fotolog installatie sw_motech topcase adapterplaat
Geplaatst: 22 mar 2007, 11:02
Aangezien ik geen fan ben van de Givi koffer oplossing (ik vind de Yamaha bars veel leuker en daarbij rijd ik meestal zonder topkoffer) ben ik zelf maar gaan knutselen. Aangezien de standaard koffer voorzieningen op een FJR niet zo veel mogelijkheden heeft om een Givi plaat op te monteren, en ik ook geen gaten wil boren, ben ik op zoek gegaan naar een adapter (daarenboven had ik al een Givi plaat, dus een nieuwe kopen is wat gek). Die vond ik in het gamma van sw_motech. Aangezien er geen dealer is in Belgie heb ik die dan maar rechtsreeks in Duitsland besteld. De bestelling kun je gewoonweg via de website van sw_motech uitvoeren. Je kunt wel niet online betalen. Dus achteraf even een telefoontje plegen en je visa nummer doorgeven is de boodschap.
Na ongeveer twee weken krijg je een pakje netjes afgeleverd door een koerier. Alle materiaal is prima verpakt. Alsook de handleiding. Niet dat de installatie moeilijk is. Gewoon drie bouten losdraaien, een beugel en tussencilinders monteren, en nieuwe bouten er terug in (Yamaha gebruikt inderdaad 'weinig' vet op hun bouten).
Hierop wordt de Givi plaat gemonteerd. Om die vast te maken gebruik ik een metalen plaat uit de plaatselijke doe-het-zelf winkel. Stukje afslijpen om die in te korten en vier gaten boren waar de bouten doorkunnen. Deze komt dus onder de sw_motech plaat en voor de beugel, zodat de Givi plaat nooit van de sw_motech plaat kan schuiven. Tussen sw_motech en metalen plaat breng ik nog een stuk rubber (uit een versleten fiets binnenband) aan. Die zorgt ervoor dat de plaat niet gaat schuiven en schuren. Tevens vallen de bouten nu niet meer uit de plaat terwijl ik die aan het monteren ben. Voila.
De foto's staan hier...
http://www.flickr.com/photos/11959016@N ... 015361034/
Na ongeveer twee weken krijg je een pakje netjes afgeleverd door een koerier. Alle materiaal is prima verpakt. Alsook de handleiding. Niet dat de installatie moeilijk is. Gewoon drie bouten losdraaien, een beugel en tussencilinders monteren, en nieuwe bouten er terug in (Yamaha gebruikt inderdaad 'weinig' vet op hun bouten).
Hierop wordt de Givi plaat gemonteerd. Om die vast te maken gebruik ik een metalen plaat uit de plaatselijke doe-het-zelf winkel. Stukje afslijpen om die in te korten en vier gaten boren waar de bouten doorkunnen. Deze komt dus onder de sw_motech plaat en voor de beugel, zodat de Givi plaat nooit van de sw_motech plaat kan schuiven. Tussen sw_motech en metalen plaat breng ik nog een stuk rubber (uit een versleten fiets binnenband) aan. Die zorgt ervoor dat de plaat niet gaat schuiven en schuren. Tevens vallen de bouten nu niet meer uit de plaat terwijl ik die aan het monteren ben. Voila.
De foto's staan hier...
http://www.flickr.com/photos/11959016@N ... 015361034/