gekletter vooraan

Hier komen alle posts waar al lang geen reply meer op geweest is. Op verzoek kunnen ze terug op de juiste plaats worden geplaatst.

Moderator: Abeloos

Gesloten
the chosen one

gekletter vooraan

Bericht door the chosen one »

:( probleem heb een nieuwe fjr gekocht rijdt zeer zalig maar ik het probleem en dan vnl als ik hem start dat er een ratelend geluid van voraan komt precies of er ligt iets te rammelen. HEB AL MET probleem na de dealer geweest maar die kan niks vinden t is ook de merde hij doet het niet altijd alleen heb ik het voor als ik effectiefaan het rijden ben en schakel en het ambetante geluid komt enkel van voor. zijn er mensen die dit nog voorhad hebben

laat het mij anders effe weten aub

grtz
Gobelijn
1300 cc
1300 cc

Bericht door Gobelijn »

Wel, ik heb eens een ambetant geluid gehad van achter, toen ik nogal hard aan het rijden was. Ik moet er bijzeggen dat Marie-Th?r?se achterop zat en de intercom stond niet aan.... 't kan dat geweest zijn. :D :D :D
Leo en Marie-Thérèse.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
bikers, hikers en andersdenkenden welkom.
Julle
Clublid
Clublid

Bericht door Julle »

Is het bij het rijden of bij het schakelen? Het gebeurt soms dat je tussentwee versnellingen zit en dan kan het ratelend geluid optreden. Ik moet er wel bijvertellen dat ik dit vroeger eens met een motor heb gehad maar nog niet met de FJR en het gebeurde steeds als ik schakelde bij zeer traag rijden

Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Firechief
1300 cc
1300 cc

Bericht door Firechief »

Beste,

Ik merk op dat er in je bericht staat dat het vnl is bij het starten, dus ik veronderstel dat je het probleem enkel hebt bij een koude motor. In dat geval durf ik bijna mijn hand ervoor in het vuur steken dat je motor op dat moment nog op een heel rijk benzinemengsel rijdt en dat het het naverbranden is van de uitlaatgassen in de collector van je uitlaten. Het probleem verdwijnt dan echter vanzelf wanneer de motor warm gereden is. Als het goed is doet het probleem zich ook enkel voor bij het lossen van de gas en het remmen op de motor.

Firechief
The most beautifull thing on earth is "FIRE": it's something alive, unpredictable and... very much like a woman :D

Afbeelding
Gobelijn
1300 cc
1300 cc

Bericht door Gobelijn »

Alle gekheid op een stokje, ik heb nu van voor ook een vreemd geluid. Ik denk dat mijn uitlaat versleten is. Niet de pijpen, wel de collector vooraan. Iemand een idee wat dat gaat kosten, en zijn zo'n dingen tweedehands te vinden ?
Leo en Marie-Thérèse.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
Firechief
1300 cc
1300 cc

Bericht door Firechief »

Gobelijn,

Toch best eens laten checken bij de dealer vooraleer je zo'n ding koopt. Lijkt me onwaarschijnlijk dat de collector stuk zou zijn.

Firechief
The most beautifull thing on earth is "FIRE": it's something alive, unpredictable and... very much like a woman :D

Afbeelding
Gobelijn
1300 cc
1300 cc

Bericht door Gobelijn »

Firechief, het is ook acheraan te horen, maar het wordt duidelijk ergens vooraan veroorzaakt. het is een soort blazend geluid.
Leo en Marie-Thérèse.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
Johnny
Moderator
Moderator

Bericht door Johnny »

er zit michien een kat in :D :D :lol:
Gobelijn
1300 cc
1300 cc

Bericht door Gobelijn »

Haha Trukker, :lol:
ik denk het niet, want anders zou mijn rosse kater hem niet gerust laten. Ben ondertussen bij mijn dealer geweest, en die denkt ook dat er iets aan de kollector is. Vanavond gaat hij binnen voor onderhoud. We zullen dan direct weten wat er loos was, en hoeveel het gaat kosten ook !
Leo en Marie-Thérèse.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
Gesloten