Pagina 1 van 1

fjr vrijzetten naar full power

Geplaatst: 30 nov 2007, 00:27
door Harry
Ik ga binnenkort mijn inlaatrubbers vervangen door de open exemplaren maar ik had toch nog een vraagje voor de techneuten onder ons.
Er word gevraagd om een draad van de control-unit door te knippen en te verbinden met een andere. Dit zou er voor zorgen dat de toerentalbegrenzer 250tr./min. later ingrijpt. Is dit wel de juiste uitleg want ik kan me toch moeilijk voorstelen dat die extra 250tr./min. verantwoordelijk kunnen zijn voor zo'n grote vermogenstoename. Indien hier niemand kan op antwoorden denk ik er aan alleen mijn rubbers te vervangen en van het electronische gedeelte af te blijven,of het moet natuurlijk zijn dat die verandering naar de control-unit nog iets anders regelt.
In ieder geval al op voorhand bedankt om een antwoord te sturen.

Grtzzz Harry :lurk:

Geplaatst: 30 nov 2007, 13:08
door edje
Hoi Harry,
rechtsboven bevindt zich de zoekfunctie.
De uitleg en de foto's staan ergens op het forum.

http://fjrijders.net/forum/viewtopic.ph ... c&start=20


Grtjs
:P :P :P

Geplaatst: 30 nov 2007, 19:45
door Harry
Edje,bedankt voor de reactie maar kan er mij iemand uitleggen wat het doorverbinden van die draadjes juist doet ?
Indien niemand dit hier weet zal ik deze draadjes ook (omdat het zo blijkbaar hoort)wel doorverbinden
maar ik weet nu ??n keer graag wat ik daar juist mee beinvloed.
Heeft hier niemand ervaring met het plaatsen van een power commander ? Let op,ik zoek van mijn fjr geen
racemachien te maken maar als ik in de electronica ingrijp is het toch geruststellender als je weet wat er juist verandert.
En ja,ik ben een moeilijk mens als ik iets niet te weten kom dat me interesseerd.

Grtzzz Harry :banghead:

Geplaatst: 30 nov 2007, 21:22
door edje
Hoi Harry

Neem eens contact op met je (een) dealer, die zal je wel de juiste uitleg geven denk ik.
Dat is altahans mijn ervaring met mijn dealer.

Grtjs
:P :P :P

Geplaatst: 01 dec 2007, 10:41
door Peet
Harry, de antwoorden op jouw vragen interesseren mij ook wel. Als je meer te weten komt doe je mij er in ieder geval plezier mee om deze antwoorden hier neer te schrijven.
En wat ik ook al lang zou willen zien is de vermogenmeting voor en na de ingreep. Als jouw dealer een testbank heeft moet dat hem toch ook wel interesseren denk ik ! t' Is misschien een vraag waard.

Geplaatst: 01 dec 2007, 17:56
door Den Boete
Grotere keeldiameter betekend meer luchtinlaat -> meer koppel (en dus ook vermogen)
De kablagewijziging verlaat de toerentalbegrenzer, meer toeren -> meer vermogen.
Door zijn grote cilinderinhoud heeft de FJR een tamelijk vlakke koppelcurve, met die powercommander zul je wel enige koppelwinst boeken, maar of die de extra kosten waard zijn is zeer twijfelachtig.

Geplaatst: 02 dec 2007, 00:57
door Harry
Bedankt voor de reakties en ik zal uiteraard iets laten
weten als ik op mijn vragen een antwoord vind Peet !

Grtzzz Harry

Geplaatst: 02 dec 2007, 20:23
door ROCO
Hallo ,
Heeft er iemand ervaring met de power commander ,en wat is het resultaat na het plaatsen ?

Geplaatst: 02 dec 2007, 20:36
door ROCO
ROCO schreef:Hallo ,
Heeft er iemand ervaring met de power commander ,en wat is het resultaat na het plaatsen ?
Ik zou de achtervering willen vervangen ,twijfel tussen verschillende merken wp, uhlings ...
Yam heeft 60.000 km, wordt altijd met twee bereden en goed bepakt .

Geplaatst: 03 dec 2007, 08:41
door In Extremo
ROCO schreef: Ik zou de achtervering willen vervangen ,twijfel tussen verschillende merken wp, uhlings ...
Yam heeft 60.000 km, wordt altijd met twee bereden en goed bepakt .
Ik rij meestal met 2 en dikwijls (vakantie's) (over-)beladen, gewoonlijk redelijk sportief,
dus heb ik er WP's onder laten leggen.

Rijcomfort voor piloot alsook passagier is enorm verbeterd, drempels-slechte weg-wegligging,
rijgedrag is totaal nieuw en veel beter, dus ook veel veiliger als met de originele veren.
Beste 1000 ? die je aan je moto kan besteden !

WP Suspension
Postelarenweg 227
2400 Mol
014 32 37 69
link

Groetjes,
Michel