Hierbij heb ik toch enkele vragen en bedenkingen betreffende het Touring assistence hulppakket .
In ieder geval ben ik een zeer ontevreden klant en denk ik zelfs aan het opzeggen van lidmaatschap ,daarbij zal ikzelf mijn verhaal betreffende het probleem op elk motorforum plaatsen zodat iedere motorijder zich van dit probleem bewust geraakt en twee keer nadenkt voor men iets afsluit met touring . Betalen goed en wel , maar owee als ge iets aan de hand hebt.
Hierbij volgt mijn verhaal dewelk ik kan staven vermits er nog een andere motorijder bij was .Deze persoon is ook lid van Touring en had ook zijn bedenkingen omtrent dit voorval .
Op maandag 12 juli 2010 zijn we vertrokken voor een vakantie naar Frankrijk , rond de klok van zeven uur ’s avonds hadden we een rustpauze in Chateaudun . Daar merkte mijn vrouw op dat ik een snapje in de achterband had . Dus géén probleem effe bellen naar Touring . Na alle gegevens en Nummerplaat doorgegeven te hebben zouden ze me terug contacteren . Intussen reeds half negen ’s avonds kreeg ik terug een belletje dat het niet meer mogelijk zou zijn maar dat ze morgenvroeg om half negen me zouden komen helpen . Na ’s morgens nog eens een telefoontje naar touring gedaan te hebben was de depannagewagen om negen uur daar .
Geen probleem zei die man , twee kilometer verder is een motogarage , daar aangekomen was de garage dicht wegens sluitingsdag . Dus weer maar achter die depannage wagen aan tot aan zijn garage drie kilometer verder . Deze persoon ging contact opnemen met touring voor het verder te bekijken .
Intussen na zelf vijf of zes keer zelf naar touring te bellen ,waar ze de betreffende contactpersoon maar niet konden doorsschakelen , kreeg ik omstreeks de klok van bijna 11.00 u ’s middags die Dhr Luka aan de lijn. Hij vroeg me wat het probleem was , dus nogmaals uitgelegd dat ik van maandagavond 19.00 u tot nu dinsdagmiddag 11.00 u nog altijd aan het wachten was op een oplossing voor de moto .Toen hij het woord moto hoorde vroeg hij : Hoe een moto , hier staat een auto opgeschreven als voertuig . Ik zeg , ze hebben me wel 20 keer mijn nummerplaat gevraagd , en nu komt gij af met een auto . Na vele vijven en zessen ging hij me terug bellen voor een oplossing .
Het enige wat ik verlangde was een bijstand naar een motowinkel of het nu Yamaha of Kawasaki of eender welk merk voor een nieuwe achterband , zo moeilijk kon dat toch niet zijn .
En inderdaad na een uurtje , was toen reeds 12.00 u , een belletje van touring .
Daar het woensdag 14 juli 2010 nationale feestdag was zouden ze mijn motorfiets op donderdag 15 juli ’s morgens mijn motorfiets ophalen en terug brengen op vrijdagmorgen den 16 juli 2010 . Bij dit te horen was ik in alle staten , dat ik vroeg aan die meneer of hij dat normaal vond . En volgens hem was dit normaal . Van woede heb ik de telefoon neergelegd .
Dan zijn we om 13.00 u richting Blois vertrokken op een slakkegangetje , daar aangekomen rond de klok van 14.00 u , heb ik de eerste beste motorijder die ik zag tegen gehouden en mijn probleem uitgelegd , waarbij deze vriendelijke motorijder me naar een officiële Yamahadealer bracht op amper 5 min rijden . Daar aangekomen mijn probleem uitgelegd en om half drie in de namiddag lag er een nagelnieuwe band op . En dat op een klein uurke tijd .
Als dat de service is van touring hoeft het voor mij niet meer .
Dan nog even over de bijkomende kosten van overnachting wat niet was voorzien en een dag minder in het huurhuis waar we wel voor betaald hebben . Dan praten we nog niet over al dat leed en ellende wat touring ons heeft aangedaan , als ik hun had moeten geloven zouden we vijf dagen vakantie aan onze neus laten doorgaan . En dit na zoveel jaren lidmaatschap.
Voor mij hoeft het niet meer , ik verwacht van jullie een degelijk antwoord , zoniet zal ik rondkijken voor een andere oplossing, er zijn er genoeg .
Wat touring niet kon waarmaken op bijna 20 uur , hebben wij op anderhalf uur wel kunnen klaarspelen , dus daar heb ik mijn bedenkingen bij .
Groetjes Patrik

Afbeeldingen niet meer beschikbaar daar TinyPic.com niet langer bestaat
P.s Zie foto van band Metzler met ongeveer een kleine 3000 km.