Fazer 1000

Wel eens zin om met een andere motor te rijden. Pen hier uw bevindingen van uw testritten neer.

Moderator: Abeloos

Gesloten
alano
125 cc
125 cc

Fazer 1000

Bericht door alano »

Nu dat ik toch bezig ben met testen, vandaag gaan rijden met de nieuwe Fazer 1000, prachtmachine :lol: :lol: .
Altijd is er meer dan genoeg vermogen voorhanden, de windbescherming is voldoende, scherp sturen,mooie lijn,enz.....
??n nadeel, voor mij , de zitpositie (beenhoek) is te sportief, zeker na de FJR en de GS.
Ik ben een half uurtje met de motor gaan rijden en voelde dit al in mijn bekken en dijbeen, laat staan dat ik zo een ganse dag moet rijden.
Spijtig dat dit VOOR MIJ roet in het eten gooide, anders...... :D :D :?:

Alain
N 51° 10.076'
E 04° 09.686'
Julle
Clublid
Clublid

Bericht door Julle »

Alano
De nieuwe Fazer is idd een prachtmotor maar het is tevens een zeer sportief beestje waarop je de beentjes goed moet plooien en dan zeggen dat Koekenbakker en Stropke er nog in slagen om hem aan de grond te rijden (de Jo zelfs zijnen uitlaat)

Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
danneke
1300 cc
1300 cc

Bericht door danneke »

Raar maar waar...vandaag ook gaan rijden met Fazer!
Zelfde ervaring als Alano.

Ik wou eens met een lichtere motor rijden wegens teveel rug- en liespijn. Die machine rijdt fantastisch maar ik had nog meer pijn dan op mijn FJR wegens te scherpe beenhoek...pfff.
Ik had niet het ruitje ter beschikking...was wel uitgerust met speciale uitlaat! Wat een sound!!

Enfin, niet voor mij weggelegd dus.

Danneke.
De mooiste vriendschap is tussen mensen die een heleboel van elkaar verwachten, maar er niet om vragen...
koekenbakker
1000 cc
1000 cc
Contacteer:

Re: Fazer 1000

Bericht door koekenbakker »

alano schreef:Nu dat ik toch bezig ben met testen, vandaag gaan rijden met de nieuwe Fazer 1000, prachtmachine :lol: :lol: .
Altijd is er meer dan genoeg vermogen voorhanden, de windbescherming is voldoende, scherp sturen,mooie lijn,enz.....
??n nadeel, voor mij , de zitpositie (beenhoek) is te sportief, zeker na de FJR en de GS.
Ik ben een half uurtje met de motor gaan rijden en voelde dit al in mijn bekken en dijbeen, laat staan dat ik zo een ganse dag moet rijden.

Alain
inderdaad alain een heel sportief beestje die Fazer, kan volledig beamen wat ge schrijft enkel wat de zitpositie betreft heb ik daar geen last van en ben nu ook niet van de kleinste, ben ongeveer even groot als jij, naar lange afstanden toe heb ik er ook geen last van ondervonden tijdens onze pyreneeen reis dus het zal wel iets heel persoonlijk zijn. des al niet te min vind ik het schoon van u dat ge hem zijt gaan testen en van een expert te moeten horen dat hij het een geweldige moto vindt, ik vind dit uiteraard ook :D
Saluu De Bakker

Afbeelding
den R1 zot
Clublid
Clublid

Bericht door den R1 zot »

De Fazer is inderdaad sportief...

De zitpositie?
Het is maar wat je gewoon bent.
Met de R1 (toen nog op de straat) deed ik regelmatig ritjes van 500/600 km op 1 dag.
En ik zou het nu nog kunnen en willen maar da's een ander verhaal. :D
Afbeelding
alano
125 cc
125 cc

Bericht door alano »

koekenbakker schreef:
alano schreef:Nu dat ik toch bezig ben met testen, vandaag gaan rijden met de nieuwe Fazer 1000, prachtmachine :lol: :lol: .

Alain
inderdaad alain een heel sportief beestje die Fazer, kan volledig beamen wat ge schrijft enkel wat de zitpositie betreft heb ik daar geen last van en ben nu ook niet van de kleinste, ben ongeveer even groot als jij, naar lange afstanden toe heb ik er ook geen last van ondervonden tijdens onze pyreneeen reis dus het zal wel iets heel persoonlijk zijn. des al niet te min vind ik het schoon van u dat ge hem zijt gaan testen en van een expert te moeten horen dat hij het een geweldige moto vindt, ik vind dit uiteraard ook :D
Amai JO, Nen expert, verre van :cry: :cry:
Nee, ik ben tegenwoordig wat met verschillende motoren aan't rijden omdat ik al wat ambetante prutsen heb voorgehad met de GS.
Motordeksel, cardan O-ring,achterveer en nu mijn koppeling vervangen, weliswaar allemaal in garantie maar ge zit er toch maar mee :(
Qua rijden en sturen mag ik nie klagen ('t was al erg).
Om den duur denkt ge, wa nu weer??
Der zullen der nie veel zijn die willen toegeven dat nen BMW mankementen vertoont, ge betaald toch net wa centen, dan mag het goe zijn ook!!
'k ben der nog nie uit wat de volgende gaat zijn maar 'k heb al een aantal favorieten
Honda CBF 1000 , nieuwe Varadero , Pan european of......terug nen FJR :wink:
We zullen wel zien :pirate:

grts, Alain
N 51° 10.076'
E 04° 09.686'
alano
125 cc
125 cc

Bericht door alano »

den R1 zot schreef:De Fazer is inderdaad sportief...

De zitpositie?
Het is maar wat je gewoon bent.
Met de R1 (toen nog op de straat) deed ik regelmatig ritjes van 500/600 km op 1 dag.
En ik zou het nu nog kunnen en willen maar da's een ander verhaal. :D
H? R1 zotteke, wa is da verhaal :scratch:
Nee, zoals ik zei, toffe motor maar 't was toch te nip voor mijn 200 pond, als hij net iets beter had gezeten,reed ik er al mee rond :lol:
Ge moet keuzes maken h?, spijtig genoeg.

Doei
N 51° 10.076'
E 04° 09.686'
den R1 zot
Clublid
Clublid

Bericht door den R1 zot »

Zonder duo kan ik meer zeggen kapiche? :wink:
Afbeelding
Den Boete
Clublid
Clublid

Bericht door Den Boete »

alano schreef:Ik ben tegenwoordig wat met verschillende motoren aan't rijden omdat ik al wat ambetante prutsen heb voorgehad met de GS.
Motordeksel, cardan O-ring,achterveer en nu mijn koppeling vervangen, weliswaar allemaal in garantie maar ge zit er toch maar mee :(
Qua rijden en sturen mag ik nie klagen ('t was al erg).
Om den duur denkt ge, wa nu weer??
Der zullen der nie veel zijn die willen toegeven dat nen BMW mankementen vertoont, ge betaald toch net wa centen, dan mag het goe zijn ook!!
Klinkt allemaal heel herkenbaar voor mij. :cry:
Zolang ze niet echt verbeteren zie je mij niet meer op Europese motorfietsen.
Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A
Gesloten