Pagina 1 van 1
handvatverwarming, lichten en full power
Geplaatst: 27 jan 2007, 16:53
door junnenu
Geplaatst: 27 jan 2007, 18:49
door Julle
Techneuten, werk aan de winkel
Julle
Re: handvatverwarming, lichten en full power
Geplaatst: 27 jan 2007, 19:28
door FJRrider38
Uw lichten kan je makkelijk regelen door je motor op de middenbok te zetten en de regelschroeven te gebruiken vooraan in de kuip.
Kijk tussen dashbaord en stuur, je kan er echt niet naast kijken hoor.
Full power kan je best aan je dealer (of andere techneut) overlaten daar er aan het luchtinlaatsysteem moet gewerkt worden.
Het zou me trouwens verbazen als je 2001 model nog niet op full power staat.
Op de vraag van de handvatverwarming heb ik geen echt antwoord daar ik dit niet heb.
Als je wilt weten waar je zekeringkast zich bevindt?
http://www.fjrtech.com/getdbitem.cfm?item=17
Onder panel A zoals ze zeggen
Suc6
Hans
Geplaatst: 27 jan 2007, 19:36
door Firechief
Wat je handvatverwarming betreft, Hoe heb je dit getest? De motor moet wel degelijk draaien vooraleer de handvatten zullen opwarmen. Is het de originele van Yamaha? Bij mijn weten zit er hier geen zekering meer tussen en zit deze aangesloten op de stroomtoevoer van het remlicht aan de rechterhendel op je stuur. Indien een ander merk, zal er wat meetwerk aan te pas komen, maar zou toch de motor doen draaien als je dit wil testen en het toch even de tijd geven om op te warmen.
Firechief
Geplaatst: 27 jan 2007, 20:01
door junnenu
Geplaatst: 27 jan 2007, 20:05
door Den Boete
Firechief schreef:Wat je handvatverwarming betreft, Hoe heb je dit getest? De motor moet wel degelijk draaien vooraleer de handvatten zullen opwarmen. Is het de originele van Yamaha? Bij mijn weten zit er hier geen zekering meer tussen en zit deze aangesloten op de stroomtoevoer van het remlicht aan de rechterhendel op je stuur. Indien een ander merk, zal er wat meetwerk aan te pas komen, maar zou toch de motor doen draaien als je dit wil testen en het toch even de tijd geven om op te warmen.
Firechief
Ik heb de originele handvatverwarming van Yamaha zelf geplaatst, de spanning wordt inderdaad afgetakt via de voeding van het remlicht.
Wel moet ik je tegenspreken wat de beveiliging betreft : bij de kit die men mij leverde zit er wel degelijk een zekering in de bedrading.
De zekering zit bij mij achter het kontactslot gemonteerd, hoe dat op een andere motor zit kan ik van hier niet zien.
Dat wordt dus draadjes volgen en Voltjes meten.
Full-power : de vier rubbers tussen gasklephuizen en motor vervangen door exemplaren die volledig open zijn + op CDI een draadje doorknippen, een brugje leggen, en het losgeknipte draadje bij een ander solderen. Ik weet de nummers niet meer uit het hoofd. Een Yamaha-dealer heeft dat in een uurtje gefixt, dus armer zal je er niet van worden. Je kan controleren op de CDI of je motor op vol vermogen staat. (Dan is er aan de bedrading gewerkt zoals ik hierboven beschreef). Die wijziging in de bedrading verlegt de grens van de toerentalbegrenzer. De CDI zit op een 2006-model achter het linker-zijpaneel ongeveer 10 cm lager dan het pilootzadel.
Geplaatst: 28 jan 2007, 02:49
door Motorist
Lichten regelen van een 2001 model, niet zo vlug gedaan als hierboven aangehaald dacht k.
regeling zit toch wel diep vooraan, en niet zo makkelijk bereikbaar.
Er is verschil in regeling lichten tussen de verschillende bouwjaren.
Geplaatst: 28 jan 2007, 11:03
door junnenu
Geplaatst: 28 jan 2007, 11:51
door FJRrider38
Het is wel zo dat de FJR veel licht geeft hoor

Naar mij knipperen ze ook regelmatig en mijn lichten staan goed.

of zou dat komen omdat mijn voorwiel regelmatig van de grond komt

Geplaatst: 28 jan 2007, 12:17
door witse
Ze kunnen beter eens knipperen dan dat ze u van de baan rijden , zie maar naar Serge die reed ook met zen lichten op en dan rijden ze hem nog van de baan . Ik rijd regelmatig met men grote lichten op zeker op banen waar er meerdere zijstraatjes zijn en zeker op ne zondag.
Grtjs Luc
Geplaatst: 28 jan 2007, 13:47
door Big Jomb
Geplaatst: 28 jan 2007, 14:31
door dirkske
Hand
watverwarming .... meten = weten.
Lichten stellen op een 2000 t/m 2005 doe je door onderin je cockpit de stelvijs te verdraaien, zowel inks als rechts.
Uw lichten stel je af met grootlichten, niet op dimlichten. Motor op middenbok laten draaien, eventjes tegen de witte garagepoort, groot licht op, motor stilleggen met zijstandaard of killswitch (modellen 2003-2005).
Lichten perfect rechtdoor, perfect horizontaal stellen, ze staan dan in dimlicht altijd juist.
Zekeringen in het linkerpaneeltje (2000-2005).
Motormanagement links onder het zadel, beetje demonteren, hier zie je duidelijk dat er geknipt is en gesoldeerd.
Zie ook Barbarian Jumper op uw favoriete zoekmachine.
Geplaatst: 28 jan 2007, 19:04
door junnenu
Geplaatst: 29 jan 2007, 17:41
door junnenu
heb me er vandaag eens mee bezig gehouden.die lichten die waren zo geregeld dat viel nog mee ,aan die ecu zag ik niks dat verandert was volgens mij staat hij nog steeds op 100pk.heb ook die handvat verwarming doorgemeten ,heb beide handvaten losgekoppeld en doorgemeten op de ene meet ik weerstand en op de andere nie en men potentio meter meet ook niks door totaal niks noppes zowel op de off als op de high stand,denk dat het systeem serieus naar de knoppen is.weet er ook iemand hoe ik het nummer van men verfkleur terug vindt????normaal staat deze toch onder de zadel??
Geplaatst: 31 jan 2007, 12:05
door Firechief
Het feit dat je aan je ECU niets ziet, wil nog niets zeggen. Er waren bepaalde series waar geen aanpassingen dienden gedaan te worden aan de ECU, enkel de inlaatrubbers vervangen. Dit was ook aan de mijne het geval. Best daarvoor eens te rade gaan bij je dealer, die kan je er meer over vertellen.
Ivm je handvatten. Als je bij de ene geen weerstand meet en de andere wel, dan is je ene stuk en je andere niet. Als ik me niet vergis staan de handvatten in serie, wat dus ook zou verklaren waarom het niet meer werkt. Om je potentiometer doormeten moet je eigenlijk het schema ervan hebben, zoniet weet je niet wat je meet. Het kan zijn dat hij defect is, maar ook niet. Als je de originele hebt van Yamaha, zal ik eens kijken hoe het bij mij zit. Normaal heb ik de schema's hiervan nog ergens liggen.
Firechief
Geplaatst: 04 feb 2007, 20:43
door junnenu
mag er dinsdag om ze zullen hem open zetten stond blijkbaar nog niet op full power
Geplaatst: 04 feb 2007, 20:57
door Firechief
Firechief schreef:
Ivm je handvatten. Als je bij de ene geen weerstand meet en de andere wel, dan is je ene stuk en je andere niet. Als ik me niet vergis staan de handvatten in serie, wat dus ook zou verklaren waarom het niet meer werkt. Om je potentiometer doormeten moet je eigenlijk het schema ervan hebben, zoniet weet je niet wat je meet. Het kan zijn dat hij defect is, maar ook niet. Als je de originele hebt van Yamaha, zal ik eens kijken hoe het bij mij zit. Normaal heb ik de schema's hiervan nog ergens liggen.
Firechief
Ben dus eens op zoek gegaan naar het schema en zoals ik reeds vermoedde staan de 2 handvatten in serie. Dit wil dus zeggen als er ??n doorslaat, de andere ook niet meer werkt. De regeling van de handvatten valt niet uit te meten daar dit geen gewone potmeter is.
Besluit volgens mij: Aangezien je zei dat je op ??n handvat geen weerstand meer meet, is dat handvat defect en dus ook de oorzaak waarom het niet meer werkt.
Firechief