Corrosie

Hier komen alle posts waar al lang geen reply meer op geweest is. Op verzoek kunnen ze terug op de juiste plaats worden geplaatst.

Moderator: Abeloos

Gesloten
Renaud
50 cc
50 cc

Corrosie

Bericht door Renaud »

Bijna 2 jaar oud en gisteren een ernstige vorm van corrosie ontdekt (onderhuidse roestvoerming)
Waar: Aan het achter chassis, linkerzijde, juist onder het handvat om de motor op te bokken.
Ook merkbare roestvorming aan diverse kleine boutjes her en der, wat eigelijk niet zou mogen voor een dergelijk duur machien.
Vroeger altijd op Honda gereden en nooit geen last gehad van enige roestvorming....
De motor werd deze winter niet gebruikt en staat in de garage afgedekt, was netjes gemaakt voor de winterstalling. Dus voor de winter was hier zeker geen sprake van (had ik anders wel opgemerkt)
Schade gerapporteerd bij de Yamaha dealer waar de moto aangekocht werd (Casset - Lichtervelde) daar de moto nog in garantie is (tot 6 april 2006)
Zijn er hier mensen die ook roest of corrosie problemen hebben?
Volgens de dealer zal dit chassisdeel vervangen worden onder garantie, hopelijk zijn de werkuren daarin ook inbegrepen...

t'is maardat iedereen eens zijn moto kritisch onder de loep neemt....
wordt vervolgd....

Afbeelding
Motorist
1300 cc
1300 cc

Bericht door Motorist »

sommige FJR s hebben meer last van Roestvorming dan andere, is niet algemeen dacht k.

Goed onderhoud, vooral in de winter - kuisen met niet agressieve produkten.
Plaats van winter stalling is ook belangrijk, dit is ook zo voor een auto.
Een warme garage is niet altijd beter, kan zelfs slechter zijn dan een niet verwarmde goed verluchte ruimte.

Al goed dat er garantie is.
Peet
500 cc
500 cc

Bericht door Peet »

Renaud,

Dergelijke roestvorming zou natuurlijk niet mogen. Maar waar ik aan twijfel : is het wel goed om een moto binnenshuis af te dekken ? Onder een dicht plastiek folie volgens mij niet omdat condens niet weg kan, onder een deken misschien wel .

Roestvorming aan boutjes? Ooit gereden wanneer er zout gestrooid was?

Naar mijn bescheiden mening is er zelfs nu hier en daar nog zout te vinden op de wegen ( vooral op bruggen) .Lijkt heel onschuldig, de moto ziet er na een rit nog proper uit maar het fijn stof dat op de moto komt bevat zout en door de vochtigheid in de lucht begint het in te vreten, vooral gecadmieerde boutjes, aluminium, chroom worden aangetast en dat natuurlijk op plaatsen waar er moeilijk kan gekuist worden.. Lak heeft er normaal minder last van.
Maar de lokroep om toch een ritje te maken op een zonnige winterdag is oh toch zo groot !
BUTCH
75 cc
75 cc

Bericht door BUTCH »

Beste Renaud,

heb mijn motor bij dezelfde dealer gekocht en had hetzelfde probleem van onderhuidse roestvorming maar dan wel op de cardankast.
Alles herspoten onder garantie, niets moeten betalen.
Na een half jaar opnieuw van hetzelfde, nu was de motor echter niet meer gedekt onder garantie.
Toch werd alles opnieuw herspoten zonder kosten, een mooie 'geste' van onze dealer!
Je moet je dus geen zorgen maken.

grtz,

Butch :fjr:
Suzuki RF 600, Suzuki 1300 GSX R , Suzuki 600 GSX R, Yamaha FJR 1300A, Yamaha FJR 1300A..... gaaaaaaaaaaaaaazzzzz!
Gobelijn
1300 cc
1300 cc

Bericht door Gobelijn »

Bij de mijne begon ook hier en daar een roestplekje te komen, maar gezien zijn hudige toestand (zie topic perte totale) maak ik mij daar geen zorgen meer over.
Wie zei er ook al weer dat je een probleem het snelst oplost door een groter probleem te zoeken ?
Leo en Marie-Thérèse.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
bikers, hikers en andersdenkenden welkom.
Gesloten