We hebben nog maar net de snelweg verlaten en komen op een mooi stuk met prachtige bochten en GEEN kruispunten! Het laatste kruispunt staat er links van ons een grijze BMW R1200RT met man in grijs/zwart lederen pak en een grijze integraalhelm. Op afstand doen we hem teken om maar voor ons op de weg te komen! Maar, hij doet vriendelijk teken tegen ons: Rij maar voor!
Blijft diene paljas toch constant HEEL kort achter mij rijden zeker. Dat begint mij na ne kilometer of 2 mijn kl.ten uit te hangen en ik rem af! Mijne maat was intussen al doorgereden tegen vrij hoge snelheid! Komt die BMW me plotseling met een rotvaart voorbij geschoten! Tja, 't zal wel zijn, ene met een Duitse nummerplaat denk ik nog zo bij mezelf!
Echter: nog eens 2 kilometer verder zie ik hem staan voor mijne maat op de openbare weg, met flikkerlichten aan! Hij houdt ook mij tegen: Belgisches nummernschild? An die zeite? Of zoiets.
Die paljas had ons gefilmd: 148 km/hr waar ik 70 mocht, etc..., etc... En mijne maat... dat wilt ge niet weten! En we MOESTEN naar het filmke gaan kijken! "Ik geloof u wel mijnheer", telde niet!
En geloof mij: Rijden kon diene gast! Hij vertelde ons dat "die Polizei" die met de motor rijdt, minimaal 6 weken opleiding motorbeheersing etc... per jaar dient te volgen! Dan weet je het wel
We zijn HEEL beleefd gebleven en hebben onze fouten ook toegegeven. Hij wist ons te vertellen dat er in het Eifelgebied ieder weekend dodelijke motorongevallen gebeuren! Dit willen ze een halt toeroepen! Alle wegen zullen maximaal 70 km/hr wegen worden (met platen aangegeven!) en voldoende afstand voor blinde bochten zullen platen met maximum 50 km/hr komen te staan! De mooie wegen waar men tot dantoe nog 110 km/hr mocht rijden zullen vanaf dit jaar maximaal 70 km/hr wegen geworden zijn!
Kostenplaatje: € 185,00 (afgezwakt naar 145 waar ik 110! mocht) omdat wij zo vriendelijk waren en het nog zo vroeg op de dag was, heeft hij wel een passage op zijn filmke gevonden dat ons minder geld zou kosten! Mijne maat € 215,00 (afgezwakt naar 148 waar hij 110 mocht + overschrijden van doorlopende witte lijn!)! Daarbij nog 1 maand rijverbod in Duitsland (ingaand na het afstempelen van het rijbewijs in Duitsland!).
Zo.... dit is het relaas van Dedjutoch en Mike! Die in het mooiste jaargetijde niet meer in Duitsland mochten gaan razen Dedjudedjutoch
En een goede raad: Begin niet te schermen met wetten m.b.t. je uitlaat! Je mag Duitsland NIET in met een niet Europees gehomologeerde uitlaat! Als men wil, laat je gewoon je motor staan! En je kan hem komen ophalen met een aanhangwagen! Sleepkosten tot het politiebureau zijn voor u!!!!! En ze doen het!!!!
Wij rijden altijd met een gehomologeerde uitlaat! Daarom was dit voor ons GEEN probleem! Aan lawaai heb je totaal niks! Maar da's een persoonlijke mening!

Komt van B4B forum
Grtjs Luc