Het is eind februari en met mijn hoofd vol sneeuwvlokken tuur ik door mijn raam en zie ik een tergend trage, natte en kille winter in zijn ijzig plunje, zachtjes voorbij sluipen.
Mijn gedachten dwalen af naar ons vorig motorseizoen en plots

Wel ja, ik heb nu toch niets voorhanden en kan al beginnen met de tekst te schrijven om op het forum te plaatsen.
Gebruik makend van mijn gezond boerenverstand weet ik dat wij met z’n allen weer een schitterend motorseizoen tegemoet zullen gaan.
Er is een spreekwoord dat zegt : “ de basis van een goeie bloemenwinkel is . . . . potgrond “
Onze openingsrit zal hier een voorbeeld naar zijn.
Daar gaan we dan
Gezien het onze eerste rit van het seizoen betreft, waarvan ik trouwens organisator ben, heb ik geopteerd voor vlotte wegen met aan beide zijden voldoende natuurschoon, waar wij op zijn minst verbonden blijven met de hemel en de zon, het water, groene velden en de schaduw van de bomen.
En ja, we doorkruisen een stad (dorp) waar één van de onzen woont die kan zingen als een nachtegaal over den dienen met zijne vlieger en zijne steert.

Het vertrek van onze rit is gepland te 9140 Elversele Legen Heirweg 13 “Brasserie Jimmy’s”.

Het bestuur zal jullie aldaar verwelkomen vanaf 08.30 uur.
Koffie met ontbijt zal klaar staan. (zie menu verder)

Uit organisatorisch standpunt zullen de deelnemers in een drietal groepen worden verdeeld. De groepen zullen samen met hun voorrijder bekend gemaakt worden voor het vertrek van de eerste groep. De eerste groep vertrekt omstreeks 09.30 uur. De tweede vertrekt met een tussenruimte van 7 a 10 minuten, zodat de laatste groep kan vertrekken rond de klok van 10.00 uur.

Even voorbij de start verlaten wij Elversele en zoeken de vlotte landelijke wegen op die ons doorheen het Waasland zullen brengen. Onze voormiddagstop houden wij aan het “Donkmeer”. Vervolgens toeren we verder in de randgemeenten van Dendermonde, waar we de middagstop zullen houden in
“ Gasthof Cardis”. Liefhebbers die houden van een echte goeie paardenbiefstuk kunnen zich hier eens laten gaan.
Na de middag trekken wij verder door het Waasland en houden onze namiddagstop in
“ Het hof van Appelsvoorde”.
Ook doorkruisen wij nog Sint-Gillis-Waas – Sint-Pauwels en Kemzeke om daarna de remmen dicht te knijpen op onze eindstop in Rupelmonde in “Brasserie Scaldiana”.

Nog enkele tips mbt de parkings:
Jimmy's:Parking rechts naast de zaak op het pleintje alsook enkele parkings rechtover de zaak
't Zoetemeer:vlak naast de zaak rechts inrijden en er is parking achter de zaak.
Cardis:Zeer grote parking rechts naast de zaak.
Hof van Appelsvoorde:Links en rechts van de zaak alsook ervoor
Scaldiana:Voor de zaak tegenaan de scheldemuur
Afbeelding(en) niet meer beschikbaar daar TinyPic.com niet langer bestaat

" " " " " " Een goeie start begint altijd met een goed ontbijt " " " " " " "
" " " " Let dus niet op je PORTEMONEE en eet eens lekker mee " " " " "

Twee koffiekoeken + koffie: 4.50 €
Spek met eieren + brood + koffie: 4;50 €

Vrije keuze uit de menukaart
Praktisch
Om organisatorische redenen vragen wij om bij inschrijving het verschuldigde saldo van jullie eten op onze FJR rekening te willen storten (734-0194589-16) met vermelding “OPENINGSRIT en je naam of nickname.
De inschrijvingen alsmede de betalingen van het eten worden afgesloten op
Zondag 7 April om 24.00 uur.
Deelnemers
01. Dolf & Isabelle

02. Jantje 2

03. Heatingman

04. Albert & Violande

05. Keke

06. STSJan

07. Terdonkske & FZ8

08. Max & Fanny

09. Spitfire & Mady

10. Sanchez & Patricia

11. StefaanH

12. Bertje & Nicole

13. Koboloi & Koboloika

14. Snelle eddy

15. Slurf & Maria

16. Snorry & Sandra

17. Blueryder & Annemie

18. Bigger & Carla

19. Martine

20. Pnobels

21. Marcel & Annick

22. Van Bogaert H & vrouw

23. De Maeyer Luc & vrouw

24. Motoplezier & Martine

25. Pol & Anita

26. Johnny

27. Witse & Sonja

28. Lex_yam & Martine

29. alexxjr

30. Dzjiepie

31. PatrikT.

32. Jonathan

33. Flykiller & Martine

34.
35.
52 personen ...... 28

OPGELET
De deelnemers zullen in een drietal groepen worden verdeeld. Er wordt gevraagd door de voorrijders dat ieder in zijn groep zou willen blijven rijden om ongemakken te voorkomen.
De voorrijders vragen ook dat iedere deelnemer bij aanvang zou willen vertrekken met een volle benzinetank