Bouwjaar herkennen
Moderator: Abeloos
Bouwjaar herkennen
Dag iedereen.
Wie kan er mij helpen aan de uitwendige verschillen per bouwjaar.
Ben van plan een FJR tweedehands te kopen maar wil zeker zijn als ik betaal voor een 2003, ik ook een 2003 heb, en niet ben opgescheept met een model 2002 dat vooreerst is ingeschreven in 2003.
Zijn er bepaalde codes in het chasisnummer?
dank
Wie kan er mij helpen aan de uitwendige verschillen per bouwjaar.
Ben van plan een FJR tweedehands te kopen maar wil zeker zijn als ik betaal voor een 2003, ik ook een 2003 heb, en niet ben opgescheept met een model 2002 dat vooreerst is ingeschreven in 2003.
Zijn er bepaalde codes in het chasisnummer?
dank
dirkske schreef:Het "oude model met uitwendige knipperlichten en het handschoenvakje in de linkerkuip" was nog NIEUW te verkrijgen tot en met voorjaar 2003.
het model met uitwendige knipperlichten had geen handschoen kastje en hij was nog nieuw te krijgen begin 2003 (overjaars) maar als ge hem nu verkoopt is het model 2002
groetjes johnny
hallo Flip,
1. 2003 model heeft handschoenvakje, grotere ruit, grotere remschijven, en op het grijze vlak onder het zadel staat er ' Yamaha', eventueel ABS
2. 2004 model is idem als 2003 maar op het grijze vak onder zadel staat er geen merknaam meer. velgen zijn iets meer gemetaliseerd.
Altijd ABS
3. 2005 model idem als 2004
1. 2003 model heeft handschoenvakje, grotere ruit, grotere remschijven, en op het grijze vlak onder het zadel staat er ' Yamaha', eventueel ABS
2. 2004 model is idem als 2003 maar op het grijze vak onder zadel staat er geen merknaam meer. velgen zijn iets meer gemetaliseerd.
Altijd ABS
3. 2005 model idem als 2004
Klopt niet altijd ... ik heb een nieuwe FJR gekocht in juli 2003 en de laatste 2 cijfers zijn ....09.
Ik zie nergens een vermelding die op het bouwjaar zou kunnen duiden.
Misschien dat we er met z'n allen uitkomen door de lettercombinatie, en dan door deductie ?
2003 : JYARP..........
Ik zie nergens een vermelding die op het bouwjaar zou kunnen duiden.
Misschien dat we er met z'n allen uitkomen door de lettercombinatie, en dan door deductie ?
2003 : JYARP..........
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Motorrijders doen het op kanaal 3 !