wetgeving rond koplicht

Hier komen alle posts waar al lang geen reply meer op geweest is. Op verzoek kunnen ze terug op de juiste plaats worden geplaatst.

Moderator: Abeloos

Gesloten
marcel
75 cc
75 cc

wetgeving rond koplicht

Bericht door marcel »

Deze week veel autostrade km gereden ( +-900) en dan is er meer tijd om zo eens over iets anders te peinzen dan met de ogen op de rug te moeten rijden.
Waar ik over dacht is het volgende, Er rijden redelijk veel motoren rond die 1 brandend licht hebben terwijl ze er gemakkelijk 2 kunnen laten schijnen.
Vroeger op mijn Pan heb ik ooit de 2 lampen parrallel verbonden, maar dacht dat het eigenijk niet mocht. Terwijl het op de FJR standaard is en maar goed ook.
Hoe is dit wettelijk geregeld? Want qua veiligheid kan toch beter alles branden van wat er van voor van wit licht in zit?
groetjes Marcel.
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Daar is geen enkele wet die verbiedt om 2 lampen te laten branden, zolang deze comform het PVG (ProcesVerbaal van Goedkeuring) opgesteld zijn, en mits ze niet verblinden.
Sommige constructeurs monteren 2 spiegels (Honda,Suzuki), waarvan de ?ne een dimlicht voert+grootlicht, en de andere spiegel een exclusief grootlicht.
(H4 en H7)
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
Gesloten