MRV-2 cursus

Plaats reactie
Dolf
Status: Offline

MRV-2 cursus

Bericht door Dolf »

Beste club – en forumleden

In het verleden werden door het bestuur reeds enkele MRV – cursussen motorrijvaardigheid georganiseerd.
Dit jaar hebben wij geopteerd om twee cursussen te laten doorgaan, namelijk de MRV-2 en de MRV-3.
De MRV-3 cursus zal echter later op het jaar aan bod komen.

Laten we het nu vooral hebben over de "MRV-2" cursus die wij hebben voorzien op

...................................... Zondag 10 april 2011

Opgelet: Om organisatorische redenen is de cursus slechts toegankelijk voor 12 personen.
................Dus zeer vlug inschrijven is de boodschap

De MRV-2 betreft een dagcursus waarbij motorbeheersing centraal staat en dit voor elke motorrijder en elk type motor, ongeacht de ervaring die je hebt..Na een stevig ontbijt, worden de verschillende aspecten van het motorrijden zowel theoretisch als praktisch benaderd.
Op basis van een aantal praktische oefeningen worden de elementaire technieken toegelicht en aangeleerd. De oefeningen worden zodanig opgebouwd dat u in alle veiligheid uw grenzen leert verleggen.
Hiervoor beschikken wij over een volledig afgesloten terrein met theorielokaal voorzien van al de nodige nutsvoorzieningen.

Indeling:

De groepen worden verdeeld volgens type motor, ervaring en niveau van de cursist zodat u steeds in een groep terecht komt waar u zich thuis voelt. Om u de maximale ondersteuning te kunnen geven beperken wij de groepen tot 4 cursisten per instructeur.

Theorie:

Hierin komen aspecten zoals veiligheid en algemene motorkennis aan bod. Tal van nuttige tips zullen u helpen om op bepaalde momenten de juiste beslissing te nemen in het verkeer.
Ook wordt aandacht besteed aan de invloed van snelheid, zithouding, inhalen, rijden in groep, plaats op de weg, remtechniek en het rijden van veilige en ideale bochtenlijnen.

Praktijk:

Stapsgewijs worden de besproken technieken aangeleerd op het oefenterrein. Door het opbouwende karakter van de oefeningen zal u snel meer vertrouwd geraken met de techniek en uw machine beter leren beheersen. Van bij aanvang van de oefeningen zal u merken dat met de juiste techniek de motor beter te controleren is en moeilijke manoeuvres toch vlot kunnen worden uitgevoerd. Snelheid is in dit onderdeel van de cursus van ondergeschikt belang, de nadruk wordt gelegd op het correct handelen en uitvoeren.

Openbare weg:

Als afsluiter wordt er een rondrit voorzien op de openbare weg. Hierin zullen de aangeleerde technieken in de praktijk worden gebracht. Na de rondrit is er nog een algemene evaluatie voorzien met uitreiking van een certificaat dat bij een aantal verzekeringsmaatschappijen wordt aanvaard om korting te verkrijgen.

Dag schema:

Tijdspanne cursus :1 dag (08.45 u tot 18.00 u)

Normale Prijs : € 125 (incl Ontbijt – Koffie en frisdrank)
: alle prijzen zijn incl BTW

Wat kost u deze cursus als "Clublid" :€ 125 – 20% = € 100

Wat kost u deze cursus als "forumlid" :€ 125 – 10% = € 112,5

De inschrijvingen kunnen vanaf nu beginnen. Wie eerst is is eerst
Wacht niet te lang, er zijn maar 12 plaatsen om in te vullen :!:

Deelnemers:

01. Gert :D Voldaan
02. Johnny ( wegens omstandigheden belet)
03. dzjiepie :lol: voldaan
04. Terdonkske :lol: voldaan
05. Monique (Fazerke) :lol: voldaan
06. stsjan :lol: Voldaan
07. StefaanH :lol: Voldaan
08. Vliegemans + Wezemans :lol: voldaan
09. Patrik (Varadero) :lol: voldaan
10. Marleen (Cagiva) :lol: voldaan
11. josvandijck :lol: voldaan
12. .....

:sign13: Vergeet wel de betaling van deze cursus niet over te maken naar onze FJRijders rek: 734-0194589-16 en dit voor uiterlijk 04 april zodat je deelname verzekert is :evil5: :salut:
gert

Re: MRV-2 cursus

Bericht door gert »

Voila ze al ingeschreven :D ga nog wat bijleren om mijn moto beter te beheersen en misschien de fouten dewelke ik al jaren onwetend maakt eruit te krijgen (als't nog lukt) . Wie gaat er nog mee da ikke daar ni alleen sta ;)

Mvg Gert :D
johnny
Moderator
Moderator
Mijn motor is: FJR1300 AE __ 2018
Regio: Limburg

Bericht door johnny »

Ik ga ook mee Gert :D
dzjiepie

Bericht door dzjiepie »

Iets bijleren ........ of misschien wel iets afleren, kan nooit kwaad.
Ik ben erbij. Dit wordt waarschijnlijk mijn eerste kans om jullie te ontmoeten.

Tot dan.
terdonkske
1300 cc
1300 cc
Mijn motor is: FJR1300 AS __ 2015

Bericht door terdonkske »

Helaba,

Weilie gaan ouch mee , éné Fjr en éné fazer .
Is al effe geleden sinds mijn ongeluk dat ich nog gereden heb , dus bij deze hoop ik weer terug wat vertrouwen en kennis op te doen .

Grzt Patrik en Monique :cool:
Suzuki GS 750 / Kawasaki GPZ 1100/Yamaha FJ 1100
Yamaha Fjr 2007 simpley the best/ Yamaha Fjr 2010 still simpley the best
Yamaha Fjr AS 2015 the best you can get
stsjan
500 cc
500 cc
Mijn motor is: FJR1300 A __ 2013
Regio: Maak uw keuze

Bericht door stsjan »

zet den deze er ook maar bij op
groeten
Jan
StefaanH
Clublid
Clublid
Mijn motor is: FJR1300 A __ 2013
Regio: Antwerpen

Bericht door StefaanH »

Als er nog plaats ik zou ik ook graag meegaan. Bij deze zou ik als nieuwkomer ook iedereen van harte willen begroeten, zowel op het forum als in de club. :cool:

Doei,

Stefaan

P.S. Ik heb om rap te zijn al betaald :mrgreen:
Historiek: Honda CM 125 T (1979); Honda CX 500 C (1980); Honda VF 1100 C (1985)(occ 1983); Honda Magna 650 (2007)(occ 1986); Honda CBF 1000 A (2010)(occ 2009); Yamaha FJR 1300 A (2010); Yamaha FJR 1300 A (2013)
terdonkske
1300 cc
1300 cc
Mijn motor is: FJR1300 AS __ 2015

Bericht door terdonkske »

Hallo Stefaan ,

Als bestuurslid heet ik je namens alle bestuurs en clubleden van hartelijk welkom bij onze club .
We hopen je zo vlug mogelijk te ontmoeten en zoals we kunnen zien zou je al graag meegaan naar de MRV cursus .
Daar u volgens ik kan lezen je het lidgeld al overgemaakt hebt zal dat géén enkel probleem zijn , en wordt je naam op het lijstje toegevoegd .
Nogmaals zeer welkom in onze club , waar den FJR en eveneens onze clubleden hoog in het vaandel worden gedragen .
Je zult zien dat je in een gezellige en zotte bende bent terecht gekomen en waar je géén spijt van zult krijgen .
Pluis op het gemak ons forum na , waar je een schat aan informatie kunt vinden .
Heb je vragen of dergelijk zet het op het forum en je zal zien dat er onder onze clubleden heel wat techneuten zitten , die je zo goed als het kan je vragen zullen beantwoorden .
Voor het reilen en zeilen van onze club zal onze secretaris den Dolf je zo vlug mogelijk en hartelijk verwelkomen .

Groetjes Patrik ;)
Suzuki GS 750 / Kawasaki GPZ 1100/Yamaha FJ 1100
Yamaha Fjr 2007 simpley the best/ Yamaha Fjr 2010 still simpley the best
Yamaha Fjr AS 2015 the best you can get
FJR-Freak Max
Site Admin
Site Admin
Mijn motor is: FJR1300 AS __ 2020 Ultimate Edition
Regio: Vlaams-Brabant

Bericht door FJR-Freak Max »

Hallo Stefaan,

Zoals onze materiaalmeester reeds schreef heten we je van harte welkom op ons FJRijders forum en bedanken we je voor het vertrouwen om je reeds als clublid te hebben ingeschreven :notworthy:
Ondertussen heb ik je al toegevoegd aan de deelnemerslijst en heb je het voorrecht om te kunnen genieten van de volle 20% korting die je zal toegekend worden als een volwaardig clublid van de FJRijders :cheers: :headbang: :thumbright:

Groetjes en nogmaals welkom bij deze fantastische bende FJRijders :salut:

Max :cool:
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

Afbeelding
josvandijck

Bericht door josvandijck »

Als ik zo hoor van Witse ben ik bijna verplicht om mijn rijkunst bij te schaven :mrgreen: ,als ik teminste wil meerijden met die straffe manne. :mrgreen: Dus bij deze zou ik mij graag inschrijven voor de MRV 2 cursus.
Als ik de overschrijving doe is dit in orde zeker??Gr Jos
Plaats reactie