elektrich probleem

Hier komen alle posts waar al lang geen reply meer op geweest is. Op verzoek kunnen ze terug op de juiste plaats worden geplaatst.

Moderator: Abeloos

Gesloten
fjrbakkerken
125 cc
125 cc

elektrich probleem

Bericht door fjrbakkerken »

heb nu al een paar keer gehad dat mijn moter nie direct aanslaat
en het uurwerk en de dagtellers op nul sloegen
heb mijn daeler nog nie gevaagd wa het kan zijn maar vroeg
me eens af wat het kon zijn
daar deze vraag hier :banghead:
groetjes den bakker en de bakkerin
seabiker

Bericht door seabiker »

Hallo,

Gisteren tegengekomen gedurende een rit. Na een pitstop zetten wij onze route verder. Vera start de FJR en rijdt weg, ik rij achter. Na een 100 tal meter zie ik dat enkel het voorlicht en het stoplicht gaat, geen gewone achterlichten, geen pinkers, geen dashboard verlichting? raar?? wij stoppen even verder maar ik kan niets vinden.(motor wel aangelaten)
Terug thuis stoppen wij de motor, na enkele minuten start ik de motor opnieuw, alles ok??? Hoe kan dat?
Probeer een het contact terug te draaien en wat gebeurd er, ik kan het contact voor de helft terugdraaien zonder dat de motor afslaat maar het gekende resultaat is er opnieuw. Raar maar waar, probeer maar eens.

Groetjes,
Seabiker
FJRboy-dirk

Bericht door FJRboy-dirk »

Hoi,

als ik me niet vergis heeft iemand bij onze Noorderburen dit probleem ook al eens aangehaald :?:
FJRboy-dirk

Bericht door FJRboy-dirk »

even opzoek gegaan en zie:

hallo allemaal,
hier nog even een e.v.t. tip , op de vraag van pike van 07-11 over het uitvallen van de richtingaanwijzers en achterlicht.
Vandaag had ik n.l. hetzelfde , motor aan de kant en de sleutel iets naar rechts gedraait probleem verholpen , naderhand motor uitgezet en hetzelfde geprobeert en inderdaad men kan de sleutel blijkbaar tussen off en on zetten , motor loopt dan wel en alle functies doen het behalve richting-en achterlicht.
Om dit uit te proberen ( en dat doen jullie )kun je de motor starten en de sleutel zachtjes (zodat niemand je hoort )naar links draaien en dan komt het "probleem " te voorschijn.
ik groet jullie ,
bert

meer vind je hier: http://forum.fjr-club.nl/topic.asp?TOPIC_ID=1624
seabiker

Bericht door seabiker »

@ FJRboy-Dirk,

Bedankt Dirk om toch nog eens in de archieven te hebben gedoken.
Niks ergs waarschijnlijk?

Groetjes,
Seabiker
slurf
Clublid
Clublid

elektrisch probleem

Bericht door slurf »

m'n vroegere motor's (Yamaha) hadden hetzelfde verschijnsel, sleutel niet ver genoeg draaien was niet rijden. m'n daeler er attent opgemaakt en zijn het op een nieuwe gaan proberen, daar lukte het niet(misschien nog te nieuw)
Groetjes
Gast

Bericht door Gast »

Dagteller die op nul slaat ... dat zou natuurlijk een (bijna) lege batterij kunnen zijn, heb dit ooit ??n keer meegemaakt en dat was na een 2e startpoging toen ik het knoppeke te vroeg losliet.

Dat contactsleutelke daar heb ik gelukkig nog niet mee te maken gehad.
seabiker

Bericht door seabiker »

Hallo,

Het probleem is eigenlijk geen probleem, het is gewoon een kwestie van de sleutel volledig naar rechts te draaien. Waarschijnlijk was de sleutel enkele milimeters terug naar links gedraaid met het gekende gevolg.

Groetjes,
Seabiker
De peet

Electrische panne

Bericht door De peet »

seabiker schreef:Hallo,

Het probleem is eigenlijk geen probleem, het is gewoon een kwestie van de sleutel volledig naar rechts te draaien. Waarschijnlijk was de sleutel enkele milimeters terug naar links gedraaid met het gekende gevolg.

Groetjes,
Seabiker
Ook ik had electrische problemen met meerdere depannages tot gevolg. Bij mij was ??n van de fiches onder de tank achter het balhoofd gecorrodeerd, reinigen en beschermen hielp slechts tijdelijk, vervangen door een waterdicht exemplaar uit de jetski was de goeie oplossing.
Gesloten