Pagina 1 van 2

bescherming tegen zout...

Geplaatst: 21 nov 2007, 20:14
door den R1 zot
Testje.....

http://www.motorstophelder.nl/anti-corrosie/index.htm

Voila, weeral nen gratis tip van den R1 zot h?. :wink:

Groetjes,

Geplaatst: 21 nov 2007, 20:46
door fjrMarcel
Over vaseline en andere glijmiddellen weet ge toch veel me dunkt :D :D :D :D :D :wink:

Geplaatst: 21 nov 2007, 20:47
door fjrMarcel
Sorry kon het niet laten :oops: :oops: :oops: :wink:

Geplaatst: 21 nov 2007, 20:52
door Copantwerp
Dit zou worden gebruikt op vliegdekschepen, bescherming van metaal tegen zeezout
Zou goed product moeten zijn


Lees meer over ACF-50

Anti Corrosion Formula
Nu als Herfst-Aanbieding in de Shop






Al meer dan 15 jaar de nummer 1 in de luchtvaart.

Stopt Corrosie v??r het begint

Tevens smerende/penetrerende eigenschappen.

Vrijwel onzichtbaar

Eenvoudig aan te brengen, eenvoudig te verwijderen

ACF-50 wordt in toenemende mate met succes gebruikt om motorfietsen te beschermen tegen corrosie, zowel oppervlakkig als ook op electrische verbindingen. In Engeland worden zelfs door motor-dealers behandelingen aangeboden -Lees verder......- :roll:

bescherming tegen zout...

Geplaatst: 21 nov 2007, 21:09
door Black SteFJR
Wel een geduldig man moet ik zeggen, maar interessant,
die Tectyl Superwax gaat die er wel blijven opzitten, op de motor, als die heel heet wordt ? en de andere produkten ?
Groetjes Steph. :wink:

Geplaatst: 21 nov 2007, 21:11
door Copantwerp
Link vergeten , bij deze


www.corrosion-control.nl :oops:

Geplaatst: 21 nov 2007, 22:00
door den R1 zot
Hey copper,

Ik weet dat de FJR nen boot is en dat ze me tegenhouden omdat ik ermee laag vlieg... maar om nu te zeggen vliegdekschepen? :D :D
Waar verkopen ze da spul trouwens?
Of hede gij een percentje misschien? :lol: :wink:

Re: bescherming tegen zout...

Geplaatst: 22 nov 2007, 01:27
door Filesurfer
Bij het aanbrengen van een bescherming tegen de inwerking van het zout op een motor moet men een onderscheid maken tussen een tijdelijke of een permanentere bescherming.
Men mag niet uit het oog verliezen dat een motor waarmee in winterse weersomstandigheden wordt gereden, als het ware wordt gezandstraald door het opspattende water. Dit pekelwater is vermengd met het vuil van de straat en heeft een schurende werking die de meeste beschermende produkten nog sneller zal verwijderen dan door (zoals in de hierboven aangehaalde test) gewoon in de regen te hangen. Meestal komt de motor ook meer dan een keer per week en met meer dan ??n literje pekel in aanraking.

Hiermee wil ik helemaal deze test niet in twijfel trekken, in tegendeel want de echte omstandigheden zijn nog heel wat belastender voor de metalen delen van de motorfiets.

Dit heeft als gevolg dat alleen de produkten die er niet met water en zeep zijn af te krijgen, echte bescherming bieden.
(Bij mijn weten wordt over ACF-50 vermeld dat het gemakkelijk met water en zeep te verwijderen is.)

In dit verband is er in de Motoren en Toerisme van de maand november een reeks artikels verschenen over het rijden in winterse omstandigheden. Deze artikels zouden door iedere 'doorrijder' moeten worden gelezen.

Als produkten die een permanente beschermlaag aanbrengen, vermelden zij de Tectyl-produkten van Valvoline :D , de Metaflux Corrosion Protection Wax en Petromark motorreiniger.

Ik gebruik sedert meerdere jaren Metaflux dat wordt aanbevolen door onder andere de Yamaha dealer uit Londerzeel.
Het nadeel is wel dat uw motor er de ganse winter zeer smerig bij staat. Het is een heel gedoe om dit produkt opnieuw te verwijderen met ontvetter. Ik doe dit niet om veertien dagen maar wacht tot na de winter.

Maar was er vorige winter geen competitie voor de vuilste motorfiets :oops: ?

Groetjes,

Filesurfer

Re: bescherming tegen zout...

Geplaatst: 22 nov 2007, 10:39
door PC800
Filesurfer schreef: ..............................................
Als produkten die een permanente beschermlaag aanbrengen, vermelden zij de Tectyl-produkten van Valvoline :D ,

Ik gebruik sedert meerdere jaren Metaflux ...............................Het nadeel is wel dat uw motor er de ganse winter zeer smerig bij staat. Het is een heel gedoe om dit produkt opnieuw te verwijderen met ontvetter. ............................
Ik gebruik al 22 jaar ML - Tectyl van Valvoline
http://www.valvoline.nl/index.asp?pagei ... ffc418641b
Eind herfst brommer schoonmaken en ALLES (ook motorblok en uitlaat) gaat in de ML-tectyl. Inderdaad ziet de motor er na ??n week zeer smerig uit. Gehele winterperiode laat ik alles zitten (en hoeft ik de motor niet te kuisen :D )
In het voorjaar haal ik alles eraf door in te spuiten met petroleum, enige minuten laten inwerken en daarna afspuiten met water. Vervolgens inspuiten met S100, enige minuten laten inwerken en daarna afspuiten met water. Brommer ziet er daarna weer als showroom-nieuw uit.

CU Ruud

Geplaatst: 22 nov 2007, 10:40
door Copantwerp
Dat spul ACF-50 "zou " enorm goed moeten zijn, heb de link zelf nog maar juist via collega's die het gebruiken (niet alleen op de majesteuse fjr :o maar ook op van die buikschuivers :lol: ) zou onwikkeld zijn voor de marine (vliegdekschepen) om al de bewegende delen (onderstel enz) van de vliegtuigen in te spuiten, zou niet alleen een laag vormen maar ook (en ik weet dat je van dit taalgebruik houd) "penetrerende " eigenschappen hebben :oops:
Ik denk als het bij de vliegtuigen blijft hangen dan zal het op onze fjr's ook wel blijven hangen :P

is in de eerste plaats ontwikkeld voor militair gebruik, en daarna naar de burgerij doorgesijpeld.

Heb er wel geen ervaring mee enkel postieve reactie van collega's die ook winter en zomer rijden.

Je kan het spul bestellen via hun website.

Aja het is verwijderbaar na een flinke hoge druk "spuit"beurt :lol:

Geplaatst: 22 nov 2007, 11:17
door Thunderace
WD40 ook een goed middel..

Geplaatst: 23 nov 2007, 18:06
door TOMH
"Niet meer wassen tussen najaars-rit en openings-rit."
azoo een laag slijk en ander vuil moet toch ook beschermen mijn gedacht.

Tom :P

Geplaatst: 23 nov 2007, 19:52
door Copantwerp
Tom als ge U zolang niet meer wast , moogt gij thuis dan nog binnen :D
Of zijt ge gewoon van alleen te zitten met U werk :P

Maar ge zult vermoedelijk uwe fjr bedoelen zeker :P :P :P :P :P

grtz

Moest het toch zijn dat ge uwe fjr niet bedoeld, zal een van mijn streefdoelen in het bestuur zijn, de clubnaam aanpassen naar de
"hoe vettiger hoe prettiger

" :P :P :P :P :P :P :P :P :P

Geplaatst: 24 nov 2007, 16:23
door Vlootje
Heb juust van de mountainbike verkoper vernomen dat WD40 zo rubber wegwreet !

Oppassen dus waar je het aanbrengt!

Geplaatst: 24 nov 2007, 18:28
door Den Boete
Vlootje schreef:Heb juust van de mountainbike verkoper vernomen dat WD40 zo rubber wegwreet !

Oppassen dus waar je het aanbrengt!
ELKE OLIE tast rubber aan !

Geplaatst: 25 nov 2007, 12:22
door edje
Nee hoor,
Sla olie is perfect veilig :D :D :D


Grtjs
:D :D :D

Geplaatst: 25 nov 2007, 14:56
door Den Boete
edje schreef:Nee hoor,
Sla olie is perfect veilig :D :D :D


Grtjs
:D :D :D
O ja ? Leg er een half uurtje een condoom in (glijmiddel :D ).
Geef met dat condoom uw wederhelft een beurt,..., wacht enige maanden,.... :lol:

Geplaatst: 25 nov 2007, 15:29
door dartagnan
Den Boete schreef:
edje schreef:Nee hoor,
Sla olie is perfect veilig :D :D :D


Grtjs
:D :D :D
O ja ? Leg er een half uurtje een condoom in (glijmiddel :D ).
Geef met dat condoom uw wederhelft een beurt,..., wacht enige maanden,.... :lol:
@den boete,

spreekt ge uit ervaring ? :oops: ? :oops: ? :oops: ? :oops: ? :oops: ? :oops: ? :D :D :D :D

Greetz,

Serge

Geplaatst: 25 nov 2007, 16:23
door edje
Den Boete schreef:
edje schreef:Nee hoor,
Sla olie is perfect veilig :D :D :D


Grtjs
:D :D :D
O ja ? Leg er een half uurtje een condoom in (glijmiddel :D ).
Geef met dat condoom uw wederhelft een beurt,..., wacht enige maanden,.... :lol:
Ik ben er 200%, wat zeg ik 300% zeker van dat dit voor ons g??n gevolgen gaat geven!!


Grtjs
:P :P :P

Geplaatst: 25 nov 2007, 17:29
door witse
Edje is dat misschien een nieuwe manier om zelf mayonaise te maken :?: :?: :drunken:


Grtjs Luc