Waar is de tijd heen dat we nog gewoon met onze straatmotor naar het circuit reden en ons vervolgens rot amuseerden? In amper een paar jaar tijd hebben we ons laten wijsmaken dat we slicks, bandenwarmers, een bestelwagen, tanksysteem, gereedschapskar, compressor en nog meer van dat absoluut moeten hebben alvorens we ons op een circuit wagen. Het resultaat is dat de circuits ingepalmd lijken te worden door pseudo-racers.
Als reactie op dit fenomeen organiseren we samen met de Motorsportschool Zolder de Utlieme circuitdoop: een intimidatieloze initiatie op de gesloten omloop, onder begeleiding en exclusief voor straatrijders. De regels zijn simpel: de toegang tot het domein wordt je enkel toegezegd wanneer je arriveert op een ingeschreven, straatwaardige motor op gehomologeerde banden. Daar kijkt de MR-crew nauwlettend op toe aan de poort van het circuit. Wat volgt is een ongedwongen, ontspannen introductiedag met zowel theoretische en praktische sessies onder begeleiding. Groepen worden verdeeld volgens het type motor: sportmotor, naked bike, touring & scooter. Als je er altijd al van gedroomd hebt om eens op circuit te rijden, maar dan zonder al dat hectische, opgefokte gedoe, dan is dit je kans!
Doel: Nieuwe rijders introduceren tot circuitrijden.
Waarom? Omdat rijden op een gesloten omloop gewoon te leuk is om het alleenrecht te zijn van ‘the happy few’.
Waar: Circuit van Zolder
Wanneer: Vrijdag 30 maart
Kostprijs: € 95,00
Type Motor:
1) Scooter of toermotor
2) Naked Bike
3) Sportmotor
bron en inschrijven: http://www.motorrijder.be/evenementen.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Ziet er eigelijk nog niet zo slecht uit voor wie eens op een circuit wil rijden zonder kamikaze piloten rond zich .
Grtjs Luc
circuit rijden
- witse
- Moderator
- Mijn motor is: FJR1300 AE __ 2020
- Regio: Antwerpen
- Status: Offline
circuit rijden
Wie regelmatig beweegt , sterft gezonder !!!
-
Re: circuit rijden
Dat lijkt me wel wat! Ik ga eerst ns zien of ik die dag vrij kan krijgen.
Ben met m'n Fazer al verschillende keren op circuit gaan rijden, o.a. zolder.... fijn, echt fijn!!
Ben met m'n Fazer al verschillende keren op circuit gaan rijden, o.a. zolder.... fijn, echt fijn!!
- witse
- Moderator
Heb nog nooit op cicuit gereden en zou dat wel eens willen doen ,maar heb ook al zoveel dagen dat ik op de baan ben met mijn
.
Ga het toch eens bekijken of ik ni mee kan .
Grtjs Luc

Ga het toch eens bekijken of ik ni mee kan .
Grtjs Luc
- pnobels
- 1300 cc
- Mijn motor is: FJR1300 A __ 2013
Ik heb me in ieder geval al ingeschreven
Zo'n kans kun je niet laten liggen. Tenminste al ene FJR on the track
Voor de geinteresseerde, ik zou niet te lang wachten. Ze zijn op andere fora ook bezig...

-
Spijtig dat wij daar niet mogen aan mee doen
anders met veel plezier op dat prachtig circuit
Groetjes Rudy

Groetjes Rudy

- pnobels
- 1300 cc
- Mijn motor is: FJR1300 A __ 2013
Precies niet veel interesse?
- witse
- Moderator
Ik eigelijk wel maar er staat al zoveel op mijn programma dat ik keuzes moet maken
. Soms moet er ook nog gewerkt worden en ik kan niet alle dagen rijden , spijtig genoeg
Amuseer je maar die dag .
Grtjs Luc

Amuseer je maar die dag .
Grtjs Luc
-
spider schreef:Spijtig dat wij daar niet mogen aan mee doenanders met veel plezier op dat prachtig circuit
![]()
Groetjes Rudy
gij moogt just nog meedoen met de snelle manne

gij gaat daar die mensen de daver op het lijf jagen

ik ben pas een week terug van een 4 daagse in almeria ( circuit)!
voor zij die hun eerste stappen willen zetten richting circuit zou ik zeggen " doen"
'k wil diezelfde mensen meteen waarschuwen; als je ervan heb geproeft en het heeft gesmaakt, dan kan het tot een verslaving leiden, ik heb het allemaal zelf voorgehad!
veel plezier en hou hem met de wielen aan de grond!
grtz koekejo