nieuwe FJR rijervaring
Moderator: Abeloos
nieuwe FJR rijervaring
Hallo FJR rijders,als oudgediende in de motorwereld en na lang twijfelen en opzoekingen in het forum heb ik mij deze laagvlieger aangeschaft,Na 34 jaar sjeezen en nu komende van mijn oude st1100 en blackbird die ik beide verkocht heb moet ik zeggen dat ik nu met 170km op de teller er geen spijt van heb.wat een luxe, bijna de eigenschappen van een cbr xx en bijna het comfort van mijne ouwe ST 1100 een ideaal compromis voor een ouwe rakker die graag ook eens laag bij de grond gaat .het enig minpunt is wat meer motortrillingen en grondspeling ,al vindt ik dat echt geen probleem .Nu ik zo een semi toerbuffel heb had ik er graag een gps op lieft een tom T rider 2 maar ik vind hier in de westvlaanders geen zo'n ding met een deftige houder voor dat moderne stuur .iemand een ideetje?
Vandaag nog wat sjeezen met dat leuke ding ,aan 52 kan je ook nog blij zijn als ne kind met sinterklaas.
vriendelijke groeten aan allen .Opa.
Vandaag nog wat sjeezen met dat leuke ding ,aan 52 kan je ook nog blij zijn als ne kind met sinterklaas.
vriendelijke groeten aan allen .Opa.
- Big Jomb
- 1300 cc
Ha de Jet,
Proficiat met je aankoop, je zal er veel plezier aan beleven.
Wat de GPS betreft, stuur maar eens een berichtje naar TomH, ??n van de weinige en fervente TomTom-gebruikers en van ergens in de vloanders, hij zal je wel helpen. Je vindt hem in de gebruikerslijst boven in de menubalk.
Slukes
Proficiat met je aankoop, je zal er veel plezier aan beleven.
Wat de GPS betreft, stuur maar eens een berichtje naar TomH, ??n van de weinige en fervente TomTom-gebruikers en van ergens in de vloanders, hij zal je wel helpen. Je vindt hem in de gebruikerslijst boven in de menubalk.
Slukes
I see you when I see you

Welkom Jet;
klik hier eens http://www.tomtom.com/products/accessor ... Category=5
mischien vindt je hier wat je zoekt.
mvg
Tom
klik hier eens http://www.tomtom.com/products/accessor ... Category=5
mischien vindt je hier wat je zoekt.
mvg
Tom

FJR's @ Alps 2008 http://fjrijders.be/forum/viewtopic.php?t=3314
Wie gaat er mee?
Wie gaat er mee?
Bedankt voor de verwelkoming,heb een Tom gevonden,alee' gekocht in mediamarkt er zit een set bij van Ram mount,als ik die wil laten passen moet ik mijn koppellingshendel verzetten,ja...en staat ook dan gelijk ne frisco in de lucht.wie zou der zo'n mount verkopen die tussen de tankbevestinging past ,ik geloof dat ik dat eens ergens heb gezien met het logo van Yam op ?Of TOMH? kan ik dat er zo opzetten met die beugel want volgende week gaan wij een lang weekend frankrijk en ik zal dat montagestukje nog nie hebben vrees ik.iemand een verkoopadres van dit montagestukje?
Abeloos, als je een red fjr ziet met een vest van de tijd van kevin schwantz (lucky strike) das jen gebuur -:))))
groeten aan allen.
Jet.
Abeloos, als je een red fjr ziet met een vest van de tijd van kevin schwantz (lucky strike) das jen gebuur -:))))
groeten aan allen.
Jet.
- FJR-Freak Max
- Beheerder
- Contacteer:
@ Jet,
Welgekomen onder de FJRijders op ons forum en zoals ik al zie trek je al goed je plan
Onze leden zullen je wel verder helpen indien de mogelijkheid zich voordoet
Nog v??l plezier hier op ons stekje en hopelijk zullen we mekaar ook eens ontmoeten op ??n van onze rondritten of evenementen
Groetjes,
Max
Welgekomen onder de FJRijders op ons forum en zoals ik al zie trek je al goed je plan

Onze leden zullen je wel verder helpen indien de mogelijkheid zich voordoet

Nog v??l plezier hier op ons stekje en hopelijk zullen we mekaar ook eens ontmoeten op ??n van onze rondritten of evenementen

Groetjes,
Max

Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

- Abeloos
- Beheerder
- Contacteer:
Eveneens verkrijgbaar bij MOTO2000Lucvh schreef:Jet,
Heb een belgische verdeler gevonden
http://www.multitudo.be/contentpage.asp?ID=9
Groetjes Luc
http://www.moto2000.be
Ik heb daar mijn ram-mount gekocht, ze hebben er steeds enkele op stock!
URL van RAM-MOUNT: http://www.moto2000.be/siteramadapter.html
Arne

Mvg, Abeloos 

Motorrijden is steeds een beetje reizen!

Motorrijden is steeds een beetje reizen!
Hallo Jet
Ik ben ook in het bezit van een tom tom rider en heb mijn GPS ook op de beugel van het rechter handvat willen plaatsen. Hiervoor heb je dan twee langere bouten nodig en moet je de gaten van de bijgeleverde beugel wat meer uitboren en bijvijlen..
LET OP: Dit materiaal bestaat uit zamac en dat is brol. Dat breekt als glas.Ik moet je niet vertellen wat er gaat gebeuren als je aan het rijden bent en dat boeltje breekt af terwijl je GPS er in zit. Trouwens onze vriend TOMH kan je hier meer over vertellen. Naar het schijnt zou zijn GPS kunnen botsen over de weg aan een snelheid van 90 km/uur of zoiets.
Ik heb een migsel ramount geplaatst en daarop een dubbele klem. Alles is nu perfect voor mekaar voor 94 ? alles netjes thuis gestuurd.
DOLF
Ik ben ook in het bezit van een tom tom rider en heb mijn GPS ook op de beugel van het rechter handvat willen plaatsen. Hiervoor heb je dan twee langere bouten nodig en moet je de gaten van de bijgeleverde beugel wat meer uitboren en bijvijlen..
LET OP: Dit materiaal bestaat uit zamac en dat is brol. Dat breekt als glas.Ik moet je niet vertellen wat er gaat gebeuren als je aan het rijden bent en dat boeltje breekt af terwijl je GPS er in zit. Trouwens onze vriend TOMH kan je hier meer over vertellen. Naar het schijnt zou zijn GPS kunnen botsen over de weg aan een snelheid van 90 km/uur of zoiets.
Ik heb een migsel ramount geplaatst en daarop een dubbele klem. Alles is nu perfect voor mekaar voor 94 ? alles netjes thuis gestuurd.
DOLF
Mijn thuis is waar mijn
Mechelse herders wachten
Mechelse herders wachten
@ DOLF:
2 maal is het toestel er al afgewipt en mij een eindje blijven volgen.
En da werkte nog.
Tom
2 maal is het toestel er al afgewipt en mij een eindje blijven volgen.
En da werkte nog.
Tom

FJR's @ Alps 2008 http://fjrijders.be/forum/viewtopic.php?t=3314
Wie gaat er mee?
Wie gaat er mee?
Hallo,
Er zijn, volgens mij 3 migselsteunen voorhanden voor de FJR. 2 daarvan passen op de bevestigingsbouten van de stuurhelften, de populairste(?) wordt gemonteerd op de 2 bovenste bouten van de benzinetank. Volgens mijn bescheiden menig past deze op alle modellen FJR.
Met de zoekfunctie van het forum vind u ongetwijfeld nog meer info.

Grtjs

Er zijn, volgens mij 3 migselsteunen voorhanden voor de FJR. 2 daarvan passen op de bevestigingsbouten van de stuurhelften, de populairste(?) wordt gemonteerd op de 2 bovenste bouten van de benzinetank. Volgens mijn bescheiden menig past deze op alle modellen FJR.
Met de zoekfunctie van het forum vind u ongetwijfeld nog meer info.

Grtjs

- Thunderace
- 125 cc
Jet
Ja zoals Abeloos schrijft, mijn migsel komt ook van Multitudo.
Wanneer de benzinetank ook door twee bouten wordt vastgehouden op oudere modellen, dan moet die migsel zeker passen. Te zien aan de bijgevoegde foto moet dit zeker goed lukken.
Multitudo zal je vermoedelijk een dikkere bol mee leveren bij bestelling om reden de bol meegeleverd met je tom tom te dun is voor de klem die de bol moet omklemmen
Alles is zeer makkelijk zelf te plaatsen in een paar minuten, en moest het bevestigen niet zo goed lukken wees dan niet bezorgd als hij er eens af dondert, want hij blijft U toch volgen zoals TOMH zegt.
Groetjes
DOLF
Ja zoals Abeloos schrijft, mijn migsel komt ook van Multitudo.
Wanneer de benzinetank ook door twee bouten wordt vastgehouden op oudere modellen, dan moet die migsel zeker passen. Te zien aan de bijgevoegde foto moet dit zeker goed lukken.
Multitudo zal je vermoedelijk een dikkere bol mee leveren bij bestelling om reden de bol meegeleverd met je tom tom te dun is voor de klem die de bol moet omklemmen
Alles is zeer makkelijk zelf te plaatsen in een paar minuten, en moest het bevestigen niet zo goed lukken wees dan niet bezorgd als hij er eens af dondert, want hij blijft U toch volgen zoals TOMH zegt.
Groetjes
DOLF
Mijn thuis is waar mijn
Mechelse herders wachten
Mechelse herders wachten
ben vandaag bij een yamaha dealer geweest en terloops eens gevraag naar zo een Migsel. Volgens de verkoper zou dit niet passen op model2001 omdat de benzinetank anders gevormd is.Dolf schreef: Wanneer de benzinetank ook door twee bouten wordt vastgehouden op oudere modellen, dan moet die migsel zeker passen. Te zien aan de bijgevoegde foto moet dit zeker goed lukken.
Heb ondertussen de vraag bij multido gesteld, ik wacht op antwoord.

Misschien ook eens rechtstreeks bij Migsel zelf vragen: http://www.migsel.com/store/index.php?a ... oductId=17
Ik heb een FJR 2005 en past er perfect op.
Succes

Ik heb een FJR 2005 en past er perfect op.
Succes

Heb ondertussen de vraag gesteld bij Migsel.
Nog 1 vraagje over dit onderwerp, ben maar luidop aan het denken (schrijven
) en met het idee dat domme vragen niet bestaan: kan of mag het om bijvoorbeeld centraal in de afsluitmoer van het balhood een gat te boren en daar zo een Ram mount balletje op te monteren?
Mag die moer zomaar afgehaald worden om eens te kijken en dan terug gewoon opgespannen worden of wordt er via deze moer een en ander afgeregeld (qua soepel draaien van het stuur)?
Indien dat allemaal geen probleem is, dan zou dit toch een oplossing zijn om daar zo een Ball op te monteren:

Nog 1 vraagje over dit onderwerp, ben maar luidop aan het denken (schrijven

Mag die moer zomaar afgehaald worden om eens te kijken en dan terug gewoon opgespannen worden of wordt er via deze moer een en ander afgeregeld (qua soepel draaien van het stuur)?
Indien dat allemaal geen probleem is, dan zou dit toch een oplossing zijn om daar zo een Ball op te monteren:

Er bestaan standaard steunen op die centrale moer.
Je kan eventueel zelf ook iets fabriceren. Je moet er wel rekening mee houden dat die moer op spanning dient te staan(momentsleutel).
Ik heb dit ook allemaal overwogen maar heb voor de Migsel steun gekozen omdat uiteindelijk dat de simpelste oplossing is.
(Voor de steun op de centrale moer kan je eventueel terecht bij HP-motoren in Turnhout/Kasterlee)

Grtjs

Je kan eventueel zelf ook iets fabriceren. Je moet er wel rekening mee houden dat die moer op spanning dient te staan(momentsleutel).
Ik heb dit ook allemaal overwogen maar heb voor de Migsel steun gekozen omdat uiteindelijk dat de simpelste oplossing is.
(Voor de steun op de centrale moer kan je eventueel terecht bij HP-motoren in Turnhout/Kasterlee)

Grtjs