Hoi allemaal,
Los van het FJR gebeuren ben ik reeds enkele jaren vrijwilliger om eenmaal per jaar aan een kleine rondrit met de moto mee te doen waarbij iedereen een passagier meeneemt. Die passagier is een bewoner van het tehuis Appelsientje uit St Niklaas.
Die rondrit bedraagt slechts enkele tientallen km en zal doorgaan in de namiddag van 12 juni 2011.
Waarom ik dit hier post? Om een kleine oproep voor deelname te doen: de organisator heeft mij verwittigd dat een hele reeks vrijwilligers dit jaar om allerhande redenen verhinderd zijn. Bijgevolg doet hij een oproep naar nieuwe vrijwilligers om deze namiddag te kunnen laten slagen. Voor die gasten is dat een jaarlijks hoogtepunt waar zij hard naar uitkijken en het is nooit fijn om er enkele te moeten laten staan ....
Dus, wie op 12 juni 2011 de namiddag vrij heeft en een steentje wil bijdragen voor het goede doel is om 14.00Hr aan het St Nicolasplein in het centrum van St Niklaas. Er wordt wel gevraagd om een tweede helm mee te brengen, voor de rest wordt gezorgd. Een stop in een taverne is voorzien, aldaar wordt een hapje en een drankje door de organisatie aangeboden aan de vrijwillige motards.
Wie wil kan eens surfen naar hun website en sfeerbeelden van vorige jaren bekijken.
http://www.jeugddienst.appelsien.be/act ... tocht.html
Alvast bedankt & groetjes,
Stefaan
Motorrit tvv 't Appelsientje St Niklaas op 12 juni 2011
- StefaanH
- Clublid
- Mijn motor is: FJR1300 A __ 2013
- Regio: Antwerpen
- Status: Offline
Motorrit tvv 't Appelsientje St Niklaas op 12 juni 2011
Historiek: Honda CM 125 T (1979); Honda CX 500 C (1980); Honda VF 1100 C (1985)(occ 1983); Honda Magna 650 (2007)(occ 1986); Honda CBF 1000 A (2010)(occ 2009); Yamaha FJR 1300 A (2010); Yamaha FJR 1300 A (2013)
- johnny
- Moderator
- Mijn motor is: FJR1300 AE __ 2018
- Regio: Limburg
Re: Motorrit tvv 't Appelsientje St Niklaas op 12 juni 2011
Hey Stephan
En wat gebeurt er als ge met zo een duo een valpartij of ander ongeluk voorkrijgt
Gr. Johnny
En wat gebeurt er als ge met zo een duo een valpartij of ander ongeluk voorkrijgt

Gr. Johnny
- StefaanH
- Clublid
Wel Johnny,
Om eerlijk te zijn, ik dacht dat er niks speciaals voorzien was.
MAAR IK HEB MIJ VERGIST !!!
Ik heb daarnet contact opgenomen met de organisator en die wist mij te vertellen dat er vanuit de instelling Appelsientje een speciale verzekering afgesloten is die alle schade dekt die rechtsreeks in verband staat met de hun bewoners.
Dit wil zeggen dat ze verzekerd zijn voor alle schade die veroorzaakt wordt door toedoen van de passagiers. Zelfs eventuele schade aan de moto toegebracht buiten de rit om (op de parking op een moto gekropen en krassen gemaakt bvb) is verzekerd.
Wat ik niet zeker weet is hoe het zit met ongevallen die niets met de passagier te maken hebben (een olieplek, iemand die door het rood rijd , ...). De organisator gaat die details opvragen bij 't Appelsientje en dan laat ik daar nog iets van weten.
Groetjes,
Stefaan
Om eerlijk te zijn, ik dacht dat er niks speciaals voorzien was.
MAAR IK HEB MIJ VERGIST !!!
Ik heb daarnet contact opgenomen met de organisator en die wist mij te vertellen dat er vanuit de instelling Appelsientje een speciale verzekering afgesloten is die alle schade dekt die rechtsreeks in verband staat met de hun bewoners.
Dit wil zeggen dat ze verzekerd zijn voor alle schade die veroorzaakt wordt door toedoen van de passagiers. Zelfs eventuele schade aan de moto toegebracht buiten de rit om (op de parking op een moto gekropen en krassen gemaakt bvb) is verzekerd.
Wat ik niet zeker weet is hoe het zit met ongevallen die niets met de passagier te maken hebben (een olieplek, iemand die door het rood rijd , ...). De organisator gaat die details opvragen bij 't Appelsientje en dan laat ik daar nog iets van weten.
Groetjes,
Stefaan
Historiek: Honda CM 125 T (1979); Honda CX 500 C (1980); Honda VF 1100 C (1985)(occ 1983); Honda Magna 650 (2007)(occ 1986); Honda CBF 1000 A (2010)(occ 2009); Yamaha FJR 1300 A (2010); Yamaha FJR 1300 A (2013)
- johnny
- Moderator
- Mijn motor is: FJR1300 AE __ 2018
- Regio: Limburg
Hey Stefan
Ik dacht ook al jaren dat wij verzekert waren bij het begelijden van wieler wedstrijden
tot als het zo ver is nougabollen niks zie maar wat ge doet
Johnny
Ik dacht ook al jaren dat wij verzekert waren bij het begelijden van wieler wedstrijden
tot als het zo ver is nougabollen niks zie maar wat ge doet
Johnny
-
En..nog maar te zwijgen over beschermende kledij...goed passende helm...t'is niet dat alleen de bestuurder goed beschermd is hé...
- StefaanH
- Clublid
Wel Folks,
Het is achter de rug en het was prachtig.
Goed weer, uitstekende sfeer, geen enkel incident (zeer belangrijk), mooie route van +/- 50 km, en natuurlijk ook zeer belangrijk, een hele hoop dolgelukkige mindervaliden.
Ik ben volgend jaar uiteraard weer (voor de vierde keer reeds) van de partij.
Nadeel: ik heb de Hageland tour gemist ....
Groetjes,
Stefaan
Het is achter de rug en het was prachtig.
Goed weer, uitstekende sfeer, geen enkel incident (zeer belangrijk), mooie route van +/- 50 km, en natuurlijk ook zeer belangrijk, een hele hoop dolgelukkige mindervaliden.
Ik ben volgend jaar uiteraard weer (voor de vierde keer reeds) van de partij.
Nadeel: ik heb de Hageland tour gemist ....
Groetjes,
Stefaan