Touring wat een pechdienst

Allerlei onderwerpen die niet specifiek onder een andere rubriek kunnen ondergebracht worden.
fjrmarcel
Clublid
Clublid
Mijn motor is: FJR1300 AS __ 2014
Regio: Oost-Vlaanderen
Status: Offline

Re: Touring wat een pechdienst

Bericht door fjrmarcel »

Lucske misschien kunt u dit eens op het MAG forum plaatsen, ze maken er toch reclame voor.
Conclusie VAB en Touring vallen af wat shiet er nog over, eigen verzekering ?
Ik was nochthans zinnens mij bij VAB aan te sluiten via Mag maar zal er nog wel een keertje over slapen.
Only after the last tree has been cut down
Only after the last river has been poisoned
Only after the last fish has been caught
Only then will you find
That Money cannot be Eaten
terdonkske
1300 cc
1300 cc
Mijn motor is: FJR1300 AS __ 2015
Regio: Limburg

Bericht door terdonkske »

@ Marcel ,

Ik heb dat voorval van mij op verschillende forums gezet eveneens op MAG .
Zo ziet ge maar of het nu Touring is of VAB tis allemaal bullshit . Geld ontvangen en beloven maar dan ....

@ Luckske,

Te hopen dat alles in orde komt met jullie en de motor .
Veel sterkte ..

Grzt Patrik en Monique
Suzuki GS 750 / Kawasaki GPZ 1100/Yamaha FJ 1100
Yamaha Fjr 2007 simpley the best/ Yamaha Fjr 2010 still simpley the best
Yamaha Fjr AS 2015 the best you can get
witse
Moderator
Moderator
Mijn motor is: FJR1300 AE __ 2020
Regio: Antwerpen

Bericht door witse »

Wij hebben 2 jaar geleden een klapband gehad in Frankrijk op de autosnelweg , 2 reisgezellen , waar wij toen 5 dagen op verlof mee hadden geweest, zijn toen rustig doorgereden en hebben ons laten staan . Een vriendelijke Franse motorrijder heeft ons toen geholpen zodat we toch tot aan een garage geraakt zijn. Daar bleek de band niet meer te herstellen. Dan maar VAB gebeld , ze hebben eerst geprobeert om een nieuwe band te laten brengen en plaatsen maar op een maandag werken ze blijkbaar niet in Frankrijk. Na een uurtje terug telefoon gekregen dat ze een takeldienst stuurde die vanuit Bastonge ondertussen al vertrokken was . Toen die mens is aangekomen FJR op de remork , koffers in de jeep en wij erbij. Die mens heeft ons thuis aan de deur afgezet en ik heb daar geen euro moeten voor betalen , had een reisverzekering voor een heel jaar bij VAB . Wij hebben dus wel een goede service gekregen , en dat mag dan ook eens gezegt worden .

Grtjs Luc
Wie regelmatig beweegt , sterft gezonder !!!
fjrmarcel
Clublid
Clublid
Mijn motor is: FJR1300 AS __ 2014
Regio: Oost-Vlaanderen

Bericht door fjrmarcel »

witse schreef:Wij hebben 2 jaar geleden een klapband gehad in Frankrijk op de autosnelweg , 2 reisgezellen , waar wij toen 5 dagen op verlof mee hadden geweest, zijn toen rustig doorgereden en hebben ons laten staan . Een vriendelijke Franse motorrijder heeft ons toen geholpen zodat we toch tot aan een garage geraakt zijn. Daar bleek de band niet meer te herstellen. Dan maar VAB gebeld , ze hebben eerst geprobeert om een nieuwe band te laten brengen en plaatsen maar op een maandag werken ze blijkbaar niet in Frankrijk. Na een uurtje terug telefoon gekregen dat ze een takeldienst stuurde die vanuit Bastonge ondertussen al vertrokken was . Toen die mens is aangekomen FJR op de remork , koffers in de jeep en wij erbij. Die mens heeft ons thuis aan de deur afgezet en ik heb daar geen euro moeten voor betalen , had een reisverzekering voor een heel jaar bij VAB . Wij hebben dus wel een goede service gekregen , en dat mag dan ook eens gezegt worden .

Grtjs Luc
Goed geschreven Lucske, daar zal ik ook rekening mee houden in mijn besluit.
Alles heeft zijn goede en slechte kanten, misschien heeft het ook te maken wie er achter de telefoon zit.
Only after the last tree has been cut down
Only after the last river has been poisoned
Only after the last fish has been caught
Only then will you find
That Money cannot be Eaten
Lucvh

Bericht door Lucvh »

Kan enkel maar van goede ervaringen spreken met Touring.

29 jaar geleden lid geworden na autopech.
Onze derde auto heeft bij manier van spreken meer km afgelegd op de takelwagen van touring dan op de weg.
Steeds vervangwagen beschikbaar zonder problemen.
Huidige auto 2x pech en ter plaatse door pechverlener opgelost na ophalen van een wisselstuk bij garage.

Sinds 2003 ook aangesloten met motor als 2de voertuig.
Met eerste motor serieuze pech op A6 in Duitsland.(benzinepomp defect) Touring gebeld en na 45 min Adac ter plaatse,
kon niet ter plaatse hersteld worden dus takelwagen op en bij plaatselijke dealer afgeleverd. Wachtend op diagnose van defect belde touring ons op met de vraag of we al zicht hadden op de situatie. Op dat moment nog niet dus gingen ze later terugbellen. Ze gingen ondertussen indien de motor dezelfde dag niet kon hersteld worden voor ons op zoek gaan naar een hotel in de buurt en zorgen voor vervoer. Was gelukkig niet nodig, motor was juist hersteld toen ze even later opnieuw belden om te informeren. Alles Ok. 4 uur later dan voorzien in hotel toegekomen die verwittigt was van onze vertraging. Verder een zorgeloze en mooie vakantie gehad.

Met Fjr lekke band achteraan, na telefoontje werd takelwagen gestuurd die mij naar een bandencentrale bracht, die mij dezelfde dag niet verder konden (wilden) helpen, ondanks dat ik wilde wachten. Moest moto maar achterlaten tot volgende dag. Chauffeur had dat gesprek opgevangen en stelde voor om motor terug op te laten en naar een andere bandencentrale te brengen. Nadat hij de centrale had verwittigd heeft hij mij een 15 km verder afgezet aan een andere bandencentrale na er zich van vergewist te hebben dat ze me daar wel degelijk verder konden helpen.

Groetjes Luc

Idem als Witse, een reisverzekering voor gans het jaar, 2 voertuigen pechverlening en reisbijstand
TOMH

Bericht door TOMH »

Ik werk nu reeds meer dan een jaar in een depanage- en repatriëringbedrijf, en moet zeggen dat het ,vooral in het seizoen, onmogelijk is om overal direct bij iedereen ter plaatse te staan.

Indertijd heb ik een maand gewacht eer m'n eerste FJR vanuit noord-west-Spanje terug in België was, 'k moet toegeven.. ik heb er van wakker gelegen..

maar nu ik het wereldje ken, kan ik enkel maar iedereen geruststellen:
"het neemt wat tijd, maar alles komt op zijn plooi"
er zit daar een grote organisatie achter met veel tussenpersonen en dat kan inderdaad wat verwarring :scratch: opleveren.
in het drukke vakantieseizoen staat de telefoon er roodgloeiend :cussing: , dus kan niet iedereen direct op zijn wenken bediend worden.
mijn taak bestaat er in ,als alles beslist en geregeld is, de voertuigen vanuit het buitenland tot aan de garage of eigenaar in België te brengen :angel7:

Tom
edje
Clublid
Clublid
Mijn motor is: FJR1300 AS __ 2015

Bericht door edje »

Oei Luc,
dat ziet er niet zo best uit. Gelukkig hadden jullie beiden niets.

Grtjs
:razz: :razz: :razz:
FJR 1300 Tech Graphite
yamaha

Bericht door yamaha »

Ik begrijp dat men niet kan geholpen worden in enkel minuten.
Wat me vooral stoort is dat de tussenpersoon bij het eerste contact omstreeks 15u meld dat ze terug contact zal opnemen zodra ze iets meer weet en dit na ruim 4u nog niets had laten weten.
Zelf een 4-tal keren (zowat ieder uur) terug gebeld en telkens iemand anders aan de lijn.
Hadden ze me gebeld en gemeld dat het 4 à 5 uren kon duren had ik gewoonweg gewacht.
Nu stonden we daar en voelden ons op den duur aan ons lot overgelaten.
Bij het laatste telefooncontact gemeld dat de hulp van de AA niet meer hoefde en dat we zelf dat motor gingen veilig stallen en terug keren naar België.
Een aantal jaren terug eveneens gebruik gemaakt van de VAB toen we in de UK zaten, kregen toen behoorlijk snel de melding dat het een 2-tal uren ging duren voor er hulp ging opdagen.
Diezelfde avond kregen we nog telefoon van hen toen we in de pub zaten te eten met de vraag of alles goed was verlopen. Dat vond ik toen wel een goede service.
yamaha

Bericht door yamaha »

fjrmarcel schreef:Lucske misschien kunt u dit eens op het MAG forum plaatsen, ze maken er toch reclame voor.
Conclusie VAB en Touring vallen af wat shiet er nog over, eigen verzekering ?
Ik was nochthans zinnens mij bij VAB aan te sluiten via Mag maar zal er nog wel een keertje over slapen.
Staat intussen op het forum van MAG.
incognito
250 cc
250 cc
Mijn motor is: Andere

Bericht door incognito »

@ Tom H

Wat overal aan bod komt zijn de loze beloften die gedaan worden, :evil: dit om de klant te sussen.
Niemand met een beetje empatie zal iemand kwalijk nemen dat hij niet onmiddellijk kan geholpen worden.
Dat het uren kan duren voor mij geen enkel probleem ,MAAR ZEG HET DAN en doe geen beloften die je niet kan waarmaken.Beroepshalve is dit voor mij dagelijkse kost.Wees eerlijk tegen de klant.
Luc,wat jou is overkomen verwonderd mij totaal niet bij VAB.Iets dergelijks meegemaakt toen ik nog een auto had.
Was toen nog lid van test aankoop,klacht ingediend bij deze.Geen gevolg,zoals je weet werken test aankoop en VAB ook samen.
Wat ik al jaren doe is nooit bij een grote logge instelling verzekeren of wat dan ook.Liever iets meer betalen bij een kleinere die meer service geven.Mijn makelaar is dag en nacht bereikbaar ,via hem een bijstandsverzekering.
Goed en goedkoop zijn op het einde van rit dure koop.

i don't drive my bike for pushing up my status ,but to get there
Plaats reactie