Alle info over Corsica

Hier komen alle posts waar al lang geen reply meer op geweest is. Op verzoek kunnen ze terug op de juiste plaats worden geplaatst.

Moderator: Abeloos

Gesloten
Vince
125 cc
125 cc

Alle info over Corsica

Bericht door Vince »

Aangezien deze topic verdwenen lijkt te zijn.
Wij gaan deze zomer van 18/07 tot 27/07 naar Corsica. We vertrekken op 16/07 richting Gen?ve om dan de volgende dag tot in Savona(It) te rijden alwaar wij op 18/07 de boot (Corsica Ferries 115? H/T, laagste tarief) nemen om 8u15 tot in Bastia. Dan 2 dagen in St. Florent om daarna naar Porto verder te rijden van waaruit we verschillende uitstappen plannen.
Als er iemand goedkope hotels weet in de buurt van Gen?ve, laat het mij weten. Zoek nog overnachting tijdens de rit.

Groeten,
Vince
yamaha
1000 cc
1000 cc
Contacteer:

Bericht door yamaha »

Ik weet niet of je nog info zoekt over Corsica zelf.
Onlangs deze site tegen gekomen. Misschien heb je er nog iets aan. :wink:
FJR-Groetjes
Luc & Sabien
Afbeelding
Vince
125 cc
125 cc

Bericht door Vince »

Hierbij adressen van hotels in Corsica

http://www.malonihotel.com/ (aanrader!)

Afbeelding
http://www.hotel-corsica-porto.com/ (heeft een garage)

Afbeelding
Meer moet da nie zijn!
Afbeelding
2wheels club Ned.

Corsica

Bericht door 2wheels club Ned. »

Beste Vince, :)

In september gaan wij ook een overtochtje wagen van Nice naar Bastia, heb jij nog goeie suggesties met betrekking tot het vastsjorren van de motor op het schip voor de overtocht.

B.V.D,
Bert
Vince
125 cc
125 cc

Bericht door Vince »

@ 2wheels
Bij het inschepen (Corsica ferries vanuit Savona) kan het wel eens interessant zijn om je motor zelf wat vast te leggen. Het enige wat ze bij ons deden was de motor met een koord vastleggen. Ik had van Francis gelukkig zoiets mogen lenen om over de handvatten van het stuur te schuiven zodanig dat de voorrem dicht geknepen zat. Motor ook op zijpikkel plaatsen en in 1ste zetten.

Corsica zelf is echt prachtig. Qua rijden zul je waarschijnlijk 8 dagen in 2de versnelling rijden aangezien het constant bochtenwerk is. Er is een weg waar je moet voor opletten en dat is de weg Col de la Croix naar Porto. Deze weg zijn ze opnieuw aan het heraanleggen zodat er geen asfalt meer ligt, je moet gewoon door de steentjes en putten rijden.
Afbeelding

Alvast een aangename reis!! :wink: 8)

Groeten,
V
Meer moet da nie zijn!
Afbeelding
Gast

Bericht door Gast »

Hallo Vince,
Bedankt voor je reactie, inmiddels via de Ned. kant begrepen dat eigen voorzieningen meenemen verstandig is.
Ook de remmen vastzetten met een paar binders is inderdaad zo gek nog niet (een goeie tip) ivm de plek aan boord en de wijze van aanmeren.
Nog een ding, hoe is de algehele toestand van het wegdek, is die zo slecht dat je alles in de 2e versnelling moet doen of is het zo bochtig dat je niet meer aan doorschakelen toekomt.
groeten uit Brabant,
Bert
Vince
125 cc
125 cc

Bericht door Vince »

Buiten de nationale wegen (rood) kom je inderdaad niet verder dan tweede. Ik heb enkel de westkust gedaan, maar ik weet dat de oostkust een stuk vlakker is en dus gaat het daar iets vlotter denk ik.
Je hebt geen 100m rechte baan, dus hou er rekening mee dat je gemiddeld 40 ? 50 km per uur kan afleggen als je ritten doet.

Groeten,
V :thumbup:
Meer moet da nie zijn!
Afbeelding
2wheels

corsica

Bericht door 2wheels »

Thanks voor de info.
Bert
Gesloten