versnellingen

Hier komen alle posts waar al lang geen reply meer op geweest is. Op verzoek kunnen ze terug op de juiste plaats worden geplaatst.

Moderator: Abeloos

Gesloten
dartagnan
1300 cc
1300 cc

versnellingen

Bericht door dartagnan »

Heb pas 7 dagen nen nieuwe fjr. Ben ontzettend enthousiast, maar ik heb wel een vraag aan jullie. Bij het schakelen van nul naar eerste of tweede hoor ik een geweldige "klak" en springt de moto ietsje vooruit. Bij het schakelen tijdens het rijden hoor ik deze "klak" soms ook. Voor een nieuwe moto vindt ik dit niet normaal, of is dit juist wel normaal? Volgende week moet ik binnen voor de eerste 1000 km en zou graag vernemen of ik een reden hebben tot klagen over deze "klak" :oops: :oops:
seabiker

Bericht door seabiker »

Hallo Serge,

Vooreerst wensen wij u van harte proficiat met uw aankoop. Wij hopen dat u er vele plezante en veilige kilometers zal mee afleggen.

Met deze bent u ook van harte welkom op dit forum, u zal zien dat u er binnen de korste keren een hele boel nieuwe vrienden zal maken.

Wat de 'klak' betreft: u hoeft niet ongerust te zijn, deze 'klak' moet er zijn, zolang de motor nog niet ingereden is zal hij er meer nadrukkelijk zijn en naargelang u meer kilometers afmaalt zal hij iets minder te horen zijn maar hij zal er altijd zijn.
Misschien zal een ander forumlid hier wel komen aandraven met een technische uitleg die ikzelf al een sgehoord heb maar die in niet kan onthouden. :? :?

Indien u een foto met uw nieuwe FJR1300 heeft mag je hem gerust doormailen naar info@fjrijders.net zodoende kunnen wij hem in ons album plaatsen op de site.

Vriendelijke groeten,
Seabiker
erik
125 cc
125 cc

Bericht door erik »

Volledig normaal geluid , geen paniek .
Kom maar eens luisteren tijdens een FJR-treffen , wanneer zo'n 40 FJR's tesamen hun eerste intrappen hoor je een geklak van voor tot van achter in het peloton .
Blijkbaar schakelt onze FJR nogal luidruchtig .

groetjes Erik
FJR-Freak Max
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: versnellingen

Bericht door FJR-Freak Max »

Gregarek Serge schreef:Heb pas 7 dagen nen nieuwe fjr. Ben ontzettend enthousiast, maar ik heb wel een vraag aan jullie. Bij het schakelen van nul naar eerste of tweede hoor ik een geweldige "klak" en springt de moto ietsje vooruit. Bij het schakelen tijdens het rijden hoor ik deze "klak" soms ook. Voor een nieuwe moto vindt ik dit niet normaal, of is dit juist wel normaal? Volgende week moet ik binnen voor de eerste 1000 km en zou graag vernemen of ik een reden hebben tot klagen over deze "klak" :oops: :oops:
Hallo Serge :wink:

Zoals ik het in je beantwoord mailtje al zei ben je van harte welgekomen op ons forum en nogmaals proficiat met de aankoop van je FJR.

Dit was mijn versie dat ik je gegeven heb op je vraag over de "Klak" en "Bokkesprong" in je mailtje !

Wat betreft de zogezegde "Klak" dat je hoort en je moto daardoor ietsjes vooruit springt hoef je je echt geen zorgen te maken hoor, dit komt voor bij een koude motor, daarom laat je hem best even warm draaien voor je gaat aanzetten !
De "klak" en een aanzet sprongetje gaat er altijd een beetje zijn en dit is normaal maar niet meer zo hard als dat hij koud word gestart en dan in zijn eerste word gezet.
Je kan dit natuurlijk altijd eens voorleggen bij je dealer maar ik vrees dat je hetzelfde antwoord gaat te horen krijgen.

Hopelijk is er nu al wat meer geruststelling aan jou kant :lol: en kan je met een goed gevoel verder aanzetten met deze pracht van een machine :P

Ook wil ik je nog zeggen dat je met volle teugen mag genieten van deze moto maar wat je zeker niet mag vergeten, "Hou het veilig" :!:

Groetjes,

Max 8)
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

Afbeelding
dartagnan
1300 cc
1300 cc

Bericht door dartagnan »

iedereen bedankt om zo snel op mijn oproep te reageren. Jullie hebben me gerust gesteld en zodoende kan ik morgen weer gerust met de VJR naar het werk, wetende dat die "klak" normaal :roll: is.
één van de vier, dartagnan
Mr.Bubble

Bericht door Mr.Bubble »

Hoi Dartagnan,

Welkom op de site, een pracht van een machine heb je nu waarvoor een dikke proficiat.

Hou het vooral veilig, en wat die "klak" betreft heb ik hier niets meer aan toe te voegen.

Hopelijk zien wij je eens onderweg of tijdens een treffen.

Veel sucses.

Gilbert & Diane
jacky
Clublid
Clublid

Re: versnellingen

Bericht door jacky »

["klak" Welkom en gelukgewenst met je nieuwe aankoop . Het is en blijft een hele investering en je verwacht dan ook het onmogelijke van je nieuwe aanwinst de FJR 1300. Je behoort direkt bij de grote en terwijl iedereen staat te kijken krijgt je de egodeuk van je leven .Bij de eerste start ne klak van jewelste.Dat en nog meer hoort erbij.Je kan wachten tot het toerental gezakt is en dan pas schakelen of voor je start hem in eerste schakelen en met de koppeling ingedrukt starten.Maar dat wist je allemaal wel .alleen wou je horen of het normaal was en dat is het bij mij toch ook. Groeten van Jacky en nog veel rijplezier.
dartagnan
1300 cc
1300 cc

Bericht door dartagnan »

Hoi aan alle "FJRklakkers" (sorry voor die uitdrukking maar ik vind ze wel origineel),
nu ben ik een beetje gerustgesteld en probeer vanalles om dat geluid te reduceren, maar niets helpt :cussing: :cussing: . Ik denk dat enkel nog oorstoppen kunnen helpen. Ben wel blij (????) dat ik niet alleen met dit probleem zit, en zo te horen aan de reacties maak niemand (buiten ik) zich zorgen over die "klak".
Ik hoop dat ik zo snel mogelijk voldoende ervaring heb met mijn Yamaha om iedereen (die ik vandaag enkel ken van naam) eens persoonlijk kan ontmoeten.
Mvg,
Serge (dartagnan)
één van de vier, dartagnan
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

20 augustus, kan je die wens uitvoeren, tijdens onze bbq in het clubhuis.
We hopen je daar te ontmoeten !
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
Gesloten