Touring wat een pechdienst

Allerlei onderwerpen die niet specifiek onder een andere rubriek kunnen ondergebracht worden.
Plaats reactie
terdonkske
1300 cc
1300 cc
Mijn motor is: FJR1300 AS __ 2015
Regio: Limburg
Status: Offline

Touring wat een pechdienst

Bericht door terdonkske »

Hierbij mijn relaas met pechverhelping bij Touring .

Hierbij heb ik toch enkele vragen en bedenkingen betreffende het Touring assistence hulppakket .
In ieder geval ben ik een zeer ontevreden klant en denk ik zelfs aan het opzeggen van lidmaatschap ,daarbij zal ikzelf mijn verhaal betreffende het probleem op elk motorforum plaatsen zodat iedere motorijder zich van dit probleem bewust geraakt en twee keer nadenkt voor men iets afsluit met touring . Betalen goed en wel , maar owee als ge iets aan de hand hebt.

Hierbij volgt mijn verhaal dewelk ik kan staven vermits er nog een andere motorijder bij was .Deze persoon is ook lid van Touring en had ook zijn bedenkingen omtrent dit voorval .
Op maandag 12 juli 2010 zijn we vertrokken voor een vakantie naar Frankrijk , rond de klok van zeven uur ’s avonds hadden we een rustpauze in Chateaudun . Daar merkte mijn vrouw op dat ik een snapje in de achterband had . Dus géén probleem effe bellen naar Touring . Na alle gegevens en Nummerplaat doorgegeven te hebben zouden ze me terug contacteren . Intussen reeds half negen ’s avonds kreeg ik terug een belletje dat het niet meer mogelijk zou zijn maar dat ze morgenvroeg om half negen me zouden komen helpen . Na ’s morgens nog eens een telefoontje naar touring gedaan te hebben was de depannagewagen om negen uur daar .
Geen probleem zei die man , twee kilometer verder is een motogarage , daar aangekomen was de garage dicht wegens sluitingsdag . Dus weer maar achter die depannage wagen aan tot aan zijn garage drie kilometer verder . Deze persoon ging contact opnemen met touring voor het verder te bekijken .
Intussen na zelf vijf of zes keer zelf naar touring te bellen ,waar ze de betreffende contactpersoon maar niet konden doorsschakelen , kreeg ik omstreeks de klok van bijna 11.00 u ’s middags die Dhr Luka aan de lijn. Hij vroeg me wat het probleem was , dus nogmaals uitgelegd dat ik van maandagavond 19.00 u tot nu dinsdagmiddag 11.00 u nog altijd aan het wachten was op een oplossing voor de moto .Toen hij het woord moto hoorde vroeg hij : Hoe een moto , hier staat een auto opgeschreven als voertuig . Ik zeg , ze hebben me wel 20 keer mijn nummerplaat gevraagd , en nu komt gij af met een auto . Na vele vijven en zessen ging hij me terug bellen voor een oplossing .
Het enige wat ik verlangde was een bijstand naar een motowinkel of het nu Yamaha of Kawasaki of eender welk merk voor een nieuwe achterband , zo moeilijk kon dat toch niet zijn .
En inderdaad na een uurtje , was toen reeds 12.00 u , een belletje van touring .
Daar het woensdag 14 juli 2010 nationale feestdag was zouden ze mijn motorfiets op donderdag 15 juli ’s morgens mijn motorfiets ophalen en terug brengen op vrijdagmorgen den 16 juli 2010 . Bij dit te horen was ik in alle staten , dat ik vroeg aan die meneer of hij dat normaal vond . En volgens hem was dit normaal . Van woede heb ik de telefoon neergelegd .
Dan zijn we om 13.00 u richting Blois vertrokken op een slakkegangetje , daar aangekomen rond de klok van 14.00 u , heb ik de eerste beste motorijder die ik zag tegen gehouden en mijn probleem uitgelegd , waarbij deze vriendelijke motorijder me naar een officiële Yamahadealer bracht op amper 5 min rijden . Daar aangekomen mijn probleem uitgelegd en om half drie in de namiddag lag er een nagelnieuwe band op . En dat op een klein uurke tijd .
Als dat de service is van touring hoeft het voor mij niet meer .
Dan nog even over de bijkomende kosten van overnachting wat niet was voorzien en een dag minder in het huurhuis waar we wel voor betaald hebben . Dan praten we nog niet over al dat leed en ellende wat touring ons heeft aangedaan , als ik hun had moeten geloven zouden we vijf dagen vakantie aan onze neus laten doorgaan . En dit na zoveel jaren lidmaatschap.
Voor mij hoeft het niet meer , ik verwacht van jullie een degelijk antwoord , zoniet zal ik rondkijken voor een andere oplossing, er zijn er genoeg .
Wat touring niet kon waarmaken op bijna 20 uur , hebben wij op anderhalf uur wel kunnen klaarspelen , dus daar heb ik mijn bedenkingen bij .

Groetjes Patrik :evil: :twisted:

Afbeeldingen niet meer beschikbaar daar TinyPic.com niet langer bestaat

P.s Zie foto van band Metzler met ongeveer een kleine 3000 km.
Suzuki GS 750 / Kawasaki GPZ 1100/Yamaha FJ 1100
Yamaha Fjr 2007 simpley the best/ Yamaha Fjr 2010 still simpley the best
Yamaha Fjr AS 2015 the best you can get
Dolf

Re: Touring wat een pechdienst

Bericht door Dolf »

Hallo Patrick

Overongeveer 30 jaar terug was ik ook bij touring wegenhulp aangesloten en heb hen destijds ook moeten bedanken door gelijkaardige omstandigheden.
Ik weet nu niet of het nu nog steeds is maar destijds leverde touring geen nachtprestaties. Als ik niet mis ben is dit nu nog zo. Dus s' nachts geen hulpverlening.

Het is natuurlijk smerig hun betalende leden zo in de kou laten staan en dan na verscheidene telefonische gesprekken nog niet weten dat het om een moto gaat vind ik persoonlijk zeer erg.
Ik, geef je groot gelijk dat je die pechverleningsdienst de rug zal toekeren.

Nu sinds ik bij TW ben weggegaan ben ik aangesloten bij VAB. Die werken wel snachts en zij gaan er prat op dat ze je bij normale omstandigheden kunnen helpen binnen het uur.

Wat die mensen doen bij pechverlening grenst tot in het ongelofelijke.
Toen ik in 2007 met de moto in de ravijn belandde hebben slechts een paar telefoontjes door mijjn collega's die bij mij waren, wonderen gedaan.
Binnen de korste tijd was er een ambulance, een helicopter kwam uit de hemel gedwarrelt en bracht mij in allereijl over naar het ziekenhuis. In het ziekenhuis de beste zorgen gehad. Daags nadien stond er zoals ze mij bij VAB hedden beloofd een taxi die mij wegbracht naar de luchthaven in Nice. Daar had ik een plaats op de vlieger aan het raam. Gezien mijn linker pols was gebroken werd de zitplaats naast mij opzettelijk vrijgehouden. In Zaventem kon ik dan nog gebruik maken van een taxi die zou klaarstaan, maar daar heb ik geen gebruik van gemaakt.

Dit alles heeft mij geen rooie duit gekost. Ik had wel een jaarlijkse reisassistentie genomen en kostte mij toen nog geen 100 euro. Die hernieuw ik trouwens jaarlijks.

Nadien heb ik er ook al enkele keren beroep op gedaan en steeds binnen het uur ben ik geholpen.

Dus bekijk het maar. Moest je beslissen om bij vab let er dan op dat je je door iemand die reeds bij VAB is je laat lid maken. Zo hangt er nog een cadeautje aan vast

Tot ziens
droopy

Bericht door droopy »

Enkele weken geleden ook dikke problemen gehad met Touring verzekeringen !
Bij inschrijving van een nieuw voertuig lukte Touring er maar niet in het inschrijvingsformulier en zelfs de groene kaart in orde te krijgen.
Eerst had men bij Touring geen documenten ontvangen ( niettegenstaande de garage alles had verstuurd zoals het hoorde )
Vervolgens lukte Touring er zelfs nog in om documenten toe te sturen van een voertuig dat ik verkocht had ? Ja en je zit daar vol ongeduld te wachten ( bijna 2 weken ) op papieren………… grrrrrrrr !
Na mij eens heel druk gemaakt te hebben, heb ik uiteindelijk alle documenten ontvangen ( alles in t’ Frans ook het inschrijvingsbewijs ? )

Voor je verzekering neemt bij Touring, probeer eerst een medewerker van Touring aan de telefoon te krijgen voor een wijziging of iets dergelijks. ( Als je dit binnen de 100 pogingen lukt, wel dan kun je nog overwegen om klant te worden ( tel. 02-505.67.00 ))
Ik heb via het telefoonnummer enkel te gebruiken bij ongeval een medewerker moeten smeken om me door te verbinden en daar heb ik ook minstens 20 keer moeten voor bellen !
Ik was, en ben het ook beu :roll:
Patrick, ik kan je geen ongelijk dat je elders verzekering gaat nemen en je bent niet alleen hoor.

Grtjs, Bert ;)
TOMH

Bericht door TOMH »

Op mijn Portugal-reis in 2003 draaide mijn mijn reisgezellin haar sleutel kapot in het tankslot op een zondag, geen probleem dachten we, gewoon VTB-VAB bellen. na een vijf-tal pogingen waarbij er steeds niemand opnam, hebben we het probleem zelf ter plaatse opgelost.

2 jaar later reed ik m'n eerste FJR "totaalverlies" in het noord-westen van Spanje op een zaterdag, toen (gelukkig) direct respons en actie waarbij ik bijna dezelfde dag nog op Zaventem landde.

Tom :)
edje
Clublid
Clublid
Regio: Antwerpen

Bericht door edje »

3 weken geleden in Andorra tijdens een rondrit geconstateerd dat mijn achterband, to mijn grote verassing, aan vervanging toewas(ben met voldoende groefdiepte vertrokken, Groffe asfalt ginder!)
Dagtrip afgemaakt, 's Avonds om 18u40 zelf een plaatselijke bandenboer opgezocht en om 19u20 met een nagelnieuwe band vertrokken.
's Anderendaags zonder problemen verlof verder gezet!

Ben bij een ander reisverzekeraar dan de 2 bovenvernoemden. Heb 2 jaar geleden een kadukke schokbreker gereden in Oostenrijk. Binnen het halfuur was de depaneur ter plaatse en nog eens een kwartiertje later waren we in de plaatselijke Yam-dealer. Vervoer van en naar hotel werd geregeld en ik werd dagelijks op de hoogte gehouden van de vorderingen van de werkzaamheden. Dat het uiteindelijk 3 dagen geduurd heeft was buiten de wil van de reisverzekering.
Heb geen cent moeten betalen(wel voor de herstelling natuurlijk)

Grtjs
:razz: :razz: :razz:
FJR 1300 Tech Graphite
Fandango

Bericht door Fandango »

Wat is een ...snapje?
"Daar merkte mijn vrouw op dat ik een snapje in de achterband had ."
Is een "snapje" zoiets als " awel snap je het nu" of wat?
Ahhh dialect... :D :D :D
edje
Clublid
Clublid
Regio: Antwerpen

Bericht door edje »

Als ik het goed begrijp komt van een snapje een klappertje ;)

:razz: :razz: :razz:
FJR 1300 Tech Graphite
terdonkske
1300 cc
1300 cc
Regio: Limburg

Bericht door terdonkske »

@ Fandango en Edje ,

Als ge het niet begrijpt kijk dan naar de foto :mrgreen:
Suzuki GS 750 / Kawasaki GPZ 1100/Yamaha FJ 1100
Yamaha Fjr 2007 simpley the best/ Yamaha Fjr 2010 still simpley the best
Yamaha Fjr AS 2015 the best you can get
Fandango

Bericht door Fandango »

Awel vollia se...na snapek hem....tssss
en nee Edje....dan zou het een klapje zijn neem ik aan? :?
En als ge ooit een snapklapje kriijgt...zit je in problemen.
gert

Bericht door gert »

Gelukkig nog geen gebruik hoeven te maken van pechverhelping ; ben wel aangesloten bij VAB :D

Zo ziet ge maar dat wat solidariteit tussen motorrijders meer kan doen dan een dwaze pechverhelpingsdienst :!:

mvg Gert :D

Patrik laat het niet aan uw hart komen :D
Plaats reactie