bescherming tegen pekel en ander vuil .

Allerlei onderwerpen die niet specifiek onder een andere rubriek kunnen ondergebracht worden.
Plaats reactie
snelle eddy
In Memoriam
In Memoriam
Mijn motor is: FJR1300 AS __ 2007
Regio: Antwerpen
Status: Offline

bescherming tegen pekel en ander vuil .

Bericht door snelle eddy »

Hello gasten ,

Gisteren was het in de kempen precies nog hoog zomer , vandaag echter :( .
Voor bescherming van mijn fjr , gebruik al jaren scottoiler fs365 tegen de gure wintermaanden .
**Hoe te gebruiken **,

*fiets grondig reinigen
*een (proper) vodje nemen om de motto in te spuiten en het product uit te wrijven of het vodje drenken in de vloeistof en zo op de motto uitwrijven ( wat ik meestal doe)
* Gans de motor bescherm ik met dit product , ook het scherm ,kuip , vering voor/achter ,remklauwen . Met uitzondering v/d remschijven
heb int verleden mijn schijfremmen eens getrakteerd en dan is van remmen effe geen spraken meer .product moet er afslijten en duurt even !!!
*eens het product aangebracht is kan men rijden naar harte lust gedurende drie maanden !!!! ik zelf spuit één tweede laag op de vorige en ben weer weg . Of men reinigt de motto en begint weer als voordien .
*Dit product kan men gewoon verwijderen met water en zeep bij S100 is dit niet het geval .
*nadeel van scottoiler is het trekt het vuil aan .
*Ik behandel mijn fiets in openlucht want het is een vluchtig goed .

http://www.scottoiler.com/uk/Lubes-Clea ... e.tpl.html

*
FJR-Freak Max
Site Admin
Site Admin
Mijn motor is: FJR1300 AS __ 2020 Ultimate Edition
Regio: Vlaams-Brabant

Re: bescherming tegen pekel en ander vuil .

Bericht door FJR-Freak Max »

Hey Andy,

Ziet er inderdaad niet slecht uit voor de winterse doorrijder zijn moto mee te behandelen :!:
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

Afbeelding
nxt8generation

Bericht door nxt8generation »

Ik gebruik siliconenspray om hem na het wassen in te spuiten, na het aanbrengen goed afkuisen en de motor blinkt enorm. Vuil en water afstotend en dat werkt zeer goed naar mijn mening.
Zou dit ook pekel en andere vuiligheden tegenhouden? En hoe het best de uitlaat enzo beschermen? Ik heb namelijk geen hogedruk reiniger ofzo. Ik huur een garagebox in een complex dusja. Elke 2 weken kuis ik hem wel.
Laatst gewijzigd door nxt8generation op 07 okt 2014 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
snelle eddy
In Memoriam
In Memoriam

scottoiler beschermd gans uwe motto van buiten , uwe siliconenspay ???
wat wel aan te raden is om de motto met koud water te reinigen , blijkbaar heeft pekel een sterkere reactie bij warm water ??
gr
nxt8generation

Bericht door nxt8generation »

snelle eddy schreef:scottoiler beschermd gans uwe motto van buiten , uwe siliconenspay ???
wat wel aan te raden is om de motto met koud water te reinigen , blijkbaar heeft pekel een sterkere reactie bij warm water ??
gr
Wel daarom dat ik het eens in de groep gooi natuurlijk. Ik ben eens benieuwd wat de rest zegt. Alles gaat onder die spray en dat stoot vuil enzo af dus ik ben er tevree mee.
Natuurlijk niet het zadel, banden en remmen :D

Waar bestel jij dit product precies? Op die site of?
fjrmarcel
Clublid
Clublid
Mijn motor is: FJR1300 AS __ 2014
Regio: Oost-Vlaanderen

Bericht door fjrmarcel »

Jo demannen,
Zelf gebruik ik geen hoge druk om mijn motor mee te kuisen, men spuit er al het nodige vet tussenuit.
Normaal kuis ik mijn motor voor de winter en leg er een speciale overtrek voor motoren overheen zodat er minder stof op kan vallen.
Maar dit is als ik er echt niet meer mee buiten kom, als het een winter is zoals afgelopen jaar dan ga ik er nog wel eens mee rijden en blijft hij staan zoals in de zomer.
Wat betreft het koude water klopt dit, pekel reageert heel slecht met warm water waardoor alles nog sneller gaat roesten.
Groeten
Marcel
Only after the last tree has been cut down
Only after the last river has been poisoned
Only after the last fish has been caught
Only then will you find
That Money cannot be Eaten
snelle eddy
In Memoriam
In Memoriam

Ik heb mijn bussen destijds in turnhout gaan halen (naast de ring tegenover de koffie).Ondertussen is deze zaak gesloten. Ik zou zeggen effe Google en wie de beste prijs geeft kopen.
alexxjr
75 cc
75 cc
Mijn motor is: FJR1300 A __ 2005

Bericht door alexxjr »

Ik gebruik busjes spuitvaseline. Goedkoop, makkelijk aan te brengen en makkelijk af te wassen. Bij shitweer moet wel af en toe bijgespoten worden. Enig nadeel, het ziet er niet uit...
grtz alex
snelle eddy
In Memoriam
In Memoriam

hello gasten ,

Hier nog is wat leven inblazen . Zoals eerder vermeld heb ik mijne voorraad gekocht in tutterhuit (Turnhout) . Het feit dat het met mijn gezondheid niet vlot zoals ik het graag zou hebben gen ik deze winter niet teveel km kunnen maken denk .Verleden jaar heb ik twee bussen gekocht aan de prijs van 11 euro per stuk .
wie interesse heeft voor een buske of twee misschien.Met één buske komt ge mee gemak een paar jaar toe .
wat moet da kosten ,afhalen of opsturen=> zulle we dieje moment wel zien .

gr

De snelle in slow motion
Plaats reactie