Eén van de nagels aan min doodskist...

Allerlei onderwerpen die niet specifiek onder een andere rubriek kunnen ondergebracht worden.
Plaats reactie
pnobels
1300 cc
1300 cc
Mijn motor is: FJR1300 A __ 2013
Regio: Antwerpen
Status: Offline

Eén van de nagels aan min doodskist...

Bericht door pnobels »

Ik dacht... het sneeuwt... moment om onderhoud te doen...

https://www.flickr.com/photos/11959016@ ... 838/player

Twee uren werk om een stomme oliefolter los te krijgen... :violent1: Amai... nog nooit meegemaakt :o De ganse trukendoos mogen uithalen...
freeday

Re: Eén van de nagels aan min doodskist...

Bericht door freeday »

Ooit eens meegemaakt tijdens een rondrit.Steen in oliefilter van een Honda Fireblade met een lek als gevolg.De mederijders op zoek gegaan naar een nieuwe oliefilter en wat olie,en ikzelf met het slachtoffer zouden ondertussen wel de oliefilter demonteren.Natuurlijk zoals je zelf tegenkwam was die met niks of niks los te krijgen.Dan maar de grote middelen,een grote schroevendraaier van de ene zijkant van de filter,door het midden naar de andere zijkant geklopt,en bingo.....Een goede soldaat trekt zijn plan,en nee,ik reed nooit Harley.....
pnobels
1300 cc
1300 cc

Bericht door pnobels »

freeday schreef:Ooit eens meegemaakt tijdens een rondrit.Steen in oliefilter van een Honda Fireblade met een lek als gevolg.De mederijders op zoek gegaan naar een nieuwe oliefilter en wat olie,en ikzelf met het slachtoffer zouden ondertussen wel de oliefilter demonteren.Natuurlijk zoals je zelf tegenkwam was die met niks of niks los te krijgen.Dan maar de grote middelen,een grote schroevendraaier van de ene zijkant van de filter,door het midden naar de andere zijkant geklopt,en bingo.....Een goede soldaat trekt zijn plan,en nee,ik reed nooit Harley.....
Zoals je op de foto misschien kunt zien heeft er ook een schroevendraaier door gezeten... Kreeg hem nog niet los... De filter scheurde alleen maar door... Dat na de juiste dop te gebruiken... Daarna zo'n band die je aanspant... Dan gewoon een tang er op... een verfbrander om het spel heet te stoken... Uiteindelijk met een hamer en beitel de rand door geklopt, zodat de spanning daar weg was... Zal wel met meer dan 43 Nm vast gezet geweest zijn... Er was precies wel olie op de ring...
Ik merk ook op dat op model RP23 er minder bewegingsruimte is om de filter los te maken dan op oudere modellen... :o
FJR-Freak Max
Site Admin
Site Admin
Mijn motor is: FJR1300 AS __ 2020 Ultimate Edition
Regio: Vlaams-Brabant

Bericht door FJR-Freak Max »

Dus...... aan de doe-het-zelf techneuten :arrow:

Een goede raad en nu eens niet van "Tante kaat", maar wel van "Nonkel Pnobels" :D :mrgreen: :razz:

"Zet je oliefilter nooit vaster dan de voorgeschreven 17 Nm" of je moet je ganse werkkoffer erbij halen om hem nadien weer los te krijgen :? :shock:

Max :cool:
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

Afbeelding
pnobels
1300 cc
1300 cc

Bericht door pnobels »

Korrektie ... :? T'is trouwens 17 Nm... 43 NM is voor de aflaatbout :banghead:
freeday

Bericht door freeday »

Dan heb ik eigenlijk dus nog geluk gehad,als ik die foto bekijk !
Plaats reactie