Pagina 1 van 1
Tiptronic voor Yamaha FJR1300
Geplaatst: 17 jul 2004, 08:59
door seabiker
Hallo,
Nieuwtje op de markt:
Tiptronic voor Yamaha FJR1300.
Prijs tussen 1200? & 1400?
http://www.loessner.com/motorrad/fjr1300/tiptronic.htm
Groetjes,
Seabiker
Geplaatst: 19 jul 2004, 17:45
door koekenbakker
Waar moet dat dan voor dienen

Geplaatst: 20 jul 2004, 23:33
door Johan
voor sneller vitessen te vergooien zonder koppeling

denk ik...
Geplaatst: 21 jul 2004, 16:12
door seabiker
Zeer juist Johan!
10/10
Groetjes,
Seabiker
Geplaatst: 23 aug 2004, 20:48
door yourt
voor sneller vitessen te vergooien zonder koppeling
Inderdaad, maar die (koppeling) heb ik zo ook niet nodig...

re
Geplaatst: 24 mei 2005, 10:17
door pedro44
das zeker voor de luiaards onder ons ,als men zo wil rijden koopt dan ne scooter he

Re: re
Geplaatst: 24 mei 2005, 10:58
door Johnny
[quote="pedro44"]das zeker voor de luiaards onder ons ,als men zo wil rijden koopt dan ne scooter he

[/quote]
d'just

Geplaatst: 24 mei 2005, 12:15
door Julle
Zoals Yourt schrijft is dit voor niks nodig mannen. Ik schakel op de FJR ook bijna altijd op zonder te ontkoppelen, af is wel iets moeilijker maar gaat ook.
Julle
Geplaatst: 24 mei 2005, 20:39
door Big Jomb
Zeg mannekes,
En nog niemand geen problemen gehad met op te schakelen zonder te ontkoppelen?
Lijkt me sterk, maar de technologie staat niet stil.
Slukes!!

re
Geplaatst: 24 mei 2005, 20:51
door pedro44
opschakelen kan , maar afschakelen is niet aangewezen
Geplaatst: 25 mei 2005, 07:36
door FJR02
Ik gebruik van in 't begin ook de ontkoppeling.
Koppeling kan veel hebben, maar hier waag ik me niet aan.
re
Geplaatst: 25 mei 2005, 08:15
door pedro44
als je op circuit gaat racen is het eerste wat ze je aan je verstand proberen brengen, opschakelen zonder te ontkoppelen, afschakelen is niet aan te raden op die manier omdat je het toerental verhoogt daarmee.
Geplaatst: 25 mei 2005, 12:31
door den R1 zot
Opschakelen zonder ontkoppelen kan zekers!
Kwestie van wat te trainen zeg maar.
Op circuit win je meer tijd daarmee.
Op de straat doe ik het weinig daar het er niet zo op aan komt.
Gas geven en voetje al tegen het pookje omhoog trekken.
Even heel kort gas los en terug open (hetzelfde zoals bij gewoon schakelen maar wel snel natuurlijk), voila motor staat in een hogere versnelling.
Zolang het blok belast is kan je niet omhoog schakelen.
Even de gas lossen en er terug open is genoeg om op te schakelen.
Natuurlijk niet bij 1500 t/m.
Terug schakelen doe ik altijd met koppeling!
Zo laat ik dan de koppeling slijpen .../afremmen...; / motorblok...... etc.
Groetjes,
den R1 zot