2e editie: Bochten stage bij MRV

Plaats reactie
FJR-Freak Max
Site Admin
Site Admin
Mijn motor is: FJR1300 AS __ 2020 Ultimate Edition
Regio: Vlaams-Brabant
Status: Offline

2e editie: Bochten stage bij MRV

Bericht door FJR-Freak Max »

Beste club & Forumleden, ;)

Na een super geslaagde MRV3 cursus van vorig weekend met de eerste groep en de zomer die voor de deur staat willen we aan iedereen nog eens de gelegenheid geven om een bochten stage te gaan volgen bij onze gekende en erkende motorrijschool "Motor Rijvaardigheid Vlaanderen" :!: (op volgende link vind je alle informatie van onzen Arthur en zijn MRV team http://www.m-r-v.be/)

Daarom zijn we als bestuur bereid om een 2e editie voor onze leden op zaterdag 11 juli te organiseren :headbang:

Om ieder van jullie te stimuleren hieraan deel te nemen, geven wij als bestuur elk clublid 20% korting :shock: op de normale kostprijs van €125,00 voor deze cursus :arrow: hierbij is dan al reeds in voorzien, een stevig ontbijt en de huur van het intercom systeem dat elke deelnemer terbeschikking krijgt :idea:
Voor deze cursus zijn we beperkt tot een max. van 10 deelnemers, dus wie zich snel inschrijft kan mee gaan genieten van de bochtenstage en de korting die je van ons krijgt :headbang:

Voor onze forumleden hebben we tevens ook een verrassing :idea: :smileinbox:
Indien ze wensen om aan deze bochtenstage deel te nemen willen wij hun een gunst bewijzen en krijgen ze van ons ter motivatie een korting van 10% op de prijs van €125,00 als ze intekenen voor de MRV3 cursus :!:
Als dit geen mooi aanbod is voor onze gewone forumleden weet ik het niet, we vonden dat ze ook eens in de watten mochten gelegd worden en daarom dit aanbod :notworthy:
Profiteer er dus van nu jullie deze mogelijkheid krijgen :thumbleft:

De Cursus ziet er dus als volgt uit:

Na een stevig ontbijt krijgt u een theoretische uiteenzetting van de basis bochtentechniek en een voorstelling van de verschillende types bochten. Daarna volgen er een reeks specifieke oefeningen op het terrein waarbij de kijk- en bochtentechniek centraal staan.

Na deze oefeningen volgt er een gevarieerde rondrit op de openbare weg. Gedurende deze rit zal de instructeur voor u steeds de ideale en veilige bochtenlijnen voorrijden zodat u meer vertrouwd geraakt met het correct inschatten van snelheid, afstanden, rempunten en het vlot rijden in een bochtige omgeving.

Tijdens deze rit staat u steeds onder begeleiding van een instructeur, hiervoor maken wij gebruik van een intercom systeem zodat elke cursist in verbinding staat met de instructeur, hij zal u tevens de nodige feedback geven en u veilig over het traject loodsen. Naast de voorziene rustpauzes is er ook tijd voorzien voor een stevige maaltijd maar deze is wel niet bij voorzien in de betaalde prijs voor de cursus :!: .

Na het beëindigen van de rondrit worden met de deelnemers de persoonlijke vorderingen geëvalueerd en besproken zodat het rijden in een bochtige omgeving voor u geen geheimen meer heeft.

Na de rit ontvangt u een certificaat dat bij een aantal verzekeringsmaatschappijen wordt aanvaard om korting te verkrijgen.

Groepen:

Om u de maximale ondersteuning te kunnen geven wordt er gewerkt in kleine groepen van 5 cursisten per instructeur.

Tijdspanne van de cursus: 1dag van 08.45u tot 18.00u

Prijs voor onze Clubleden: €125,00 - 20% = €100,00 inclusief het stevige ontbijt + het gebruik van een intercom systeem :salut:

Prijs voor onze Forumleden: €125,00 - 10% = €112,50 inclusief het stevige ontbijt + het gebruik van een intercom systeem

Deelnemerslijst :

- Abeloos
- Terdonkske
- Pnobels
- Flykiller
- CBRider
- Copantwerp
- fzs1000
- Monique (Fazerke)
- .....
- .....

Wie zijn de gelukkigen die van ons aanbod willen genieten :?:

Info voor de deelnemers :idea:

Uw betaling voor deze cursus kunt u doen op onze FJRijders rek. nr: 734-0194589-16 met vermelding van : MRV cursus en je Nickname
Let wel op ! ! ! U bent pas zeker van deelname na betaling, deze moet ten laatste 3 dagen voor aanvang van de cursus op onze rekening staan.

Indien u nog vragen hebt horen wij dat graag en zullen je dan zovlug mogelijk van antwoord dienen :headbang:

Groetjes :wave01:

Het Bestuur :cool:
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

Afbeelding
Snorry
1300 cc
1300 cc
Mijn motor is: Andere
Regio: Antwerpen

Re: 2e editie: Bochten stage bij MRV

Bericht door Snorry »

Ik ga het aangeleerde van de eerste MRV3 curcus toepassen in het "zwarte bos" van 4 tot 10 juni. :mrgreen:
Dus.....opzij,opzij,opzij, de Sn....... :twisted:

Mvg, ;)
Snorry
Als je jong bent, is reizen een deel van je opvoeding;
als je ouder bent, is het een deel van je ervaring
FJR-Freak Max
Site Admin
Site Admin

@ Vrienden,

Hier heb ik nog het lijstje bijgehouden van de personen die intresse hadden om deel te nemen aan de 2e editie MRV3 :idea:

- Incognito - :?:
- Fzs 1000 - neemt deel
- Den Boete - niet vrij
- Fandango - niet vrij
- Terdonkske - neemt deel
- Pnobels - neemt deel
- Marijke - niet vrij
- Martin - niet vrij

Als deze personen even willen laten weten dat ze nog willen deelnemen dan zet ik ze bij in bovenstaande deelnemerslijst :salut: :thumbright:

Groetjes,

Max :cool:

Afbeelding
rcracer

Bericht door rcracer »

Ik heb gelezen over de eerste editie.......
Ben blij dat ik er niet bij was en toen ik de deelnemers zag inschrijven wist ik al dat het niet mijn cup of tea was (al dan niet met koekje), ging totale afhang zijn.........gemiddelde ver boven het niveau waarvoor de cursus diende.
Lijkt me dat de doelgroep niet gehaald werd en het een dagje uit was voor sommige :?

Zou anders wel een goede bochten basistechniek zien zitten, maar dan echt basis om te starten.

Weet iemand of dit ook ergens in de vloanders aangeboden wordt?
(misschien moet dit wel verplaatst worden naar een andere rubriek, past misschien niet onder de MRV rubriek?)
FJR-Freak Max
Site Admin
Site Admin

@ RCRacer,

Ik denk dat je een totaal verkeerd beeld hebt over de cursus :!:
Wat bedoel je met een dagje uit voor sommigen :?:
Iedereen die aanwezig was zal beamen dat je hierin volledig verkeerd bent, het is de bedoeling dat je er de technieken leert van bochtjes nemen, niet meer en niet minder :dontknow:
Het is ook wel de bedoeling dat je je vermaakt op zo'n dag, het moet een plezierige dag worden en geen begrafenis sfeer he :wav:

Neem deel en je zal zien dat het je ding zal zijn, denken kan je wat je wil maar het beleven is iets héél anders hoor :headbang:

Groetjes,

Afbeelding
rcracer

Bericht door rcracer »

oei, sorry als mijn woorden verkeerd overkomen (forums ook he). :oops:
Sfeer en zo en kwaliteit van de cursus zal wel perfect geweest zijn en op een dagje uit is er toch wel veel sfeer he.

Ik bedoelde meer dat ikzelf eigenlijk schrik had om aan zoiets deel te nemen, gewoon door het gehaalde niveau van de deelnemers.
De conclusie van de stage was toch dat het niveau boven het bedoelde niveau van de cursus was dacht ik toch te lezen?

quote:
"ik durf gerust zeggen dat het niveau dat ik die dag heb gezien ver boven het gemiddelde zit van een gewone cursus"

Dat doet me dan besluiten dat de doelgroep niet gehaald werd en voor de meesten het een (welliswaar leuk als ik het verslag van Dolf lees) dagje uit was.

Zeker niets negatiefs bedoeld, sorry :oops:
Is zeker niet mijn bedoeling er negatief over te doen, was er niet en moet mij er daar dan zeker niet over uitlaten.
FJR-Freak Max
Site Admin
Site Admin

@ RCRacer,

Nee hoor, je woorden komen niet verkeerd over, ik begrijp goed wat dat je bedoelde :!:
Ik denk dat jij me verkeerd begrepen hebt, men bedoeling is om te zeggen dat iedereen hier kan aan deelnemen, ook al ligt je niveau niet hoog :?
Wat Arthur bedoelde met dat het niveau ver boven anderen lag heeft alles te maken met de groep die zo goed samen hing en het resultaat dat na de cursus behaald werd door elke deelnemer :o
Wat Dolf geschreven heeft zijn straffe verhalen die uit zijn pen voortvloeien, lees daartegen eens de tekst die Koboloi geschreven heeft en je krijgt een heel ander beeld over de cursus :arrow:
Je moet weten dat wij daar allemaal stonden met schrik om het niveau niet te halen zoals jij nu schrijft, het is die schrik dat je moet overwinnen en de stap zetten want anders mag je gaan waar dat je wil en zal je steeds kunnen besluiten van wat je nu voor jezelf er over denkt :!:
Hopelijk lees je nu dat het de bedoeling is dat iedereen die een beetje met de moto kan rijden zo'n cursus zou moeten doen om het niveau wat bij te schaven want dat is uiteindelijk de bedoeling :headbang:

Mijn excuses als men vorig bericht slecht is over gekomen, dit was zeker niet de bedoeling :notworthy:

Afbeelding
rcracer

Bericht door rcracer »

Heb het stukje van Koboloi gelezen, moet erover gezien hebben.
Werpt idd een heel ander licht op de zaak en werkt drempelverlagend.

't Is wel ver hé Herentals als je van Ieper moet komen......
FJR-Freak Max
Site Admin
Site Admin

@rcracer

Ja dat is wel juist, het is een héél eind om tot herentals te rijden als je uit Ieper komt maar ik durf zeggen dat het de moeite waard zal zijn om die afstand te overbruggen :headbang:
Onzen Arne komt van aan het zeetje, dat is zelfs nog iets verder dan Ieper en hij heeft het er voor over om deze leerrijke dag mee te komen beleven :smileinbox:
Wat ne mens er toch moet voor over hebben om het niveau van motorijden op te krikken he, maar je mag het belangrijkste niet vergeten, voor je veiligheid mag de afstand nooit te ver zijn :help: :salut:

Groetjes :wave01:

Afbeelding
den boete

Bericht door den boete »

FJR-Freak Max schreef:Als voor de gëintresseerden zaterdag 11 juli beter uitkomt wil ik de datum wel aanpassen hoor :idea:

Laat het hier maar weten en liefst zo vlug als mogelijk :!:

Groetjes,

Max,

4 en 11 juli kan ik niet vrijmaken zoals de kaarten nu liggen, ik neem hoofdverlof in augustus, dus moet gans juli werken zodat dan mijn colleg's hoofdverlof kunnen nemen. Ben in juli alle het weekend van de 25-ste vrij.
In het leven van een ploegwerker is niet veel plaats voor amusement hé :cry:
Hopelijk past het later nog wel eens, want ik zou echt graag zo'n cursus meemaken.

Groeten,
Frankie
Plaats reactie