Er komt geen derde FJR.

Het wordt een RT.
Voor alle duidelijkheid heb elf jaar en ongveer 180.000km met de twee

Wat maakt het verschil

Het is vooral als ik alleen opuit trekt dat de FJR voor mij te zwaar wordt .Heb het vorige zomer weer tweemaal meegemaakt.Was een route op gps aan het rijden dat ik op een gegeven moment een wegwijzer naar een onbekende gorges tegenkwam in Frankrijk.Daar je alleen bent is er niets dat je bindt,dus volg deze gorges.Volgens de gps een klein baantje.
Doch plots stopt dat baantje en daar sta je dan in de middle off now where

Dan begint de fun hoe kun je in godsnaam draaien op een baan van 2m;
Door m'n klein landingsgestel (lees beentjes) is de fjr verlaagd en kan ik enkel met de bal van de voet goed aan de grond.Ook een belangrijk feit, je wordt een dagje ouder en het fysieke gaat er ook niet op vooruit.Dus zit er maar 1 ding op,alle bagage eraf + de koffers en dan de moto beginnen draaien.
De tweede keer ook van hetzelfde laken een broek;was op een avond op een klein baantje de weg aan het volgend in de Pyreneeën met een prachtige ondergaande zon tot plots de weg stopt.Alleen stond ik nu op een weg naar beneden en moest ik de moto draaien achteruit naar boven op 1.5 m.Het is me gelukt met heel wat zweet,krampen in m'n kuiten en veel gevloek.
Doe veel aan sport om fysiek in orde te blijven,want kan u verzekeren als je alleen erop uit trekt en 16-17 dagen op de moto zit van 's morgens tot 's avonds laat en alle dagen uw tent moet opzetten en en afbreken vergt dit toch veel van je

Ook zoals reeds gezegd is de FJR verlaagd,dat geeft toch wat beperkingen qua rijgedrag.Je legt de motor met gemak met voetsteunen aan de grond soms met het gevaar dat je middenbok de grond raakt.
Heb meermaals een RT getest ,vooral op een parking met korte maneuvers en op hellingen draaien met de motor in de hand.
Zelfs met 20kg bagage.Het belangrijkste is dat ik met beide voeten goed aan de grond kan en heel veel steun vind.
OOk het heel lage gewicht is een enorm verschil.Wat ook wel een verschil geeft is de windbescherming,het is een heel groot.
Ieder rij ik steeds in ruk naar het zuiden ;ongveer 1100KM op 1 dag.ook dit wordt ieder jaar wat moeilijker qua fysieke inspanning.
Conclusie van dit gezwam,is de fjr minder goed