Na een verfrissend douchke en een uitbundige begroeting van onze Rex trek ik de blafeturen (rolluiken voor degene die da ni wisten) op, en tot mijn grootste ontsteltenis zie ik dat het bij ons in het schone Hoboken pijpenstelen regent.

Met de moed der wanhoop kruip ik in mijn motopak, en verpak mij voor alle zekerheid nog eens in het regenpak.

Onder een grijze hemel en vergezelt met de nodige regen begeef ik mij richting
Vervangpa “jantje”, die al staat te wachten voor zijn oprit van de garage, beiden werpen we nog eens een blik richting hemel

Aldaar ter plaatse omstreeks 06.30 u bemerken wij dat wij de “eerste” zijn .

Buiten wat neven activiteiten door andere vroege “vogels” in de boskes aldaar is er weinig te zien

Plots bemerken wij in de verte een zwarte rookwolk ……

Een weinig later komt de hoofdman (allee organisator) de parking op, wij zijn kompleet…………. Onze bende zet koers richting Sprimont voor RV met de rest van de kudde.

Onderweg worden wij bijgetreden door een van onze professionele wegkapiteins “Witse” en zijne maat , ik zie dat hij er geen gras over laat groeien en hij zet direct het tempo er in, het eerste dat mij te binnen schoot “verdomme daar gaan mijn croissants” tja das het nadeel als ge vanachter rijdt , dan komt ge niet altijd eerst aan .

Op het RV punt te Sprimont waar wij notabene wel eerst waren

Plots bemerken wij onrust te midden van de restaurant gebruikers ……………
Rookwolken op de parking, …………….Een van onze FJR”s in de fik ????????
Pffffffffffffff loos alarm , tis enkel onze voorzitter die na aankomst met de rest van de bende, er al direct een pakje sigaretten doortrekt (Kan ni op met Luxemburg in het vooruitzicht )
Na de administratie en een professionele briefing over de rit en de veiligheidsaspecten door onze “snor” verdelen wij ons in twee groepen:
De snellere groep“ de bandenvreters” onder leiding van onze Julle (tja als ge u dochter uithuwelijkt aan nen banden marchant kan de lol niet op he)
En “de toeristische groep” onder leiding van de “snor” en de 5 musketi… euh wegkapiteins.

Het eerste deel van rit verloopt probleemloos, spijtig van de mist van als er af en toe een gat in viel kon men zien dat de organisatoren nog tijd nog moeite hadden gespaard om ons langst de mooiste plekjes van de Ardennen te leiden.
Na een zeer ontspannen begin voegen wij ons bij de snelle groep die ons al zit op te wachten op het eerste terras voor een warm of koud drankje.
Bijgepraat zetten wij onze weg verder voor het tweede gedeelte.
Ergens onder een brug gaat een van ons groepje onderuit op een slijklaag, gecamoufleerd door een laaghangende tak

Na wat herstellingwerken ten velde zetten wij verder koers richting Ouren om ons buikje te vullen.
Ter plaatse bemerken wij een mooi restaurant met een hoger liggend terras waar wij culinair worden verwend met delicatessen zoals Strame voorzitter euhhh max.

Toch kan een Duitser me ni verkroppen dat wij na 60 jaar zijn vaderland binnenvallen

Na al die comotie vertrekken wij richting Luxemburg om onze stalen rossen te voorzien van brandstof en onze voorzitter van sigaretten.

Verder verloopt onze rit tot aan de Floreal vlekkeloos, zelfs de zon is van de partij en de temperaturen lopen al snel op tot 20 graden en meer.
Op het terras van de Floreal wordt onze voorzitter nogmaals onder zijn duiven geschoten door de eigenaar van de zaak die toch wel op de proppen komt met “gratis” hesjes voor alle deelnemers van de Snorryrit.

Moet wel zeggen dat de kwaliteit van onze clubhesjes niet kan geëvenaard worden.

Terug op onze moto’s voor de laatste etappe richting Sprimont, prachtige landschappen zoeven ons voorbij.
Op de parking van de AC slaagt kobeloi er zelfs in om een nagel te vinden en in zijn band te drijven voor een cursus bandenherstelling ter plaatse.

Deze wordt deskundig uitgevoerd door onze stramme max (ah nee da was het middageten)

Na de groepsfoto,de verhalen van onderweg en een prachtige dag, vertrekt iedereen terug huiswaarts.
Snorry en medewerkers bedankt het was af, wegkapiteins proficiat voor een geslaagde begeleiding, Francois fotograaf van dienst, Julle om ons altijd te snel af te zijn geweest, Copantwerp om de roet op te vangen van de dieselmotor Thunderace.
Aan allen bedankt voor een prachtige geslaagde dag.