Ik weet dat er verschillende zijn die de MIP-200 gebruiken als intercom en bike-to-bike systeem.
Ik had graag de pro en de contra's van dit systeem geweten.
Ben namelijk op zoek naar een intercom systeem.
Op de site van http://www.bikergate.de staat deze te koop aan 269,- euro wat in mijn ogen een spotprijs is gezien de mogelijkheden.
Groeten,
Hans
PS: zou een fijne kerstcadeau zijn niet?
"Never argue with a stupid man, he will drag you down to his level and beat you because of his experience..." www.coppenshans.be
Ik heb ondertussen wat opzoekwerk gedaan.
IMC levert volgende systemen
MIP-200 : met ingebouwd zender voor 269 euro
MIT-100: zonder ingebouwd zender aan 134 euro
Ik heb een email gestuurd naar Peter van bikergate en blijkbaar zijn er momenteel leveringsproblemen voor de MIP-200.
De productiemachine voor dit type zou gestolen zijn uit de japanse fabriek.
Er zijn natuurlijk nog de systemen van autocom die kwalitatief een klein trapje hoger staan maar dan ook wel meer kosten.
Ze hebben wel geen systeem a la MIP-200 met ingebouwde PMR functie
Groeten,
Hans
"Never argue with a stupid man, he will drag you down to his level and beat you because of his experience..." www.coppenshans.be
Na veel gelezen te hebben op andere fora heb ik toch maar besloten een MIP-200 te kopen.
Gisteren besteld bij die pmr446 website voor 264,50 euro verzending inbegrepen (scherp prijske). Vandaag al bericht gehad dat deze op stock is, dus straks even geld overschrijven en dan kan ik deze volgende week in ontvangst nemen.
Is er iemand bereid mij te helpen bij de inbouw. Ik ben nogal een redelijke techneut maar ik kan beter gebruik maken van iemand zijn ervaring zodat het ten eerste vlotter zal gaan bij de inbouw en ten tweede er geen domme flaters gebeuren. Ik zit nu al te speculeren waar ik die antenne ga bevestigen. Dirkske misschien?
Ik hoor het graag...
Groeten,
Hans
Ik heb bij mij 2 ijzeren platen gekleefd. Eentje op de plaat waar de origineele topkoffer op komt te staan en eentje op de rechterzijkoffer. Wanneer ik alleen rijd, dan komt de antenne op de plaat van de topkoffer te staan, wanneer ik met duo rij en de topkoffer er op moet, dan komt de antenne op de zijkoffer te staan. De antenne die ik staan heb is er eentje met een magnetische voet en du makkelijk te verplaatsen.
Mijn systeem is Autocom gecombineerd met Kenwood PMR.
Firechief
The most beautifull thing on earth is "FIRE": it's something alive, unpredictable and... very much like a woman
Ik heb bij mij 2 ijzeren platen gekleefd. Eentje op de plaat waar de origineele topkoffer op komt te staan en eentje op de rechterzijkoffer. Wanneer ik alleen rijd, dan komt de antenne op de plaat van de topkoffer te staan, wanneer ik met duo rij en de topkoffer er op moet, dan komt de antenne op de zijkoffer te staan. De antenne die ik staan heb is er eentje met een magnetische voet en du makkelijk te verplaatsen.
Mijn systeem is Autocom gecombineerd met Kenwood PMR.
Firechief
Voila Bart, dat was dus ook mijn bedoeling.
Thanks voor de input
Hallo , ik heb vorig jaar 2x een MIP200 geinstaleerd bij een bevriend motorijden koppel,
hun bevindingen (na enkele duizenden KM en alle omstandigheden)
zeer goed systeem tot +/- 90km/h (van moto naar moto) (interkom geen ervaring)
nadeel de kleine 5-dinfiche (helmset) is nogal aan de zwakke kant (ben voor hen aan het zoeken naar een degelijke vervangfiche)
aansluiten heb ik gedaan via hun achterlicht zodat da stroom afgesloten wordt als je de motor aflegt
ook heb ik de combinatie getest met m'n GPS (quest1) alles werkt prima, mits gebruik van een jackplug3.5mm stereo(vroutje naar mono(mannetje)
ik ben ook van plan dit systeem op m'n moto te gbruiken , maar weet nog niet waar ik hem zal bestellen
Voila ik heb een MIP-200 besteld en werd vandaag vanuit duitsland verstuurd. Ik verwacht dit dus eind deze week in mijn bus.
Van zodra ik da spel ingebouwd heb zal ik wel een review posten.
Ah ja ik heb 264,50 euro betaald verzendingskosten inbegrepen.
Groeten,
Hans
Vandaag werd mijn MIP-200 geleverd.
Ik ben natuurlijk dadelijk erin gevlogen en heb de helmsets ingebouwd.
Beetje moeten dremelen om de luidsprekers deftig weg te werken maar het resultaat mag gezien worden.
Van de inbouw is niets te zien buiten de microfoon en de aansluitkabel.
Volgende week tijdens mijne cong? de inbouw van het apparaat zelf eens doen.
De stekkers zijn inderdaad een beetje aan de fragiele kant maar dat komt deels omdat de pijltjes niet echt goed overeenkomen waardoor de stekker snel verkeerd gestoken wordt. Ik heb voorlopig met een zilveren stift streepjes getrokken op de stekkers en nu gaan ze er goed in en uit. Goed mikken is dus de boodschap.
Voor Serge en Stropke: Ik heb grote DIN stekkers gevonden 6 polig. Ik ga dus op termijn de kleine mini DIN stekkers vervangen.
Kostprijs voor 4 male, 4 female en 2 inbouw is ongeveer 15 euro + nog wat krimpkous om de boel nog beter waterdicht te maken. Ruw geschat 20 euro voor de ombouw van mini DIN naar maxi DIN. (Voor 2 helmsets)
Groeten,
Hans
eerst en vooral proficiat met je nieuwe MIP200 intercom.
En zoals je vermelde, het enige zwakke punt is de mini din-stekkers . Zelfs als je ze gemarkeerd hebt, bestaat de kans nog steeds dat je de zwakke pinnetjes verbuigt.
Ik had het vorige week nog voor, met als resultaat dat de dinstekker nu onbruikbaar is.
En vermits ik gelezen heb dat je zoektocht naar grote dinstekkers gelukt is zou ik je willen vragen waar je ze gevonden hebt. Momenteel heb ik verlof tot het einde van dit jaar (klinkt lang h?) en vermits ik dan toch tijd zat heb zou ik ze dan eventueel willen plaatsen zodat ik de intercom terug kan gebruiken.
Ikzelf gebruik autocom waarvan heel tevreden, fiches, verstaanbaarheid ook bij hogere snelheden, doch je moet altijd open blijven staan voor nieuwe dingen, zowel voor als nadelen
Als nadeel las ik bij de MIP de fiches, hogervermeld las ik nog een heel groot nadeel +/- 90 Km/h, ben toch wel benieuwd naar jullie reacties of dit daadwerkelijk zo is
Soms wordt mijn mening eens gevraagd over intercoms, tot op heden prijs ik enkel de autocom aan, wanneer blijkt dat de MIP idd bij snelheden van om en bij de 90 Km/h het laat afweten, dan blijf ik uiteraard bij mijn standpunt en maakt de MIP daardoor geen kans meer
Zelf hou ik me aan de snelheden die we hier in ons landje mogen rijden, dus bij 120 Km/h doet de autocom het nog steeds uitstekend, vorig jaar in Duitsland vroeg vr'ke eens wat sneller te rijden, heb dan ongeveer 180 Km/h gereden, zelfs dan nog konden we prima met elkaar praten, heb dan wel al rijdend de autocom op het hoogste volume gezet, aangezien ik een schakelaartje voorzien heb kan je dus zonder problemen kiezen tussen Lo en Hi
PS : Snelheden van 180 Km/h hoeft niet voor mij maar het toont toch weeral eens de deugdelijkheid van autocom aan
Ben verder benieuwd naar jullie verslag over de MIP