Pagina 1 van 2

Het versleten Rubbertje

Geplaatst: 13 mar 2007, 18:07
door El Staff
Afbeelding

M4 Van Tommeken :wink:

Afbeelding

M6 van mij

Wie heeft er nog zulke pareltjes :?:

Geplaatst: 13 mar 2007, 19:11
door Julle
Blijkt dat de M4 centraal over meer rubber beschikt

Julle

Geplaatst: 13 mar 2007, 21:33
door Den Boete
Met zulke banden rijden is niet veilig en het is illegaal.
Het lijkt me dus niet verstandig om een competitie van die aard op te zetten.

Geplaatst: 13 mar 2007, 21:36
door Johnny
Zijn dat de banden van uwe kruiwagen :?:

Geplaatst: 14 mar 2007, 02:47
door Tomvd
Is dit uit gierigheid of uit gebrek aan grijze massa :roll: :roll:

Re: Het versleten Rubbertje

Geplaatst: 14 mar 2007, 08:37
door In Extremo
El Staff schreef:Afbeelding
M6 van mij
Op die zijkanten kan je anders nog veel kilometertjes doen. :twisted:

Groetjes,
Michel

Geplaatst: 14 mar 2007, 08:52
door FJRrider38
Belgi? heeft veel te weinig bochten in zijn wegennet :-D
Zou Nico dan toch alleen maar sneller zijn rechtdoor? :twisted: :twisted:

Geplaatst: 14 mar 2007, 09:16
door In Extremo
Tomvd schreef:Is dit uit gierigheid of uit gebrek aan grijze massa :roll: :roll:
Ik heb het ook al 2 maal voor gehad na/tijdens een lange rit.
Echt niet uit gierigheid of gebrek aan brains ....
Ik weet niet hoe jullie de dikte van het rubber meten, ik kan het nog niet.
En gezien de Z6 in het midden geen profiel heeft is het moeilijk aftasten wanneer het rubber op is.
Een paar hoinderd kilometer rijden op een band welke zijn ijzertjes laat zien is geen reden tot paniek.
Ik heb zelf met zo een band bijna 300 km gedaan, toen begon die wel langzaam druk te verliezen tijdens de nacht.
Gewoon rustig rijden en laten vervangen.

En illegaal en onveilig ..... gelukkig dat we ons allemaal aan de juiste snelheid en de verkeersreglementen houden ...... :roll:

Groetjes,
Michel

Geplaatst: 14 mar 2007, 15:28
door yamaha
Dit ook reeds 1x tegen gekomen na een weekendje weg.
Bij het terugkeren naar de motor (na een koffiepauze) dacht ik eerst dat iemand
een witte lijn op de achterband had getekend. :shock:

Geplaatst: 14 mar 2007, 16:47
door El Staff
Ah reacties :D
wat info

De foto v/d M4 van Tom werd genomen bij aankomst in Avignon en werd onmiddelijk vervangen. Wij hebben toen via Duitsland-Frankrijk-Zwitserland binnen doorgereden om aan het meer van geneve de D907 te volgen 'Route des Grandes Alpes' 700km (Isoard ,la tourette , Galibier ,Telegraph ,......). We waren bijna op bestemming toen de M4 aan vervangingen toe was , snelheid werd aangepast en in een rustig tempo naar de ontmoetingsplaats bij de yamaha dealer in Avignon ( die mannen vindt ge nie in de bergen :idea: )

Mijnne M6

Ja ik wist dat ik achter ne nieuwe band moest :!: Bij vertrek thuis had ik nog een klein beetje profiel , het was stralend mooi weer en dacht een ritje in de Ardennen gaat nog . Bij de eerste stopplaats deed ik een controle van achterband en zag een klein gedeelte van bloot metaal . Ik heb toen
onmiddelijk besloten de rit niet meer verder te zetten en huiswaarts te keren. De rit huiswaarts was in totaal 140km met 95% snelweg werd afgelegd aan 120/130 km/u en met een nicotine break in Brussel bij aankomst thuis was dit kleinne gedeelte veranderd in een kwart van mijn band :shock: . Het was toen zondag dus ne nieuwe band steken ging niet , de dag erna vrouwtje haar blik gebruikt om te gaan werken en erna achter ne nieuwe sloef voor op mijn brommerke. Op dit gebied kan ik wel zeggen dat ik genoeg grijze massa heb en niet te gierig alsook den Tom. Het kan soms rapper gaan dan dat je zelf denkt.
Bij deze merci Michel en Yamaha.

Greetz El Staff.

Geplaatst: 14 mar 2007, 17:05
door El Staff
FJRrider38 schreef: Zou Nico dan toch alleen maar sneller zijn rechtdoor? :twisted: :twisted:
Ah den Hans :D Daar kan je 'achter komen' :D
volgende week en weekend vrij :wink:
wanneer moet ik in Paal zijn :?: :D

Greetz El Staff :twisted:

Geplaatst: 14 mar 2007, 17:52
door Gorky-GSA
ik zou nie graag ooit met zo'n band rijden , :? das dodelijk zeg :shock: :shock: :shock:
Als ik een reis maak van 3 ,4000km naar de Alpen, 8) komen er direct nieuwe banden en remblokken op mijn machien 8) Uw oude banden kunt ge daarachter ook nog gebruiken :? (ik toch niet) maar veiligheid staat voor alles :!: :!: :!:

Geplaatst: 14 mar 2007, 18:46
door In Extremo
Zo een band is echt niet dodelijk, hij zal niet uit elkaar spatten of snel leeglopen.
Als je eenmaal voorbij de gevlochten stalen draadjes bent, dan is het hek van de dam.

Je moet natuurlijk niet gaan razen en vollebak met de achterrem werken.
Maar op je gemak naar huis tegen een mooie 120 kmh is absoluut geen probleem en echt niet gevaarlijk.
Ik heb mij de laatste keer zelfs nog geamuseerd in de bochtjes, bocht in, motor plat en dus rubber, dan gas erop.
Bij het rechtkomen gas lossen en zo kan je nog effe doorgaan.

Mij zie je echt niet paniekeren met zo een band,
vertrekken van thuis voor een trip met zo een band is er wel ver over.

Groetjes,
Michel

Geplaatst: 14 mar 2007, 18:57
door yamaha
Gorky schreef:ik zou nie graag ooit met zo'n band rijden , :? das dodelijk zeg :shock: :shock: :shock:
Als ik een reis maak van 3 ,4000km naar de Alpen, 8) komen er direct nieuwe banden en remblokken op mijn machien 8) Uw oude banden kunt ge daarachter ook nog gebruiken :? (ik toch niet) maar veiligheid staat voor alles :!: :!: :!:
Daar ben ik mee akkoord Gorky. Hier komen er ook nieuwe op voor een reis. Maar dit is zeker geen garantie.
Tijdens de 2 laatste grote reizen hebben die de eindmeet niet gehaald. In Noorwegen na ruim 6000km beiden goed voor de schroothoop.
In Schotland na zo'n 4500km de achterband in dezelfde toestand. Het voorval (witte lijn) hadden we nadat we hier in Belgi? en in Nederland wat hadden rondgetoerd. Was een toertje van zo'n 6 ? 700km.

Geplaatst: 14 mar 2007, 22:41
door koekenbakker
kan wat michel en luc schrijven beamen! heb het ook meegemaakt tijdens mijn reis naar noorwegen.

met bijna nieuwe band vertrokken (2000km) en ergens in het hooge noorden van Finland ( waren al aan het terugkomen) na 6000Km ook een klein beet je ijzer zien opduiken.
en waneer zag ik dat? ja juist! op zaterdag! en er zijn ginder geen motozaken of bandenboeren open in het weekend . dus van armoede nog maarverder gereden. na 650 km dan uiteindelijk een band kunnen opleggen tijdens een motortreffen ginderachter op zondag.
maw het is zeker geen reden tot paniek maar voorzichtigheid is wel geboden. :wink:

Geplaatst: 15 mar 2007, 12:31
door Julle
koekenbakker schreef:maw het is zeker geen reden tot paniek maar voorzichtigheid is wel geboden. :wink:
Dat heeft hij ook gedaan he Jo, hij is direct op het gemak huiswaarts gereden
Julle

Geplaatst: 15 mar 2007, 12:33
door In Extremo
Langs de andere kant, Jo paniekeert niet echt vlug ..... :lol: :lol: :lol:

Groetjes,
:twisted: Michel

Geplaatst: 15 mar 2007, 21:25
door Tomvd
In Extremo schreef:
Tomvd schreef:Is dit uit gierigheid of uit gebrek aan grijze massa :roll: :roll:
Ik heb het ook al 2 maal voor gehad na/tijdens een lange rit.
Echt niet uit gierigheid of gebrek aan brains ....
Ik weet niet hoe jullie de dikte van het rubber meten, ik kan het nog niet.
En gezien de Z6 in het midden geen profiel heeft is het moeilijk aftasten wanneer het rubber op is.
Een paar hoinderd kilometer rijden op een band welke zijn ijzertjes laat zien is geen reden tot paniek.
Ik heb zelf met zo een band bijna 300 km gedaan, toen begon die wel langzaam druk te verliezen tijdens de nacht.
Gewoon rustig rijden en laten vervangen.

En illegaal en onveilig ..... gelukkig dat we ons allemaal aan de juiste snelheid en de verkeersreglementen houden ...... :roll:

Groetjes,
Michel

Nochtans niet moeilijk......latje kopen (of lenen) tandenstokertje in groefje steken (dichts bij loopvlak) aftekenen met stylo, en op latje leggen en aflezen8) en veel brains heb je er niet voor nodig :wink:

Als je het vergelijk met snelheid wil maken in dit ook "illegaal en onveilig" en ook recht evenredig rij je 180 waar je 90 mag (of kan) ga je vroeg of laat op de bon of op uw smoel, rij je met banden die 0,0 mm profiel hebben terwijl wettelijk 1,6mm profiel ga je ook vroeg of laat op de bon of op uw smoel.

Geplaatst: 15 mar 2007, 22:34
door Pakske
Tomvd schreef:
In Extremo schreef:
Tomvd schreef:Is dit uit gierigheid of uit gebrek aan grijze massa :roll: :roll:
Ik heb het ook al 2 maal voor gehad na/tijdens een lange rit.
Echt niet uit gierigheid of gebrek aan brains ....
Ik weet niet hoe jullie de dikte van het rubber meten, ik kan het nog niet.
En gezien de Z6 in het midden geen profiel heeft is het moeilijk aftasten wanneer het rubber op is.
Een paar hoinderd kilometer rijden op een band welke zijn ijzertjes laat zien is geen reden tot paniek.
Ik heb zelf met zo een band bijna 300 km gedaan, toen begon die wel langzaam druk te verliezen tijdens de nacht.
Gewoon rustig rijden en laten vervangen.

En illegaal en onveilig ..... gelukkig dat we ons allemaal aan de juiste snelheid en de verkeersreglementen houden ...... :roll:

Groetjes,
Michel

Nochtans niet moeilijk......latje kopen (of lenen) tandenstokertje in groefje steken (dichts bij loopvlak) aftekenen met stylo, en op latje leggen en aflezen8) en veel brains heb je er niet voor nodig :wink:

Als je het vergelijk met snelheid wil maken in dit ook "illegaal en onveilig" en ook recht evenredig rij je 180 waar je 90 mag (of kan) ga je vroeg of laat op de bon of op uw smoel, rij je met banden die 0,0 mm profiel hebben terwijl wettelijk 1,6mm profiel ga je ook vroeg of laat op de bon of op uw smoel.
men neme een scherpe nagel, duwt die heeeeeeeeel langzaam in de band zonder profiel en wanneer je "psssssttt" hoort teken je nagel af met een stift en meet je de dikte van de band ....en dan koop je gewoon een nieuwe h? :D :D :D :D :D

Geplaatst: 16 mar 2007, 02:27
door In Extremo
Tomvd schreef: Nochtans niet moeilijk......latje kopen (of lenen) tandenstokertje in groefje steken (dichts bij loopvlak) aftekenen met stylo, en op latje leggen en aflezen8) en veel brains heb je er niet voor nodig :wink:
Ik wil niet moeilijk doen, maar daar waar de stalen draden het eerst zichtbaar worden,
zul je zelfs bij een nieuwe band Metzeler Z6 geen profiel vinden ...
Dus hoe wil je dat dan meten, met of zonder brains ? :wink:

Groetjes,
Michel