Acties van VVMF
- StefaanH
- Clublid
- Mijn motor is: FJR1300 A __ 2013
- Regio: Antwerpen
- Status: Offline
Re: Acties van VVMF
Ik heb zo mijn twijfels dat een vereniging met dit symbool in haar logo erop kan rekenen om ernstig genomen te worden ... 

Historiek: Honda CM 125 T (1979); Honda CX 500 C (1980); Honda VF 1100 C (1985)(occ 1983); Honda Magna 650 (2007)(occ 1986); Honda CBF 1000 A (2010)(occ 2009); Yamaha FJR 1300 A (2010); Yamaha FJR 1300 A (2013)
- FJR-Freak Max
- Site Admin
- Mijn motor is: FJR1300 AS __ 2020 Ultimate Edition
- Regio: Vlaams-Brabant
Bericht van VVMF:
Vanwege de overheid zal de technische controle er komen met de argumentatie dat het de veiligheid ten goede zou komen.
Niets is minder waar het kost ons motorrijders enkel maar meer geld.
Momenteel is de planning om de technische keuring op volgende punten in te voeren op Europees vlak :
- Homologatie merk gebonden (dus alle onderdelen moeten origineel van het motormerk zijn !!!)
- Co2 uitlaatgassen (Harley drivers weten wel hoe laat het is met hun Amerikaanse machines)
- Kw en Fiscale pk’s (racers zullen het wel begrijpen waar het hier om gaat !!! )
- Banden moeten conform zijn met de productie van de motor
- Toevoeging enigerlei van attributen dient ook van originele makelij te zijn !!!
- DB worden aan banden gelegd naar 90 DB
En zo kunnen we nog wel even doorgaan met deze pesterijen !!!
Als ze toch zo begaan zijn met onze veiligheid :
- Wanneer komen er langs de op en afritten van de snelwegen gesloten vangrails.
- Wanneer wordt er iets gedaan aan de wegmarkeringen die bij nat weer spekglad zijn.
- Wanneer gaat men de automobilist sensibiliseren wat betreft het motorrijden.
- Wanneer mag bij file toestanden gebruik gemaakt worden van de bus strook.
- Wanneer gaat het wegennet in België aangepast worden aan het motorrijden.
- Wanneer mag men bij extreme temperaturen in stadscentra aangepaste kledij dragen die het bij zulke temperaturen voor de motorrijder aangenamer rijden maakt en hier wordt niet bedoeld in voetbaluitrusting of zwemkledij.
- Wanneer komen er verkeersborden die de slechte staat van sommige wegen en in vele situaties levensgevaarlijk zijn voor de motorrijders, die deze toestand aangeven.
Als men deze aanhalingen eens bestudeerde zou er voor de motorrijder al veel leed bespaart kunnen worden.
Daarom beste vrienden laat onze stem horen !!!
Het houdt niet op bij deze manifestatie, er komen meer acties georganiseerd door VVMF en eventuele andere belangengroepen.
Daarom beste mensen laat ons uw argumentatie horen en wij maken er werk van steun VVMF en laten we georganiseerd de levensbelangrijke punten in kaart brengen en deze onder de aandacht van de beleidsmensen aanbieden.
Voor de plaatsen en uren van bijeenkomst op zaterdag 14 september zie hieronder:
Vertrekpunten :
Vertrek vanuit provincie Antwerpen
E34 richting Antwerpen Gierle - Noord Tankstation/Carrestel samenkomst 08.45.u vertrek stipt 09.00.u
Waarloos E19 parking Total richting Brussel samenkomst 10.00.u vertrek stipt 10.30.u
Vertrek vanuit provincie Oost-Vlaanderen
E40 Wetteren parking Shell richting Brussel samenkomst 10.00.u vertrek stipt 10.30.u
Kruibeke E17 parking Texaco richting Antwerpen samenkomst 09.00.u vertrek stipt 09.15.u
Vertrek vanuit provincie Limburg - Vlaams-Brabant
E314 Rotselaar parking Esso richting Leuven samenkomst 09.00.u vertrek stipt 09.30.u
E40 parking Everberg richting Brussel samenkomst 10.00.u vertrek stipt 10.30.u
Vertrek vanuit provincie West-Vlaanderen
Loppem carpoolparking samenkomst 08.45.u vertrek stipt 09.00.u
Kortrijk parking kinepolis samenkomst 08.45.u vertrek stipt 09.00.u
Het VVMF-team
Vanwege de overheid zal de technische controle er komen met de argumentatie dat het de veiligheid ten goede zou komen.
Niets is minder waar het kost ons motorrijders enkel maar meer geld.
Momenteel is de planning om de technische keuring op volgende punten in te voeren op Europees vlak :
- Homologatie merk gebonden (dus alle onderdelen moeten origineel van het motormerk zijn !!!)
- Co2 uitlaatgassen (Harley drivers weten wel hoe laat het is met hun Amerikaanse machines)
- Kw en Fiscale pk’s (racers zullen het wel begrijpen waar het hier om gaat !!! )
- Banden moeten conform zijn met de productie van de motor
- Toevoeging enigerlei van attributen dient ook van originele makelij te zijn !!!
- DB worden aan banden gelegd naar 90 DB
En zo kunnen we nog wel even doorgaan met deze pesterijen !!!
Als ze toch zo begaan zijn met onze veiligheid :
- Wanneer komen er langs de op en afritten van de snelwegen gesloten vangrails.
- Wanneer wordt er iets gedaan aan de wegmarkeringen die bij nat weer spekglad zijn.
- Wanneer gaat men de automobilist sensibiliseren wat betreft het motorrijden.
- Wanneer mag bij file toestanden gebruik gemaakt worden van de bus strook.
- Wanneer gaat het wegennet in België aangepast worden aan het motorrijden.
- Wanneer mag men bij extreme temperaturen in stadscentra aangepaste kledij dragen die het bij zulke temperaturen voor de motorrijder aangenamer rijden maakt en hier wordt niet bedoeld in voetbaluitrusting of zwemkledij.
- Wanneer komen er verkeersborden die de slechte staat van sommige wegen en in vele situaties levensgevaarlijk zijn voor de motorrijders, die deze toestand aangeven.
Als men deze aanhalingen eens bestudeerde zou er voor de motorrijder al veel leed bespaart kunnen worden.
Daarom beste vrienden laat onze stem horen !!!
Het houdt niet op bij deze manifestatie, er komen meer acties georganiseerd door VVMF en eventuele andere belangengroepen.
Daarom beste mensen laat ons uw argumentatie horen en wij maken er werk van steun VVMF en laten we georganiseerd de levensbelangrijke punten in kaart brengen en deze onder de aandacht van de beleidsmensen aanbieden.
Voor de plaatsen en uren van bijeenkomst op zaterdag 14 september zie hieronder:
Vertrekpunten :
Vertrek vanuit provincie Antwerpen
E34 richting Antwerpen Gierle - Noord Tankstation/Carrestel samenkomst 08.45.u vertrek stipt 09.00.u
Waarloos E19 parking Total richting Brussel samenkomst 10.00.u vertrek stipt 10.30.u
Vertrek vanuit provincie Oost-Vlaanderen
E40 Wetteren parking Shell richting Brussel samenkomst 10.00.u vertrek stipt 10.30.u
Kruibeke E17 parking Texaco richting Antwerpen samenkomst 09.00.u vertrek stipt 09.15.u
Vertrek vanuit provincie Limburg - Vlaams-Brabant
E314 Rotselaar parking Esso richting Leuven samenkomst 09.00.u vertrek stipt 09.30.u
E40 parking Everberg richting Brussel samenkomst 10.00.u vertrek stipt 10.30.u
Vertrek vanuit provincie West-Vlaanderen
Loppem carpoolparking samenkomst 08.45.u vertrek stipt 09.00.u
Kortrijk parking kinepolis samenkomst 08.45.u vertrek stipt 09.00.u
Het VVMF-team
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

-
Wat kan men in godsnaam tegen een motorkeuring hebben? t Gaat tenslotte toch om onze eigen veiligheid, niet?
Enige wat me stoort aan de keuring (voor auto's) is de roettest die ronduit belachelijk is.
Tegen de voorschriften van de fabrikant in gaat men de motor zwaar belasten in vrijloopstand. Zeer slecht.
Heb je een auto die een heel jaar stinkt en dompt, kapt ge er rap n fleske in de naftbak tegen het dompen, ge geeft op weg naar de keuring kwistig gas en je kan weer een jaar stinken en dompen. Dom dom dom.
Ik zou het niet erg vinden om met de moto naar de keuring te gaan. Ik niet, maar die mannen met zelfbouw choppers en soorgelijke toestanden zullen dit niet zo graag lezen....
Enige wat me stoort aan de keuring (voor auto's) is de roettest die ronduit belachelijk is.
Tegen de voorschriften van de fabrikant in gaat men de motor zwaar belasten in vrijloopstand. Zeer slecht.
Heb je een auto die een heel jaar stinkt en dompt, kapt ge er rap n fleske in de naftbak tegen het dompen, ge geeft op weg naar de keuring kwistig gas en je kan weer een jaar stinken en dompen. Dom dom dom.
Ik zou het niet erg vinden om met de moto naar de keuring te gaan. Ik niet, maar die mannen met zelfbouw choppers en soorgelijke toestanden zullen dit niet zo graag lezen....
- pnobels
- 1300 cc
- Mijn motor is: FJR1300 A __ 2013
Bottomline, het gaat hier maar om een ding, en dat is centen
En niet om de veiligheid. Straks moeten we met onze fiets ook misschien naar de keuring van europa?

-
Als er minder 'brol' op de baan rondkachelt is de kans op ongevallen kleiner.
Minder ongevallen = minder kans voor u en mij om erin betrokken te worden (niet altijd, maar vaak is er een tegenpartij in betrokken die met miserie zit die n ander veroorzaakt heeft).
Minder ongevallen = minder uit te betalen door verzekeringen, uw verzekeringspremie zal de komende jaren minder duur worden (al nuanceer ik dit, verzekeringen zijn per definitie gansters
)
Minder ongevallen = minder kosten voor t Riziv, en wie houdt het Riziv in stand? Just, welle, de belastingsbetaler.
Al bij al voldoende redenen om 1x jaar €30 af te dokken voor n keuring, niewaar?
Minder ongevallen = minder kans voor u en mij om erin betrokken te worden (niet altijd, maar vaak is er een tegenpartij in betrokken die met miserie zit die n ander veroorzaakt heeft).
Minder ongevallen = minder uit te betalen door verzekeringen, uw verzekeringspremie zal de komende jaren minder duur worden (al nuanceer ik dit, verzekeringen zijn per definitie gansters

Minder ongevallen = minder kosten voor t Riziv, en wie houdt het Riziv in stand? Just, welle, de belastingsbetaler.
Al bij al voldoende redenen om 1x jaar €30 af te dokken voor n keuring, niewaar?
- fjrmarcel
- Clublid
- Mijn motor is: FJR1300 AS __ 2014
- Regio: Oost-Vlaanderen
Jo demannen,
Gebeuren er dan zoveel ongevallen door mankementen aan de motor ?
Als ze al eens begonnen met hun banen goed te repareren en wat minder van die obstakels langs de baan te zetten. We komen net van Duitsland en daar kunnen ze banen herstellen zonder een put of een bult na te laten.
Een keuring voor het geluid en banden daar kan ik mij nog in vinden, maar laat de mensen nog wel een beetje vrijheid voor het doen en laten aan hun motor,daar zitten soms echte juweeltjes bij. Ze moeten tenslotte niet allemaal met een tourmoto rijden mag ik hopen.
Groeten
Marcel
Gebeuren er dan zoveel ongevallen door mankementen aan de motor ?
Als ze al eens begonnen met hun banen goed te repareren en wat minder van die obstakels langs de baan te zetten. We komen net van Duitsland en daar kunnen ze banen herstellen zonder een put of een bult na te laten.
Een keuring voor het geluid en banden daar kan ik mij nog in vinden, maar laat de mensen nog wel een beetje vrijheid voor het doen en laten aan hun motor,daar zitten soms echte juweeltjes bij. Ze moeten tenslotte niet allemaal met een tourmoto rijden mag ik hopen.
Groeten
Marcel
Only after the last tree has been cut down
Only after the last river has been poisoned
Only after the last fish has been caught
Only then will you find
That Money cannot be Eaten
Only after the last river has been poisoned
Only after the last fish has been caught
Only then will you find
That Money cannot be Eaten
- Abeloos
- Site Admin
- Mijn motor is: FJR1300 A __ 2015
- Regio: West-Vlaanderen
Als ze dan toch die keuring willen verplichten dat ze dan die inkomsten benutten aan infrastructuur voor de veiligheid voor motorrijders!
Mvg, Abeloos 

Motorrijden is steeds een beetje reizen!

Motorrijden is steeds een beetje reizen!
- Flykiller
- 1300 cc
- Mijn motor is: FJR1300 AS __ 2013
Volledig mee eens Arne.
Flykiller
Flykiller
Een dag zonder dode vliegen is geen goede dag.
- 'T Ghentse Stropke
- Clublid
- Mijn motor is: FJR1300 __ 2003
- Regio: Oost-Vlaanderen
Veiligheid begint steeds bij u zelf !
En dit geld voor elk vervoermiddel waar je de baan mee op gaat.
Een goede motorrijder die zijn machine onderhoud zoals het moet ,alvast in de eerste plaats voor zijn eigen veiligheid en de andere weggebruikers... heeft geen keuring nodig! Het is niet de motor die de weggebruikers in gevaar brengt....het is de bestuurder die er mee rijd , en dit geld voor elke bestuurder met gelijk welk voertuig.
Alsook onze overheid is verantwoordelijk voor onze wegeninfrastructuur en dit kan ook al veel ongevallen voorkomen als deze is zoals het zou moeten zijn !
En wat die speciale juweeltjes betreft....deze vind ik buiten gewoon schitterend, alsook nog knap werk van die mannen die deze ontwerpen. Het blijft altijd een streling voor het oog , zoals ook een mooie vrouw
Tenminste dat is mijn persoonlijk mening.
Groetjes
En dit geld voor elk vervoermiddel waar je de baan mee op gaat.
Een goede motorrijder die zijn machine onderhoud zoals het moet ,alvast in de eerste plaats voor zijn eigen veiligheid en de andere weggebruikers... heeft geen keuring nodig! Het is niet de motor die de weggebruikers in gevaar brengt....het is de bestuurder die er mee rijd , en dit geld voor elke bestuurder met gelijk welk voertuig.
Alsook onze overheid is verantwoordelijk voor onze wegeninfrastructuur en dit kan ook al veel ongevallen voorkomen als deze is zoals het zou moeten zijn !
En wat die speciale juweeltjes betreft....deze vind ik buiten gewoon schitterend, alsook nog knap werk van die mannen die deze ontwerpen. Het blijft altijd een streling voor het oog , zoals ook een mooie vrouw

Tenminste dat is mijn persoonlijk mening.
Groetjes

Laat de zon schijnen voor ieder ander mens,dan zal ze steeds schijnen voor uzelf.
' Mein Gensch es oenvervalst Gensch'
' Mein Gensch es oenvervalst Gensch'
-
Bestaan er eigenlijk statistieken waaruit zou kunnen blijken hoeveel ongelukken te wijten zijn aan technische mankementen ? Mij lijkt dit eerder een soort van paniekvoetbal vanwege de overheid.
Ik krijg de indruk dat ze verantwoordelijkheid willen afschuiven op de motorrijders in plaats van er voor te zorgen dat alle infrastructuur (wegen, belijning, verlichting, obstakels,...) in orde zijn.
Tenzij ze ons zodanig willen "pesten" met allerlei regeltjes om zoveel mogelijk motards te ontmoedigen om de 2wieler van stal te halen.
Ik krijg de indruk dat ze verantwoordelijkheid willen afschuiven op de motorrijders in plaats van er voor te zorgen dat alle infrastructuur (wegen, belijning, verlichting, obstakels,...) in orde zijn.
Tenzij ze ons zodanig willen "pesten" met allerlei regeltjes om zoveel mogelijk motards te ontmoedigen om de 2wieler van stal te halen.