Pas op, pas op, nen nieuwen !
Moderator: Abeloos
Pas op, pas op, nen nieuwen !
Hallo iedereen,
Even voorstellen :
Ik heb mij onlangs een nieuwe FJR gekocht.
Daarvoor reed ik met : Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200 Bandit, BMW R1150GS
Volgens mijn vrouw (en die hebben altijd gelijk) ben ik compleet motorgek.
Hoe ben ik tot de aankoop van een FJR gekomen ? Dat zal ik kort uitleggen.
Na de (overigens zeer goede) Bandit, wou ik nooit meer een kettingfiets, omdat dat voor een 4-seizoenenrijder zoals ik te veel onderhoud vergt.
De GS was een prima motor, op 4 jaar en 54000 km enkel een defecte benzinepomp gehad, dus dat viel wel mee.
De droomfietsen voor opvolging waren : R1200GS, R1200RT, K1200GT, Pan en FJR.
Ik heb met allen een uitgebreide testrit gemaakt, en heel wat info opgezocht, ik zal in 't kort mijn bevindingen opgeven :
R1200GS : +++ wendbaar, gemakkelijk te berijden, all-road --- betrouwbaarheid elektronica, windbescherming, prijs opties, olieverbruik
R1200RT : +++ wendbaar, gemakkelijk te berijden, windbescherming --- betrouwbaarheid elektronica, prijs opties, prijs algemeen, olieverbruik
K1200GT : +++ prestaites, gewicht --- prijs, prijs opties, prijs onderhoud, betrouwbaarheid elektronica
Pan : +++ prestaties, bescherming, rijcomfort --- terugroepacties, gewicht, prijs
FJR : +++ prestaties, prijs, onderhoudsgemak, wegligging, legendarische betrouwbaarheid --- wendbaarheid, draaicirkel, moeilijk opbokken
Voor mij wogen de positieve kanten van de FJR ruim door ten opzichte van zijn mindere kantjes.
Zo, nu weet ge al wat van mij, de rest komt later wel.
Groetjes,
Den Boete
Even voorstellen :
Ik heb mij onlangs een nieuwe FJR gekocht.
Daarvoor reed ik met : Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200 Bandit, BMW R1150GS
Volgens mijn vrouw (en die hebben altijd gelijk) ben ik compleet motorgek.
Hoe ben ik tot de aankoop van een FJR gekomen ? Dat zal ik kort uitleggen.
Na de (overigens zeer goede) Bandit, wou ik nooit meer een kettingfiets, omdat dat voor een 4-seizoenenrijder zoals ik te veel onderhoud vergt.
De GS was een prima motor, op 4 jaar en 54000 km enkel een defecte benzinepomp gehad, dus dat viel wel mee.
De droomfietsen voor opvolging waren : R1200GS, R1200RT, K1200GT, Pan en FJR.
Ik heb met allen een uitgebreide testrit gemaakt, en heel wat info opgezocht, ik zal in 't kort mijn bevindingen opgeven :
R1200GS : +++ wendbaar, gemakkelijk te berijden, all-road --- betrouwbaarheid elektronica, windbescherming, prijs opties, olieverbruik
R1200RT : +++ wendbaar, gemakkelijk te berijden, windbescherming --- betrouwbaarheid elektronica, prijs opties, prijs algemeen, olieverbruik
K1200GT : +++ prestaites, gewicht --- prijs, prijs opties, prijs onderhoud, betrouwbaarheid elektronica
Pan : +++ prestaties, bescherming, rijcomfort --- terugroepacties, gewicht, prijs
FJR : +++ prestaties, prijs, onderhoudsgemak, wegligging, legendarische betrouwbaarheid --- wendbaarheid, draaicirkel, moeilijk opbokken
Voor mij wogen de positieve kanten van de FJR ruim door ten opzichte van zijn mindere kantjes.
Zo, nu weet ge al wat van mij, de rest komt later wel.
Groetjes,
Den Boete
- den R1 zot
- Clublid
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 03 jan 2005, 15:55
- Locatie: Antwerpen / Merksem
- FJR-Freak Max
- Beheerder
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: 03 mar 2004, 22:35
- Locatie: Vlaams-Brabant ( Wezemaal )
- Contacteer: