Pagina 1 van 1

FJR Crash

Geplaatst: 20 feb 2007, 13:17
door In Extremo
Rijden met een open vizier, kan .....

Crash Filmpje

Groetjes,
Michel

Re: FJR Crash

Geplaatst: 20 feb 2007, 16:46
door jacky
Amai ik werd er stil van. Meer en meer stapelen de flitsen zich in mijn hoofd op ,van ongelukken met de motor met of zonder dodelijke afloop . Het wordt stilaan beanstigend .Ik denk dat ik het moet loslaten want schrik op de motor is dodelijk en roekeloos ook. Ik ben er al altijd van gespaard gebleven maar als het met mensen gebeurt in je onmiddelijke omgeving dan begint mijn hoofdhuid te kriebelen.Ik heb er nooit bij stil gestaan en nu opeens overviel het mij.Zal te maken hebben met een vriend die ik recent zo verloren heb.Vinden jullie het erg als ik vraag een beetje doordacht op de baan te zijn .Ik wil jullie niet missen Groeten Jacky

Geplaatst: 20 feb 2007, 17:40
door Gorky-GSA
Het fijt dat motorrijden risico's inhoud ,mag ik wel zeggen dat de filmer wel zijn bochten verkeerd neemt :?

Geplaatst: 20 feb 2007, 20:16
door den R1 zot
Komt ervan om met uw vizier open rond te touren.
Volgende keer helmpje dicht houden en euh... effe tussen ons gezegd "nie rijden als een watje als je filmt.... phhhhh".

Ik weet het nie schoon van mij .... :lol:

Groetjes,

den R1 zot ook wel bang om te vallen. :shock:

Geplaatst: 21 feb 2007, 11:39
door Filesurfer
Ik ben waarschijnlijk stout maar dit is mijn mening:

?Big juicy bug between eyes? ??? my ass !

? Les excuses sont faites pour s?en servir ? zouden we zo kunnen zeggen.

Naar mijn idee is de filmer in paniek in de remmen gegaan.
Dit is geen kritiek, het zou de beste kunnen overkomen, maar dan moet men daar ook eerlijk durven over zijn en geen excuses zoeken.

Als ge de film bekijkt, ziet ge na 1 minuut ? 1minuut en 1 sec. in de weerspiegeling van de snelheidsmeter dat zijn vizier gesloten was. Het is mogelijk dat dit tijdens de val is gesloten maar dan zou zijn eerste reactie na het openen van het vizier anders zijn (voelen aan het voorhoofd, of zoiets) vermits hij door de val geen andere letsels heeft opgelopen.


Kunnen fjrijders met veel ervaring (bijv. o.a. de R1-zot) eens hun indrukken geven bij de rijstijl in onderstaand filmpje.
Het is opgenomen door dezelfde fjrijder ongeveer 1 maand v??r de valpartij. Ik heb wel de indruk dat de voorrijder iemand anders was.

http://www.youtube.com/watch?v=-AD4Vx7aL5k

Geplaatst: 21 feb 2007, 12:17
door In Extremo
den R1 zot schreef:euh... effe tussen ons gezegd "nie rijden als een watje als je filmt.... phhhhh".
Dit zegt bijna alles .....

Groetjes,
Michel

Geplaatst: 21 feb 2007, 12:17
door den R1 zot
Euh...

Volgens mij is hij rechtdoor gegaan omdat hij plotseling hard in zijn rem knijpt. (snuit duikt plotseling en motor zet zich duidelijk recht).
Wat daarvan de oorzaak of het waarom is weet ik niet, maar als je plotseling remt bij het insturen of tijdens het sturen zet de motor zich automatisch recht, je zou dit kunnen proberen te compenseren door extra te gaan hangen en tegendruk..... niet altijd even simpel.
Geschrokken en dan naar de rand zitten staren ipv te kijken naar waar hij wil en moet, niet waar hij niet moet zijn.

Maarja als ge verschiet .... omdat je toch wat te snel of de bocht dichtknijpt ..... om dan te blijven doorkijken vraagt training & trust. :wink:

Maar we kennen het zeker allemaal, ook de snelle en ervaren kerels. :lol:
Arthur van M-R-V.be kan dat zeker tijdens een cursus proper uitleggen.


Groetjes,

den R1 zot

Geplaatst: 21 feb 2007, 12:24
door dartagnan
@Filesurfer,

volgens mij heb je gelijk.
Bij het nemen van bocht naar rechts heeft hij deze verkeerd ingeschat. En als voorrijder dan iets vertraagt heeft hij, heel waarschijnlijk, in de remmen gegaan (vooral voorrem) met als resultaat, rechtkomen van de motor, en belanden in de zijberm.
Gelukkig voor hem was de snelheid niet hoog, anders had het slechter afgelopen en was er niet alleen krasschade.
Ik heb zoiets soortgelijks ook eens meegemaakt, en dat was in de Dolomieten. En de reden was; even concentratieverlies. Gelukkig zonder valpartij ofschade, maar wel een verhoogde hartslag en terug 100% concentratie bij het verdere bochtenwerk.

Greetz,

Serge

Geplaatst: 21 feb 2007, 13:03
door Gobelijn
Ik ben zelf niet echt een super - motar....
maar dit was ook direct mijn gedacht toen ik het filmpje zag...


Volgens mij wou die gast absoluut zijne maat blijven filmen, ook al ging die v??l te hard voor zijn niveau van motobeheersing.
Uw eigen grens kennen is volgens mij de eerste vereiste om veilig te rijden.
Als ik niet kan volgen (tijdens een ardennenritje bijvoorbeeld :wink: ) dan blijf ik liever achter, ook als ik dan de groep uit het oog verlies.

Geplaatst: 21 feb 2007, 15:16
door Snorry
Filesurfer schreef: Kunnen fjrijders met veel ervaring (bijv. o.a. de R1-zot) eens hun indrukken geven bij de rijstijl in onderstaand filmpje.
Het is opgenomen door dezelfde fjrijder ongeveer 1 maand v??r de valpartij. Ik heb wel de indruk dat de voorrijder iemand anders was.

http://www.youtube.com/watch?v=-AD4Vx7aL5k
De voorrijder van dit filmke heeft ook kosten :!: pffff......hij heeft een vals contact op zijn STOPLICHTEN :D :D :D

Mvg, :wink:
Snorry

Geplaatst: 21 feb 2007, 17:09
door pesseyur
Gorky schreef:Het fijt dat motorrijden risico's inhoud ,mag ik wel zeggen dat de filmer wel zijn bochten verkeerd neemt :?
Inderdaad, zie "apexlijn"

Geplaatst: 21 feb 2007, 21:21
door Den Boete
Ik heb dat filmpje wel 10 maal goed bekeken, en heb daar eens een poos over gepiekerd.
Wat die kerel allemaal deed of niet deed, dat weet ik niet, en volgens mij doet het er niet echt toe.
Hij is ook geen top-piloot, zoveel is zeker als je ziet hoe hij zijn bochten neemt, maar dat is allemaal niet de reden voor het ongeluk.

Voor mij is de hoofdoorzaak : niet geconcentreerd rijden.
We moeten hier ook bij onszelf durven kijken, met wat zijn onze motoren uitgerust ? GPS, MP3, GSM, cruisecontroll, intercom,....
Allemaal leuk en nuttig, ik heb ook enkele van die spullen, maar in de bergen al rijdend aan die dingen draaien verhoogt de kans op een ongeval.
Dus makkers, trek jullie besluiten uit het filmpje en hou het veilig ! Vrouwe en kroost zullen je dankbaar zijn !

Grtz,
Frankie

Geplaatst: 21 feb 2007, 23:59
door Gobelijn
Den Boete schreef: Vrouwe en kroost zullen je dankbaar zijn !

Grtz,
Frankie
Jaja, en zeker als die achterop zit :D :D