Hallo Beste FJRijders,
Zoals jullie weten zijn we sedert augustus definitief verhuist (allee voor tenminste 5 jaar) naar Praag CZ.
Ik kan jullie zeggen dat we de verhuis goed doorstaan hebben en alles nu in orde is. Wij moeten jullie zeker nie zeggen dat het niet van het minste is om met je hebben en houwen een 1000 km verder te wonen. Dat vraagt een beetje organisatie, maar all?e da is nu achter de rug en wij zijn ondertussen al wa op onze plooien gekomen.
De wijde omgeving hebben we hier al zeer goed verkend en we hebben de weg naar de winkels, dierenarts, dokter, beenhouwer, bakker enz.... al goed gevonden.De taal is hier nie makkelijk (maar met duits en engels krijgen we alles hier voor elkaar)
Ik hoef jullie nie te vertellen dat de FJR's hier nie dik gezaaid zijn (gezien de levenstandaard)
De garage waar ik ga (offici?le Yamaha dealer) is dik in orde, de prijzen voor onderdelen zijn iets goedkoper als in Belgi? (ongeveer 10% ? 15%) enkel de werkuren (hier 8 ? 10 ?) zijn veel goedkoper.
Als jullie prijzen willen weten over bepaalde onderdelen, laat mij het weten en ik ga wel op zoek hoor dat is voor de volledige FJRijders club, dat is geen probleem (doe ik met veel plezier).
Verder kan ik zeggen dat het ons hier zeer goed gaat, vooral het vrouwke dat hier gezellig huisvrouw is en nu eens de tijd heeft om dingen te doen waar ze vroeger geen tijd voor had zoals een boek lezen en ne sjaal breien voor haar ventje

Als er mensen zijn in de club die naar Praag willen komen met of zonder motor mogen ons altijd contacteren wen wij zoeken wel een hotel of pension naar hun budget.
Het is hier wel prachtig toeren hoor met de moto. De mensen die naar hier komen met den moto kan ik een goede raad meegeven: rij in Tsjechi? zeer defensief (de mensen die hier al geweest zijn met de moto zullen dat wel kunnen bevestigen) want de moto is vrij nieuw voor hun en ze kunnen den motard niet inschatten.
WEES VOORZICHTIG EN RIJ DEFENSIEF DAT IS HIER DE BOODSCHAP!
Vele groeten Yvan & Johanita uit Praag , graag tot hoors.