Alle geplande routes kan je hier bekijken met MapSource (NT2008 en NT2009).
http://lucsa1.be/Pyreneeen2009/Pyreneeen2009.htm
Tips zijn steeds welkom.
Pyreneeën 2009 (geplande routes)
-
- Status: Offline
Re: Pyreneeën 2009 (geplande routes)
Luc,
In welke periode dacht je deze vakantie te doen ? De mogelijkheid zit er in, dat ik deze zomer de Pyreneeën nogmaals aandoe.
Pas wel op voor :
- rotsblokken, dikwijls ter grote van een schoenendoos ( die zie je niet goed liggen )
- wilde paarden, langs de Spaanse kant ( onvoorspelbare beesten en steeds in kudde )
- loslopende koeien en stieren
- slecht verlichte tunnels ( zet zeker je zonnebril af voor je de tunnel in gaat )
Niet vergeten te bezoeken is Carcassonne ( daar kun je bijna de ganse dag rondkuieren )
In alle geval wens ik u een goede reis
mvg, droopy
In welke periode dacht je deze vakantie te doen ? De mogelijkheid zit er in, dat ik deze zomer de Pyreneeën nogmaals aandoe.

- rotsblokken, dikwijls ter grote van een schoenendoos ( die zie je niet goed liggen )
- wilde paarden, langs de Spaanse kant ( onvoorspelbare beesten en steeds in kudde )
- loslopende koeien en stieren
- slecht verlichte tunnels ( zet zeker je zonnebril af voor je de tunnel in gaat )

In alle geval wens ik u een goede reis

mvg, droopy

-
Wij vertrekken eind juli.
Bedoeling is vooral te genieten van de natuur en één of meer van die kathaarse burchten te bezoeken.
Carcassonne had ik tegen gekomen op het internet en kunnen we bij een volgende trip bezoeken.
Met onverlichte tunnels hebbben we ervaring gehad in Noorwegen (heb nu een ingebouwd schermpje in de helm).
Loslopende dieren (paarden, koeien, schapen, ezels, varkens,..) maken we jaarlijks mee aan de overkant van de plas. In scandinavië rendieren en elanden.
Rotsblokken nog niet meegemaakt, wel destijds in Wales het onderstuk van de kuip (FJ1200) stuk gereden op een groot stuk leisteen, die middenin de bocht lag.
Bedoeling is vooral te genieten van de natuur en één of meer van die kathaarse burchten te bezoeken.
Carcassonne had ik tegen gekomen op het internet en kunnen we bij een volgende trip bezoeken.
Met onverlichte tunnels hebbben we ervaring gehad in Noorwegen (heb nu een ingebouwd schermpje in de helm).
Loslopende dieren (paarden, koeien, schapen, ezels, varkens,..) maken we jaarlijks mee aan de overkant van de plas. In scandinavië rendieren en elanden.

Rotsblokken nog niet meegemaakt, wel destijds in Wales het onderstuk van de kuip (FJ1200) stuk gereden op een groot stuk leisteen, die middenin de bocht lag.

- johnny
- Moderator
- Mijn motor is: FJR1300 AE __ 2018
- Regio: Limburg
Weer mooi in elkaar gestoken luc proficiat
- FJR-Freak Max
- Site Admin
- Mijn motor is: FJR1300 AS __ 2020 Ultimate Edition
- Regio: Vlaams-Brabant
@ Luc,
Dat zal weer genieten worden hoor maat, ik wens jullie nu al een fijne en veilige vakantie periode toe
Groetjes,
Max
Dat zal weer genieten worden hoor maat, ik wens jullie nu al een fijne en veilige vakantie periode toe

Groetjes,
Max

Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

- terdonkske
- 1300 cc
- Mijn motor is: FJR1300 AS __ 2015
- Regio: Limburg
@ Luc,
Amaai, dat ziet er goed uit, veel geluk en maak er een veilige tocht van en hopen zon zonder regen.
PS dat de fotos mogen volgen voor diegene die niet kunnen gaan.
Groetjes Patrik

Amaai, dat ziet er goed uit, veel geluk en maak er een veilige tocht van en hopen zon zonder regen.
PS dat de fotos mogen volgen voor diegene die niet kunnen gaan.
Groetjes Patrik

Suzuki GS 750 / Kawasaki GPZ 1100/Yamaha FJ 1100
Yamaha Fjr 2007 simpley the best/ Yamaha Fjr 2010 still simpley the best
Yamaha Fjr AS 2015 the best you can get
Yamaha Fjr 2007 simpley the best/ Yamaha Fjr 2010 still simpley the best
Yamaha Fjr AS 2015 the best you can get
-
Luc
Als je op dag 8 alles wat je plant ook wil gaan bekijken, dan zal je dag tekort zijn, vrees ik.
Ik ben daar vorig jaar in september ook geweest in de regio, en om een voorbeeld te geven :
om naar de cirque de Gavarnie te gaan kijken, moet je de moto parkeren in Gavarnie en dan te voet een stuk wandelen. Reken heen en terug en wat rondkijken toch gemakkelijk een uur of 2. Wil je ook daadwerkelijk tot aan
de waterval zelf gaan, mag je daar nog gemakkelijk een uur bijtellen. Het is wel de moeite want 't is een prachtige omgeving. Maar goed, 3 uur weg en nog geen meter gereden.
Hetzelfde voor de Pont d'espagne. De Tourmalet op en af, en via Bagneres-de-bigorre terug naar Lourdes is een serieus tijdrovend toerke.
Een tip als je tijd hebt : neem ergens een B&B aan de voet van de Tourmalet.
Dan kan je de volgende dag, als je net de Tourmalet over bent, eens stoppen in La Mongie en daar de kabelbaan
nemen naar de Pic du Midi de Bigorre (2950 m). Er bevindt zich een sterrenwacht met 9 koepels (en ook een knoert van een TV-mast van 100 m hoog), maar het uitzicht is er ronduit fantastisch !! Te doen in de vroege voormiddag, want na 11h-12h zit de top meestal in de wolken. Echt een aanrader !
Als je op dag 8 alles wat je plant ook wil gaan bekijken, dan zal je dag tekort zijn, vrees ik.
Ik ben daar vorig jaar in september ook geweest in de regio, en om een voorbeeld te geven :
om naar de cirque de Gavarnie te gaan kijken, moet je de moto parkeren in Gavarnie en dan te voet een stuk wandelen. Reken heen en terug en wat rondkijken toch gemakkelijk een uur of 2. Wil je ook daadwerkelijk tot aan
de waterval zelf gaan, mag je daar nog gemakkelijk een uur bijtellen. Het is wel de moeite want 't is een prachtige omgeving. Maar goed, 3 uur weg en nog geen meter gereden.
Hetzelfde voor de Pont d'espagne. De Tourmalet op en af, en via Bagneres-de-bigorre terug naar Lourdes is een serieus tijdrovend toerke.
Een tip als je tijd hebt : neem ergens een B&B aan de voet van de Tourmalet.
Dan kan je de volgende dag, als je net de Tourmalet over bent, eens stoppen in La Mongie en daar de kabelbaan
nemen naar de Pic du Midi de Bigorre (2950 m). Er bevindt zich een sterrenwacht met 9 koepels (en ook een knoert van een TV-mast van 100 m hoog), maar het uitzicht is er ronduit fantastisch !! Te doen in de vroege voormiddag, want na 11h-12h zit de top meestal in de wolken. Echt een aanrader !
-
Pyreneeën, enkele mooie beeldjes
Mirepoix, middeleeuwse goedbewaarde stad met mooie galerijen enz…..

Andorra,……taksvrij
en bochtjes pakken

Carcassonne, best behouden middeleeuwse vestingstad.

Enkel sfeerbeelden

Zonnebril af

mvg, droopy

Mirepoix, middeleeuwse goedbewaarde stad met mooie galerijen enz…..

Andorra,……taksvrij

Carcassonne, best behouden middeleeuwse vestingstad.

Enkel sfeerbeelden

mvg, droopy

-
Net als bij de Schotlandreizen plannen we diverse zaken, maar eens ter plaatse bezien we wat we kunnen doen en wat niet. (oa afhankelijk van het weer).yambo schreef:Luc
Als je op dag 8 alles wat je plant ook wil gaan bekijken, .......
Dat we nog veel niet zullen zien weten we ook, maar dat is ook niet mogelijk op één reis.
Wij hopen met deze trip een algemene indruk te krijgen van de Pyreneeën en mogelijks bij een volgende trip ons meer beperken tot één bepaald gebied dat we uitgebreider kunnen verkennen (oa wat wandelingen).