Vijftig is te oud om met de motor te rijden ! ! !

Allerlei onderwerpen die niet specifiek onder een andere rubriek kunnen ondergebracht worden.
Plaats reactie
FJR-Freak Max
Site Admin
Site Admin
Mijn motor is: FJR1300 AS __ 2020 Ultimate Edition
Regio: Vlaams-Brabant
Status: Offline

Vijftig is te oud om met de motor te rijden ! ! !

Bericht door FJR-Freak Max »

Onderstaand artikel is een citaat van op "De MotorSite.be

‘Vijftig is te oud om met de motor te rijden’ :o :shock:

Volgens de Vlaamse advocaat Paul Thomas kunnen vijftigplussers beter niet meer met de motor op de weg komen. Meester Thomas deed die uitspraak tijdens een zitting van de politierechtbank in Kortrijk.

Thomas verdedigt er een dame die twee jaar geleden betrokken was bij een ongeval waarin een 52-jarige motorrijder om het leven kwam. Opmerkelijk is dat advocaat Thomas zelf een ex-motorrijder is en naar eigen zeggen dus uit ervaring spreekt. “Ik ben zelf 61 jaar en ik ben met motorrijden gestopt omdat ik niet meer zelfverzekerd genoeg was. Zeker als je niet elke dag met de motor rijdt, moet je op een bepaald moment je beperkingen durven te erkennen. Als je ouder wordt, reageer je niet meer zo snel als iemand van achttien. Het ongeval werd deels veroorzaakt doordat het slachtoffer panikeerde toen hij de auto van mijn cliënte op zich zag afkomen”, aldus de 61-jarige advocaat.

Uit onze ervaring weten we dat veel vijftigplussers een stuk beter met de motor rijden dan achttienjarigen die stijf staan van de adrenaline. In plaats van vijftigjarige motorrijders van de weg te bannen formuleren wij dan ook graag een tegenvoorstel: advocaten die de leeftijd van zestig jaar bereikt hebben kunnen maar beter niet meer pleiten in de rechtbank. Vanaf dan komt er blijkbaar toch alleen nog maar onzin uit.
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

Afbeelding
jantje2
Clublid
Clublid
Mijn motor is: FJR1300 AS __ 2013
Regio: Antwerpen

Re: Vijftig is te oud om met de motor te rijden ! ! !

Bericht door jantje2 »

Ik ga hier niet te veel woorden aan vuil maken, maar volgens dat stukske advocaat ben ik bijna 15 jaar over datum.
Ik moet hier nog bijzeggen dat ik die laatste 10 jaar zoveel meer plezier aan het motorijden heb gehad als ooit daarvoor!! :evil: :oops: :evil:
Een Dag Niet Gelachen Is Een Dag Niet Geleefd

Sarolea Blauwe vogel-Suz T20 Super Six X6 Hustler-BSA Lightning 650-Norton 850 Commando-Norton Wasp 850-Honda CBR 900 RR-Yam Fazer1000-Yam FJR1300 AS 2006 FJR1300 AS 2013
dzjiepie

Bericht door dzjiepie »

Tararaaaaaaaaaa en autobestuurders van 70+ dan?
70 km op de autostrade ................ levensgevaarlijk :evil:
En ze zijn niet alleen op de autostrade gevaarlijk.
Laten we niet vergeten:
Telefonerende mama's met loszittende kids op de achterbank.
Oostblok chauffeurs die dansen achter hun stuur.
Koekblikracers van 18 met een honkbalpet achterstevoren op hun hoofd.
Kuddes wielertoeristen die voor niemand uit de weg gaan.
Schoolgasten die 3 breed naar school fietsen.
Vertegenwoordigers die bellen, boterhammen eten, hunne GPS in de gaten houden, en zitten schrijven tegelijk?
Ik ben ook vertegenwoordiger, maar ................. op deze punten ben ik onschuldig .............. echt waar!!
Wie vult er aan???????????????

Waarom ....................... wordt er nu campagne gemaakt dat WIJ motorrijders" ons niet mogen laten verrassen?"

....................... ben ik nu te dom, of zijn die gasten nu slim?????
den boete

Bericht door den boete »

Nog vijf jaar, dan ben ik ook buiten vervaldatum ;-)
Ik ken veel mensen van 60+ waar de jongeren veel van zouden kunnen leren.
witse
Moderator
Moderator
Mijn motor is: FJR1300 AE __ 2020

Bericht door witse »

Demente mensen moeten ze niet in de rechtbank laten plijten ,die weten blijkbaar niet wat ze zeggen . Omdat er eentje met zen koekblik iemand van 52 met een motor omver rijd zou deze laatste onbekwaam zijn . Begrijpe wie het begrijpe kan :evil:

Grtjs Luc
Wie regelmatig beweegt , sterft gezonder !!!
Eddy K

Bericht door Eddy K »

ik viel ook achterover als ik dit zag staan in de krant. Dat alle middelen goed waren om iemand te verdedigen was al bekend maar deze pipo gaat toch wel héél ver. Betwijfel of hij wel ooit een motor van dichtbij gezien heeft.
'T Ghentse Stropke
Clublid
Clublid
Mijn motor is: FJR1300 __ 2003
Regio: Oost-Vlaanderen

Bericht door 'T Ghentse Stropke »

Hallo Makkers,

Oei, :o zal ook bijna moeten stoppen als het zo is....

ja,Advokaten weten nu éénmaal alles van alles.Ze mogen pleiten voor eender welke zaak,ze weten alles beter of de mensen die er bijwaren betrokken.Van elk voorval waar ze zelfs niet eens terplaatse waren,maar ze weten er alles van.In dit voorval:Leeftijd speelt daar voor theoretische uitspraken misschien wel een rol in,maar praktisch is het heel wat anders.Ken mensen die er op zeventig beter uitkomen of mensen van 40.Autorijden,motorrijden enz....staat niet een leeftijd op.Een vriend van mijn vader is 74 jaar en gaat nog dagelijks naar het fitnesscenter om met de gewichten te gaan spelen,en letterlijk hij speelt nog met tientallen kilokes.Zou er mij zelfs niet willen met meten als je mij begrijpt.Het zijn misschien de uitzonderingen maar ze zijn er toch.Dus leeftijd hangt van persoon tot persoon af.Weet één zaak,dat je met ouder wordt veel meer inzicht krijgt wat veiligheid betreft.En als ik daar bovenop de maandagskrant open ,zie ik al direct na elk weekend jongeren die zijn betrokken in zware verkeersongevallen en niet mensen van rond de vijftig !

Groeten,
Laat de zon schijnen voor ieder ander mens,dan zal ze steeds schijnen voor uzelf.
' Mein Gensch es oenvervalst Gensch'
roger2fjr

Bericht door roger2fjr »

ik sluit mij aan bij de andere reactie's
ik denk zelf dat die man nog nooit met een motor gereden heeft ja of nu wel wil proberen zonder lessen te volgen
dan weet je wet ook wel stommerik die gaan ons wat vertellen. Ik rij regelmatig bij ons in de club mc-Achel
den Rik is 73 jaar en gaat nog wekelijks mee wie doet hem na

Roger
incognito
250 cc
250 cc
Mijn motor is: Andere

Bericht door incognito »

Een eenzame man die veel aandacht nodig heeft.Spijtig genoeg een ex-motorrijder.

Max,hebben wij ooit is niet iemand bij de fjrclub gehad die tot zijn 72 heeft meegereden.
Hij had jaren in de ronde van Frankrijk als motard meegereden.
Lion was zijn nick als ik me nog goed herinner

Bericht door Dolf »

Wie die advocaat kent mag hem gerust uitnodigen voor een toeristisch ritje rijplezier in de Ardennen.
Hij moet wel zijn zwart kleed dragen. We zullen dat eens doen wapperen . . . en de rest ook ! ! ! Ik ben er al 61.
Beroepshalve heb ik er destijds enkele jaren van op korte afstand mee samen gewerkt.
Als je nu spreekt van onzin uitkramen, wel die mannen kennen er wat van. Daarom zijn het niet allemaal grote broodverdieners. ! ! !
Plaats reactie