Noorwegen

Hier komen alle posts waar al lang geen reply meer op geweest is. Op verzoek kunnen ze terug op de juiste plaats worden geplaatst.

Moderator: Abeloos

Gebruikersavatar
yamaha
1000 cc
1000 cc
Berichten: 198
Lid geworden op: 05 mar 2004, 14:12
Locatie: Tielt
Contacteer:

Noorwegen

Bericht door yamaha »

Wij zijn vanavond terug thuis gekomen van onze 18daagse tocht
doorheen Scandinavi?. De reis was heerlijk ondanks een paar pittige regenbuien onderweg (waaronder ??ntje van 24u op de Lofoten).
Minder goed was het feit dat de zo goed als nieuwe banden de reis
niet hebben overleefd en alzo in Noorwegen na ruim 6000km werden
vervangen. In het totaal hebben we zo'n 8600km gebold in die tijd op
wegen die kwa kwaliteid serieus verschillen. Reisverslag en foto's volgen nog op de site.
FJR-Groetjes
Luc & Sabien
Afbeelding
dirkske
1300 cc
1300 cc
Berichten: 982
Lid geworden op: 04 mar 2004, 15:33
Locatie: 2845 Niel
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Luc, na 6000 km .... dat lijkt me vrij weinig. Onder welke omstandigheden was dat ? Ik heb zelf een nieuwe set laten steken na 15.000km, en die was eigenlijk nog goed voor een extra 5000km, mijn collega zit op den draad na 16.000km. Om maar aan te tonen, dat 6000km toch een beetje weinig is, zelfs bij hevige belasting.
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
Gebruikersavatar
yamaha
1000 cc
1000 cc
Berichten: 198
Lid geworden op: 05 mar 2004, 14:12
Locatie: Tielt
Contacteer:

Bericht door yamaha »

even gekeken de voorband lag er reeds een tijdje op toen we vertrokken, doch was versleten na een totaal van ruim 10.000km.
vorige haalde bijna 20000km. Achterband had 7000km in het totaal in kon misschien nog 1000km halen, meteen ook maar laten vervangen, geen zin om 2 dagen later terug een garage te gaan opzoeken.
De wegen ginder eten letterlijk de banden op ginder. Vooral de stukken waar je duidelijk ziet dat er veel met sneeuwkettingen word gereden door vrachtwagens en autobussen. verschillende motorrijders gesproken die er een hoop km hadden gereden met zowel toermotoren of meer sportieve machines. Vele gestart met een paar jonge banden en verschillende reeds hadden ze mogen vervangen of waren aan vervanging toe.
FJR-Groetjes
Luc & Sabien
Afbeelding
seabiker

Bericht door seabiker »

Hallo,

Blij dat je behouden terug bent en dat alles goed verlopen is gedurende je reis.

Bedankt om de promotie van de club te verzorgen op de Noordkaap!! :D :D
Zo kunnen alle FJRijders ons adres vinden en wordt het forum nog meer bezocht.

Groetjes,
Seabiker


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
yamaha
1000 cc
1000 cc
Berichten: 198
Lid geworden op: 05 mar 2004, 14:12
Locatie: Tielt
Contacteer:

Bericht door yamaha »

graag gedaan,
De 2 eerste foto's komen niet van aan de Noordkaap!
Maar van aan de Noordpoolcirkel in Noorwegen.
FJR-Groetjes
Luc & Sabien
Afbeelding
Gebruikersavatar
koekenbakker
1000 cc
1000 cc
Berichten: 170
Lid geworden op: 05 mar 2004, 09:37
Locatie: Ichtegem w-vl
Contacteer:

Bericht door koekenbakker »

Dag Luc,

Fijn je nog eens te horen :!:

' k zal maar niet vragen hoe het is geweest zeker ginder, kweet er alles van.

en wat die banden betrefd 'k had u er voor verwittigt, moet er eerlijheids halve wel bij vertellen dat het mij ook verbaast dat je met een nieuw sloefke vanachter uiteidelijk niet bent thuis geraakt :idea:

Dat de wegen er ginder zeer slecht bijliggen kan ik bevestigen Dirkske,
en dat verklaart dat Luc slechts +/- 7000km heeft kunnen rijden heeft met z'n nieuwe band ( 'k heb verleden jaar ook onderweg een ander "occasioneel "sloefke moeten aanbrengen)

Had je op de Kaap ook dat gevoel , "Yes" :twisted: :P :D


Kan het moelijk uitdrukken, voor diegene die er nog niet zijn geweest

We spreken elkaan nog wel eens, kunnen we dan ervaringen gaan uiwisselen.
Saluu De Bakker

Afbeelding
Gebruikersavatar
yamaha
1000 cc
1000 cc
Berichten: 198
Lid geworden op: 05 mar 2004, 14:12
Locatie: Tielt
Contacteer:

Bericht door yamaha »

Dat gevoel hadden we inderdaad ook. :wink:
Voor wie interesse heeft, er zijn intussen een aantal foto's op de site geplaatst: http://users.pandora.be/lucsa.1/noorwegen.2004.htm
FJR-Groetjes
Luc & Sabien
Afbeelding
dirkske
1300 cc
1300 cc
Berichten: 982
Lid geworden op: 04 mar 2004, 15:33
Locatie: 2845 Niel
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Chapeau Luc. k'zen zaloes.
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
Gebruikersavatar
FJbaRt
1300 cc
1300 cc
Berichten: 493
Lid geworden op: 07 mar 2004, 11:03
Locatie: Zonnebeke

Bericht door FJbaRt »

Dag Luc,

Ik heb zojuist jullie foto's bekeken. Zo te zien hebben jullie een prachtige reis gehad. Het is inderdaad om 'jaloez' op te worden.


Groetjes,


Bart
MIJN THUIS IS WAAR MIJN FJR STAAT.
MANNEN WETEN WAAROM.
Gebruikersavatar
yamaha
1000 cc
1000 cc
Berichten: 198
Lid geworden op: 05 mar 2004, 14:12
Locatie: Tielt
Contacteer:

Bericht door yamaha »

Hier volgt een beknopt reisverslag van de reis naar Noorwegen.
Het word later uitgebreider op de eigen site geplaatst.

Dag 1:
Om 4u in de morgen vertrokken via de snelwegen naar Puttgarden om daar de ferry te nemen naar Denemarken. Daar ging het in de regen naar Helsing?r waar we de
Korte overzet namen naar Zweden. Het laatste stuk bracht ons in Vittsj? waar we sliepen in de jeugdherberg (die was zoals alle slaapplaatsen vooraf geboekt).

Dag 2:
Via J?nk?ping en het kasteel van Vadstena ging het naar ?rebro en zo naar Orsa (hier zagen we onze eerste eland).

Dag 3:
In de voormiddag bezochten we ?Bj?rnparken? en na een maaltijd in het restaurant reden we langs de 45 naar ?stersund, de jeugdherberg is gelegen in het ?J?mtli Historieland?, dat konden we dan ook s?avonds vrij bezoeken.

Dag 4:
De 45 bleven we volgen tot Dorotea, vandaar ging het naar ?sele, waar we de 365
opdraaiden. Daar zagen we dan onze tweede en tevens laatste eland van deze reis. Het tweede deel van deze weg tot in Lycksele werden we geconfronteerd met wegenwerken. Vooral de stukken die bezaaid waren met grote keien waren vervelend voor de motor, bovenop begon het nog te regenen ook. Zo erg dat we eens in Lycksele even gingen schuilen in een bushokje tot het ergste voorbij was. We besloten dan de weg te vervolgen via de kust, waar het inderdaad zonniger werd eens we in de omgeving van Ume?
Kwamen. Langs de kust kwamen we in Pite?.

Dag 5
De kust volgend kwamen we in Haparanda, nabij de Finse grens. Eerst reden we een paar km Noordwaarts tot aan de Kukkoforsen om daarna de grens te overschrijden en zo naar de Polcirkeln en het bijgelegen kerstmandorp te rijden net voorbij Rovaniemi. Dan hadden we nog ongeveer 250km te rijden tot aan de overnachtingsplaats nabij Laanila (iets voor Ivalo), s?avonds wandelden we nog naar de Kiilop??nhuippu (berg) en kregen zo nog een prachtig uitzicht.

Dag 6:
Via Ivalo ging het naar de Noorse grens. In Karasjok bezochten we een dorp van de S?pmi. Daarna ging het doorheen een prachtig landschap naar onze Noordelijkste bestemming. Hier hadden we een hut gehuurd op een camping in Skardsv?g. Rond 20u overbrugden we dan de laatste 13km tot aan de Noordkaap zelf, waar we een mooi uitzicht hadden. Door de toenemende drukte (massa autobusssen) besloten we rond 22u30 om terug te keren naar de camping.
Word vervolgd
FJR-Groetjes
Luc & Sabien
Afbeelding
Gebruikersavatar
yamaha
1000 cc
1000 cc
Berichten: 198
Lid geworden op: 05 mar 2004, 14:12
Locatie: Tielt
Contacteer:

Bericht door yamaha »

Reisverhaal deel 2:

Dag 7:
De zaterdag werd begonnen met een wandeling naar de Kirkeporten (rots met een poort in( denk bv aan ?tretat in Frankrijk). Hier hadden we ook zicht op de Noordkaaphoorn. Vervolgens wandelden we over de heuvel gelegen tussen de Vesfjorden en de Risfjorden en keken zo van bovenaf op het vissersdorp Skarsv?g. Waar we de avond voordien hadden gewandeld.
Na een kleine maaltijd op de camping reden we tot in Gjesv?r waar we uitkeken op een rots in het water, gekend als het vogeleiland. Rond 16u reden we dan voor een tweede keer tot aan de Kaap. Het ticket (190NOK per persoon) kan je 48u gebruiken en je kan dus meerdere maal op en af rijden.
Terwijl het nog rustig was bezochten we eerst de 17min durende film (een aanrader). Hierna wandelden we rond in het gebouw, oa de kapel (waar een huwelijk werd voltrokken). Na het wandelen tot aan de vesfjorden keerden we terug naar de camping over de maaltijd. Na nog een kortere wandeling werd het alsmaar kouder en kwam er een hevige wind opzetten zodat we besloten niet meer terug te rijden naar de kaap.

Dag 8:
Met een stralende zon en niks meer van wind vertrokken we naar de volgende bestemming. Eerste deel werd hetzelfde als de heenreis, via de tunnels (weerom tol) en een massa rendieren kwamen we in Russenes waar we de E69 ruilden voor de E6 die ons naar Alta bracht. Even voor Alta draaiden we de 883 ( weg in slechte staat) op langsheen de fjorden die we volgden tot in Storekorsnes om dan terug te keren. In Alta bezochten we het plaatselijke museum met de rotstekeningen. Eens in de jeugdherberg wandelden we naar het centrum voor een avondmaal.

Dag 9:
Wegens een gebrek aan ontbijt in de jeugdherberg stopten we eerst in het centrum bij een benzinestation om iets te drinken en te eten. Vervolgens ging het verder alover de E6 richting Zuiden. Het eerste deel verliep meestal langsheen verschillende fjorden met soms zicht op viskwekerijen en besneeuwde bergtoppen. En natuurlijk met de regelmaat van de klok een waterval. Eens aangekomen in Olderdalen verlieten we de E6 even om met de ferry naar Lyngen te varen. Waar we de 868 namen die ons langsheen de Storfjorden terug bij die E6-E8 bracht. Eens in Nordkjosbotn bleven we de E6 (terwijl de E8 naar Troms? gaat) volgen die nu het fjordengebied terug verliet om meer tussen de bergketens te lopen. Spijtig genoeg kregen we het laatste deel naar Narvik af te rekenen met regen en dat zou niet meer veranderen die avond.

Dag 10:
Reeds bij het opstaan was het duidelijk dat de regen van geen ophouden wist en bleef ze met bakken tegelijk uit de lucht komen. Eerst moesten we stukje terugkeren tot in Bjerkvik en vandaar de E10 op richting Lofoten. Na een poosje reden we de 829 op en zo doorheen Tovik tot we terug aansloten op de E10. Doorheen de regen bleven we van eilandengroep naar eilandengroep rijden langsheen de verschillende fjorden. In Melbu namen we de ferry naar Fiskebol over een nogal woelige Hadselfjorden. Om vervolgens het laatste stuk te rijden tot in Kabelv?g waar we 2 nachten zouden slapen. Na aankomst in de jeugdherberg hield het eigenlijk op met regen, zodat we nog rustig even tot in het centrum konden wandelen om iets te eten en daar wat rond te lopen met oa. een bezoek aan de daar gelegen kathedraal van de Lofoten.

Word vervolgd
FJR-Groetjes
Luc & Sabien
Afbeelding
Gebruikersavatar
yamaha
1000 cc
1000 cc
Berichten: 198
Lid geworden op: 05 mar 2004, 14:12
Locatie: Tielt
Contacteer:

Bericht door yamaha »

Reisverhaal deel 3:

Dag 11:
Bij het opstaan zagen we toch blauwe openingen in de bewolking zodat we meer hoop hadden dan de dag ervoor. Na het ontbijt trokken we naar de andere kant van de Lofoten al over de E10. Tijdens het rijden krijg je steeds andere vergezichten voorgeschoteld, de ene nog mooier dan de andere. Op aanraden van een Nederlands koppel die in dezelfde jeugdherberg verbleef werd een eerste stop voorzien in Nusfjord. In dit vissersdorpje was het behoorlijk druk, vooral door de aan- en afvoer van bussen met Italiaanse toeristen. Eerst wandelden we wat in en rond het dorpje. Daarna konden we nog binnen in een koelruimte waar een massa stokvis was opgeslagen en werd gesorteerd. Na het nuttigen van nog een koffie in het plaatselijk cafe, reden we verder in Zuidelijke richting tot we aankwamen in Ǻ. Daar
vind je een ruime parking vlakbij het infocentrum juist na de korte tunnel. Daar stonden de bussen ook weer geparkeerd. Naast een jeugdherberg en veel huisjes dat men kan huren, vind je er oa. ook nog visserijmuseum. Tijdens het eten van een paar koeken van de plaatselijke bakkerij, maakten we kennis met een Nederlands meisje die deels al liftend en deels met de trein aan het rondreizen was. Na het gebruikelijk rondwandelen keerden we na de middag langzaam terug. Af en toe stoppend bij ??n of ander mooi uitzicht. In Leknes verlieten we de E10 om de 815 te nemen die ons langs de kust verder bracht. De weg werd even versperd door een groep geitjes die blijkbaar geen zin hadden die snel vrij te maken. De hoofdweg werd eventjes terug gevolgd om die direct na de 2? brug rechts te verlaten en zo te rijden over een doodlopende weg tot Gravamarka (de 864). Daarna reden we terug naar Kabelv?g, met nog een tussenstop in Henningsv?r (de 816).

Dag 12
Na een kort ontbijt vertrokken we naar het vlakbij gelegen Svolv?r waar we om 9u de ferry op konden naar Skutvik. Na de 2 uur durende overzet reden we via de 81 naar de E6. Langsheen wisselende landschappen kwamen we in de namidag voor de 2? maal aan de poolcikel. Dit viel bij ons duidelijk meer in de smaak dan de commerciele aanpak in Finland. Na een rustpauze hier en de gebruikelijke foto?s reden we verder richting Mosj?en, de ene keer langs een fjord de andere keer met zicht op het gebergte. Na het eten maakten we nog een wandeling.

Dag 13
Ondanks het feit dat we vandaag een rit voor de boeg hadden van ongeveer 600km, werd het duidelijk dat er dringend moest uitgekeken worden voor een set nieuwe banden. De rit liep voor een stuk doorheen een aantal brede valleien richting Trondheim. Kort na de middag reden we het centrum van Steinkjer binnen op zoek naar een motorzaak of een bandencentrale. Met de hulp van een plaatselijke motorrijder werd die snel gevonden. Na 2u30 konden we met 2 nieuwe banden de reis vervolgen. Eens voorbij Trondheim ging het vlot naar Oppdal. Intussen haden we de jeugdherberg verwittigd dat we een stuk later dan voorzien gingen toekomen. Eens in Oppdal waren we reeds dicht bij de bestemming in Domb?s. De laatste kms kregen we terug een regenbui te verwerken. Bij de receptie kregen we te horen als we snel nog iets bestelden we daar nog een avondmaal konden krijgen, wat we dan ook snel deden. Na de maaltijd en het omkleden bleek het te stoppen met regenen zodat we nog konden genieten van het prachtige uitzicht vanuit de slaapplaats
met het dorp beneden ons en de (groene) skipistes naast ons.

Word vervolgd
FJR-Groetjes
Luc & Sabien
Afbeelding
dirkske
1300 cc
1300 cc
Berichten: 982
Lid geworden op: 04 mar 2004, 15:33
Locatie: 2845 Niel
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Dat leest als een roman ! Proficiat Luc !
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
Gebruikersavatar
yamaha
1000 cc
1000 cc
Berichten: 198
Lid geworden op: 05 mar 2004, 14:12
Locatie: Tielt
Contacteer:

Bericht door yamaha »

Reisverhaal slot:

Dag 14:
Deze morgen zag het weer er veel belovend uit. Na het ontbijt vertrokken we meteen al over de E6 richting Otta. In Nord-Sel werd die voor de laatste maal verlaten om de 438 op te rijden die ons naar de 15 bracht. Alleen werden na halfweg terug geconfroteerd met wegenwerken. Hier en daar was de weg nog wat vochtig maar gelukkig regende het toch niet. Naast een paar kleinere stroken bezaaid met de gevreesde keien viel het nog best mee, met uitzondering van het laatste stuk die behoorlijk steil naar beneden liep en waar ik goed moest uitkijken voor de diepste putten en de grootste bulten. Eens op de 15 werd die eventjes gevolgd tot voorbij V?g?mo waar we de 51 opdraaiden. Die bracht ons doorheen de Sjodalen en voorbij het ?Jotuheimen Nasjonalpark? tot in Fagernes. Daar aangekomen draaiden we rechts de E16 op. Via een vari?rend landschap kwamen we aan in Borgund waar we de stavkirke bezoeken. Opvallend is ook weer de klokkentoren die ernaast staat. Tijdens ons bezoek kwam er een bus met toeristen de parking opgereden, die allemaal uit de bus snel een paar foto?s nemen terug de bus op en snel weer verder. Die hadden blijkbaar nog minder tijd dan wij. De weg verder volgend kwamen in L?rdals?yri, waar je naast de ferry kan kiezen tussen de nieuwe (2000) 24,5km lange L?rdaltunnel of de oude bergweg Aurlandsvegen (45km). Door het goede weer besloten we de oude weg te nemen naar Aurlandsvangen. Het eerste gedeelte gaat steil omhoog via kronkelende smalle wegen naar een hoogte van ongeveer 1250m. Vervolgens krijg je een hoogvlakte voorgeschoteld met meren met hier en daar nog wat sneeuwresten. Het laatste stuk is een prachtige afdaling waarbij je plots zicht krijgt op de Aurlandsfjorden en het plaatsje Aurlandsvangen. Eens daar beneden was het nog een kort stukje langsheen de fjord tot aan het einddoel voor die dag, de jeugdherberg - camping in Fl?m. Na het nuttigen van een maaltijd en een wandeling begon het terug wat te regenen.

Dag15:
Bij het opstaan was het nog steeds aan het regenen, zodat we blij waren dat we op de route regelmatig terug een tunnel indoken. Eens in Voss via de 13 werd eerst gestopt bij een benzinestation om te tanken en een beker koffie. Na Voss volgde een mooie afdaling die een prachtige waterval (Skervefossen) dwarst. De 13 volgend kwamen we aan de Eidsfjorden die we met de ferry overvaarden naar Brimnes. Daar reden we verder op de 13 langsheen de Sorfjorden die duidelijk de streek was van de moreller (kersen). In Odda werd er even gestopt om te bekomen in een bushokje en de kaart te raadplegen.
Even verder kwamen we bij een dubbele waterval (L?tefossen). Ondanks de regen hielden we hier net zoals de meeste toeristen even halt. Na een aantal tunnels draaiden we de E134 op voorbij R?ldal naar Haukeligrend. Gelukkig kregen we terug af en toe de zon te zien. In Haukeligrend (op en top toeristisch) werd getankt voor we laatste stuk reden tot in Hovden via de 9.

Dag 16:
Vandaag ging het via een serieuse omweg naar Evje die aan dezelfde 9 lag op
zo?n 140km. De 9 werd gevolgd tot in Austad, toen kreeg ik door dat we reeds te ver waren en keerden we een stuk terug tot Nomeland waar we de weg opdraaiden naar Suleskar. Vandaar kan je de doodlopende weg nemen naar het 31 km verder gelegen Lysebotn. Deze smalle weg met zijn vele schapen is een echte aanrader voor iedereen. Na 25 km kom je bij ?ygardst?l (cafe-restaurant), vanwaar je een prachtig zicht hebt op Lysebotn en de kronkelende weg ernaar toe. Die bestaat uit 32 haarspeldbochten en een tunnel met scherpe bocht om je zo 800m lager te brengen. Daar aangekomen kan je enkel dezelfde weg terugnemen of met de ferry doorheen de Lysefjord verder reizen. Wij kozen voor het eerste en reden terug naar boven tot in Suleskar.
Daar draaiden we rechts de baan op naar Sinnes waar getankt en gegeten werd. Via de prachtige 468 doorheen de Sirdalen ging het naar Tonstad waar we de 42 namen naar het 100km verder gelegen Evje.

Dag 17:
Vandaag konden we het rustig aandoen ,aangezien we pas om 13u15 de ferry hadden richting Hirsthals (Denemarken), en het slechts 60km was naar Kristiansand. Iets na 11u waren we reeds terplaatse en kregen we tijdens het wachten het gezelschap van nog een paar motorrijders waaronder een Zwitser met een harley die er reeds 11.000km had opzitten. Na een rustige overzet stonden we omstreeks 18u op Deense bodem en moesten we dan via de snelweg nog 200km overbruggen naar onze laatste jeugdherberg gelegen in
Ronde nabij ?rhus. Na een verfrissende douche genoten we op het terras van het uitzicht op Kal? Bay.

Dag 18:
De laatste dag begon met lichte regen op Deense bodem, maar eens aan de Duitse grens verdween die en maakte plaats voor een heerlijk zonnetje. Met de gebruikelijke stops ging het ondanks de drukte (waren we niet meer gewoon) vlot over de snelweg doorheen Duitsland en Nederland. Eens terug op Belgische bodem werd nog halt gehouden voor een avondmaal om daarna omstreeks 21u tevreden over de gemaakte reis terug thuis te staan na 8770km.
FJR-Groetjes
Luc & Sabien
Afbeelding
Gebruikersavatar
FJR-Freak Max
Beheerder
Beheerder
Berichten: 1343
Lid geworden op: 03 mar 2004, 22:35
Locatie: Vlaams-Brabant ( Wezemaal )
Contacteer:

Bericht door FJR-Freak Max »

Hey Luc :wink: ,

Geweldig hoe je dit allemaal hebt geformuleerd, prachtige foto's met een reisverhaal om u tegen te zeggen, meer moet dat voor ons niet zijn want nu is het precies of we het zelf hebben meegemaakt !
Bedankt dat je ons hebt laten meegenieten van je fantastische reis :P

Max 8)
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

Afbeelding
Gebruikersavatar
koekenbakker
1000 cc
1000 cc
Berichten: 170
Lid geworden op: 05 mar 2004, 09:37
Locatie: Ichtegem w-vl
Contacteer:

Bericht door koekenbakker »

FJR-Freak Max schreef:Hey Luc :wink: ,

Geweldig hoe je dit allemaal hebt geformuleerd, prachtige foto's met een reisverhaal om u tegen te zeggen, meer moet dat voor ons niet zijn want nu is het precies of we het zelf hebben meegemaakt !
Bedankt dat je ons hebt laten meegenieten van je fantastische reis :P

Max 8)
Max & dirkske,

Zoals je het hier allemaal leest lijkt het alsof je de reis zelf heb gedaan maaaaaaaaaaaaaar om het echt allemaal goed te kunnen realiseren moet je deze "trip" zelf meemaken, niet dat ik een afbreuk wil doen aan Luc zijn reisverslag zeker niet, maar Luc zal mij zeker niet tegenspreken denk ik.

Nu is dit ook de bedoeling van een reisverhaal om je een idee te geven van wat er allemaal te beleven/verwachten valt.

Aan luc,
Jezus; wat een belevenis is een ritje naar de "Kaap" toch eigenlijk, 't water komt me alweer in de mond,
Ben toch blij dat ik het ook heb kunnen/mogen meemaken, en die "YES" van enkele dagen geleden is er bij het lezen van dit verhaal telkens terug. :P

Bedankt Luc :wink:
Saluu De Bakker

Afbeelding
Gebruikersavatar
yamaha
1000 cc
1000 cc
Berichten: 198
Lid geworden op: 05 mar 2004, 14:12
Locatie: Tielt
Contacteer:

Bericht door yamaha »

dat klopt inderdaad, het beschrijven is ??n zaak, maar het echt beleven is nog iets anders. tijdens vele van de afgelegde trajecten kan je na ieder bocht opnieuw stilstaan om het landschap te bewonderen en een foto te nemen. Voor wie van een dergelijke natuurpracht houd, gewoon er voor gaan. Spijt zal je zeker niet hebben. :wink:
FJR-Groetjes
Luc & Sabien
Afbeelding
Gebruikersavatar
Fons
125 cc
125 cc
Berichten: 91
Lid geworden op: 06 mar 2004, 23:02
Locatie: Heppen

Bericht door Fons »

Ik ben er in 2002 ook geweest het is er zeer mooi,het is wel afzien als je het weer niet mee hebt.
Als je dan dat verslag leest leef je weer helemaal mee en zouw je zo willen vertreken.
Groetjes,
FONS
Gebruikersavatar
yamaha
1000 cc
1000 cc
Berichten: 198
Lid geworden op: 05 mar 2004, 14:12
Locatie: Tielt
Contacteer:

Bericht door yamaha »

Als het weer echt tegenvalt, is dat ginder dubbele pech, niet zo leuk om in te rijden en mis je veel van dat moois die ginder te zien is.
FJR-Groetjes
Luc & Sabien
Afbeelding
Gebruikersavatar
yamaha
1000 cc
1000 cc
Berichten: 198
Lid geworden op: 05 mar 2004, 14:12
Locatie: Tielt
Contacteer:

Bericht door yamaha »

We hebben intussen die fotopagina over de Noordkaapreis vervangen door een reisverslag (met foto's en de route per dag).
http://users.pandora.be/lucsa.1/noorweg ... p%2004.htm
FJR-Groetjes
Luc & Sabien
Afbeelding
Gesloten