edje schreef:
Heb anders al veel klachten gehoord van andere dan originele!!
Na ??n winter kapot, lijm die lost...
Ieder zijn ding, maar ik weet er het mijne van
Grtjs
Edje
En dan durf ik er veel op verwedden dat het gaat over handvatten van Oxford. Da's idd rommel die na 1 jaar in frut uiteen ligt, weerstandsdraad bloot en buitenste rubberlaag die volledig loskomt.
Hetgeen bij de HG's dus duidelijk niet het geval is, voor de duidelijkheid
@Firechief
Het massadraadje is vertind, maar het kan idd nog properder met een kabelschoentje.
Ga ik deze week veranderen.
Van de verwarmde handvaten op mijn vorige motor (GS1150) niks anders dan lof.
Die van Yamaha zijn er nog niet, ik wacht op de nieuwe modellen speciaal voor de FJR, de bediening zit mooi ge?ntegreerd in de kuip en ook de draadjes naar de handvaten zouden naar analogie met BMW mooi wegzitten. (dit in tegenstelling met bvb. Honda, vorige Yamaha en after-market-produkten)
Volgens mijn dealer het wachten zeker waard...ik hoop dat hij gelijk heeft.
Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A
Den Boete schreef:Het was lang wachten, maar eindelijk zijn de originele -2006 verwarmde handvaten in voorraad.
Morgen ga ik ze afhalen.
das idd lang wachten ,ik heb ze mij bij de aankoop van mijne fjr direct bestelt en 3 dagen daarna waren ze netjes gemonteerd op mijn nief machien
Nu wachten tot het koud wordt of ze voldoen en yes ;die van de GS waren uitstekend
Ik heb met mijn GS-ken altijd met zomerhandschoenen gereden
Honda four f550 -Suzuki GS-750 -Kawazaki ZX-10 -BMW R1100GS Desierto
YAMAHA FJR1300A - BMW R1200GSA
Foto vind je hier
Mijn (vorlopige) bevindingen :
- Het zijn dezelfe als vroeger, maar er is een beugel bij de behuizing van de draaiknop zodat deze mooi in de kuip kan worden ingebouwd.
- Ik heb de inbouw zelf gedaan, dat viel goed mee. De oude handvaten kun je best en zonder schade verwijderen door er met perslucht in te blazen. Bij de nieuwe is een tubetje lijm meegeleverd voor montage. De bekabeling wijst zichzelf uit, en het bijgevoegde schematje is echt wel duidelijk. De plus wordt afgetakt bij het kontakt van het remlicht, de min rechtstreeks op het frame. Alle draden zijn reeds op lengte, en voorzien van de juiste kabelschoentjes of stekkertjes. Ook zijn er enkele spanbandjes meegeleverd om de zaak mooi strak aan de reeds bestaande bekabeling te bevestigen. Ik heb van mezelf enkel hier en daar wat elektriekerstape toegevoegd om inschuring te voorkomen bij het verdaaien van het stuur.
- Het was mijn eerste keer (die montage dus ), daarom ben ik voorzichtig geweest en heb er +/- 2 uur over gedaan.
- Werking ? Nog maar 2 maal gebruikt, maar ze doen het prima.
Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A
ik heb de handvatverwarming gisterenavond om 11uur eens een uurtje getest bij een temperatuur van 12?C en ze voldoen prima (met zomerhandschoenen)
ik ben benieuwd hoeveel warmte ze produceren bij temperaturen onder de 10?C
Honda four f550 -Suzuki GS-750 -Kawazaki ZX-10 -BMW R1100GS Desierto
YAMAHA FJR1300A - BMW R1200GSA
Deze week twee keer een uur in de koude gereden (23u) bij temperaturen van 7?c en gisteren 5?C .
Gisteren de verwarming op max gezet , handjes geen koud en dit met zomerhandschoenen.
Is ook gedeeltelijk te wijten aan het groter scherm van Calsci . die de wind weg van mijn handen stuurt.
Honda four f550 -Suzuki GS-750 -Kawazaki ZX-10 -BMW R1100GS Desierto
YAMAHA FJR1300A - BMW R1200GSA