ik met de FJR1300 de ideale gevonden heb . Ik heb pas binnenkort mijn motorijbewijs, dus ik heb nog niks geen ervaring (behalve dan van die meevolgfilmpjes op het net ) wat betekent dat ik wss eerst toch wat ervaring ga proberen opdoen vooraleer ik ook maar een testrit met zo'n 1300-blok d?rf aan te vragen bij een dealer.
Maar.. dat kan dus nog een hele tijd duren. Dus zou ik voordat ik al mijn zinnen zet op een FJR willen weten of die motor wel geschikt is voor mijn lengte? Ik heb gelezen dat het 2006-model een verstelbaar zadel en stuur meekrijgt, iemand die daar al het verschil in gemerkt heeft? Ik ben rond de 1.93m.
Als je nog niet met een motor hebt gereden, kan je natuurlijk niet vergelijken met andere modellen. Maar als je 1.93m bent, zal je zeker bebaat zijn met een hogere ruit en eventueel een extra verhoging zoals een laminar lip of gelijkaardig. Als je wat rondneust in het forum, vind je zeker een boel topics over dit onderwerp.
..en welkom op dit forum.
Leo en Marie-Thérèse.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
bikers, hikers en andersdenkenden welkom.
Welkom Floyd,
De FJR is zeer geschikt voor grotere rijders, maar volgens mij veel minder geschikt voor beginnende rijders.
Voor een beginner zweer ik voor een fiets van pakweg 80-100 paardjes en maximum 210 kg.
Voorbeelden zijn hiervan bij de vleet te noemen, en naargelang je smaak en budget zul je zeker je gading vinden.
Als je begint op een tweedehands en daar een jaartje mee bolt, zul je bijna niets verliezen bij verkoop ervan.
Na de inloopperiode op de lichtere fiets, zal de FJR zowat het beste zijn wat je kan kopen.